نرم افزار و اینترنت

کروم 113 بالاخره پشتیبانی از WebGPU را ارائه می کند

تیم گوگل کروم از انتشار WebGPU API برای گرافیک سه بعدی با کارایی بالا و محاسبات موازی داده در وب خبر داده است. API جدید اکنون به صورت پیش‌فرض در کروم 113 موجود است که در حال حاضر در کانال بتا قرار دارد و به زودی به همه کاربران در کانال پایدار می‌رسد.

WebGPU یک استاندارد وب جدید و مجموعه دستورالعمل برای گرافیک و محاسبات با شتاب سخت افزاری است که توسط مهندسان گوگل، اپل، موزیلا، مایکروسافت و سایر شرکت ها توسعه یافته است. مانند DirectX، Metal و Vulkan، WebGPU اجازه می دهد تا به طور مستقیم بر روی یک واحد پردازش گرافیکی (GPU)، با دسترسی به ویژگی های پیشرفته تر (بر خلاف WebGL) رندر بگیرید. WebGPU وعده کاهش بار کاری جاوا اسکریپت برای همان گرافیک و بیش از 3 برابر بهبود در رابط های مدل یادگیری ماشین را می دهد.

توسعه دهندگان می توانند تصاویر را با استفاده از WebGPU با صحنه های بسیار دقیق و بسیاری از اشیاء مختلف ترسیم کنند (مثلاً مدل های CAD)، الگوریتم های پیشرفته ای را برای ترسیم صحنه های واقع گرایانه اجرا کنند و مدل های یادگیری ماشین را با دسترسی بهتر به GPU کارآمدتر اجرا کنند. API جدید نتیجه بیش از شش سال توسعه مشترک است (طراحی اولیه در سال 2017 توسعه یافت).

اولین پیاده‌سازی هم‌اکنون در کروم در دسترس است و فایرفاکس و سافاری نیز به‌زودی از آن پیروی خواهند کرد. WebGPU از رایانه های ویندوز با DirectX 12، مک اواس و کروم اولس با پشتیبانی Vulkan پشتیبانی می کند. گوگل می گوید پشتیبانی اندروید و لینوکس به زودی ارائه می شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا