پوشش خبری رویداد Let Loose اپل (معرفی آیپدهای جدید): امروز ساعت 17:30

سخت افزار

شتاب‌دهنده رسانه جدید AMD Alveo MA35D برای تامین انرژی سرویس‌های استریم

AMD از شتاب‌دهنده رسانه Alveo MA35D با دو واحد پردازش ویدیوی 5 نانومتری مبتنی بر ASIC (VPU) رونمایی کرده که انتظار دارد خدمات پخش زنده تعاملی را در مقیاس بالا تامین کند.

گفته می‌شود که محصول جدید از استاندارد فشرده‌سازی AV1 پشتیبانی می‌کند و تا چهار برابر چگالی کانال بالاتر، چهار برابر حداکثر تاخیر کمتر در 4K و 1.8 برابر راندمان فشرده‌سازی بیشتر ارائه می‌دهد. دن گیبونز، مدیر کل گروه مرکز داده AECG در AMD، در مورد Alveo MA35D، گفت:

ما از نزدیک با مشتریان و شرکای خود کار کردیم تا نه تنها نیازهای فنی آنها، بلکه چالش های زیرساختی آنها را در به کارگیری سرویس های استریمینگ با حجم بالا و سودآور درک کنیم. ما Alveo MA35D را با معماری ASIC طراحی کرده‌ایم که برای رفع نیازهای سفارشی این ارائه‌دهندگان طراحی شده تا هزینه‌های سرمایه و عملیاتی را برای ارائه تجربیات همه‌جانبه به کاربران و سازندگان محتوا در مقیاس کاهش دهیم.

به گفته شرکت، Alveo MA35D از VPU خود برای انجام تمام عملکردهای پردازش ویدیو استفاده می کند. این به کاهش تأخیر و به حداکثر رساندن تراکم کانال با پخش‌های 32×1080p60، 8×4Kp60 یا 4×8Kp30 در هر کارت کمک می‌کند. علاوه بر پشتیبانی از AV1، این ابزار Alveo MA35D همچنین تأخیر بسیار کم را برای کدک‌های H.264 و H.265 ارائه می‌کند.

در AV1-front، موتورهای ترانکودر نسل بعدی نرخ بیت را تا 52 درصد کاهش می‌دهند تا به صرفه‌جویی در پهنای باند در مقایسه با پیاده‌سازی‌های نرم‌افزاری مشابه کمک کنند. AMD گفت که شتاب‌دهنده‌های رسانه‌ای Alveo MA35D اکنون در حال نمونه‌برداری هستند و محموله‌های تولیدی که انتظار می‌رود در سه ماهه سوم آماده شوند، در حال نمونه‌برداری هستند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا