کامپیوتر

مک استودیو اپل یک دسکتاپ جدید برای سازندگان خلاق است

اپل در جریان رویداد امروز از مک استدیو جدید خود رونمایی کرده که یک سیستم دسکتاپ که از بیرون شبیه مک مینی است، اما قدرت بسیار بیشتری در داخل دارد. مک استودیو هم از تراشه M1 Max اپل و هم پردازنده جدید و حتی قدرتمندتر M1 Ultra بهره می برد. اپل ادعا می کند که دستگاه جدید حتی از رده بالای مک پرو سریعتر خواهد بود.

دسکتاپ شامل چهار پورت تاندربولت 4 در پشت خود و همچنین یک پورت اترنت 10 گیگابایتی، دو پورت USB-A، یک HDMI و یک جک صدا است. مک استودیو از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 پشتیبانی می کند. در بخش جلوی دسکتاپ ها، دو درگاه USB-C (10 گیگابیت بر ثانیه در سیستم‌های M1 مکس، 40 گیگابیت بر ثانیه/تاندربولت 4 در سیستم‌های M1 اولترا) و یک اسلات کارت SD است. اپل می‌گوید مک استودیو می‌تواند تا چهار صفحه نمایش XDR Pro و یک تلویزیون 4K را پشتیبانی کند.

اپل ادعا می کند که مک استودیو با M1 Max حدود 50 درصد سریعتر از مک پرو با تراشه 16 هسته ای Xeon و 2.5 برابر سریعتر از آی مک 27 اینچی با تراشه 10 هسته ای Core i9 عمل می کند. پیکربندی M1 Ultra ظاهراً 3.8 برابر سریعتر از آی مک 27 اینچی و تا 60 درصد سریعتر از مک پرو است. اپل آزمایش ها یا شرایطی را که منجر به این نتایج شده، مشخص نکرده است. M1 Ultra یک تراشه هیولایی با پهنای باند حافظه 800 گیگابیت در ثانیه است که تا 128 گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی می کند. این پردازنده 20 هسته ای دارای 16 هسته با کارایی بالا و پردازنده گرافیکی 64 هسته ای دارد.

اپل می‌گوید که «تقریباً» هشت برابر سریع‌تر از M1 است که مک مینی را تامین می‌کند. این دسکتاپ با استودیو دیسپلی اپل، یک مانیتور خارجی که امروز نیز رونمایی شد، سازگار است. Mac Studio با M1 Max از 1999 دلار و مدل های M1 Ultra از 3999 دلار شروع می شود. صفحه نمایش استودیویی 1599 دلار است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا