در حال حاضر تعداد بسیار کمی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ کاملاً قابل ارتقا در بازار وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند برخی از اجزای خاص (و ترجیحاً همه آنها) مانند رم، حافظه داخلی و کارت گرافیک را برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر دستگاه ارتقا دهند. این یک استاندارد مناسب و ایده‌آل برای بسیاری از گیمرهایی است که می‌خواهند بدون نیاز به خرید لپ‌تاپ جدید هر چند سال یک‌بار، با جدیدترین بازی‌ها و فناوری‌ها به‌روز بمانند.

با این حال، همه لپ‌تاپ‌ها به راحتی قابل ارتقا نیستند و برخی ممکن است برای انجام ارتقاء به قطعات خاص یا تخصص فنی نیاز داشته باشند. با این حال، آخرین لپ‌تاپ بازی Framework یکی از معدود لپ‌تاپ‌های بازی ماژولار است که محاسبات قابل حمل را با قابلیت ارتقای طولانی‌مدت ترکیب می‌کند.

Framework با دستگاه جدید خود به نام Framework Laptop 16 وارد دنیای رقابتی لپ‌تاپ‌های گیمینگ شده که قول کاملاً ماژولار و کاملاً قابل تعمیر داده است. بنیانگذار Nirav Patel معتقد است که شرکت او “در نوت‌بوک‌های با کارایی بالا، که توانایی ارتقاء پردازنده گرافیکی مستقل از بقیه سیستم را دارد، به وعده اش عمل می‌کند.” زیبایی شناسی دستگاه ترکیبی از سفارشی سازی و انتخابی عمدی برای سربلندی و افتخار در مورد ماهیت ماژولار آن است که برخی ممکن است آن را به عنوان “لگوپانک” توصیف کنند.

مشخصات Framework 16 هنوز اعلام نشده، اما این شرکت داده‌های منبع باز را در GitHub منتشر کرده تا توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان را جذب کند که توانایی سفارشی‌سازی و تغییر دادن ماشین‌ها را خواهند داشت. پاتل اذعان می‌کند که بسیاری از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند لپ‌تاپ‌های بازی را با وعده‌های نقشه‌های راه آینده قابل ارتقا بسازند، اما شکست خورده‌اند، و اذعان می‌کند که “این در گذشته آزمایش شده است، به طرز وحشتناکی شکست خورده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *