نرم افزار و اینترنت

آپدیت جدید تلگرام: از اشتراک گذاری پوشه چت ها تا پس زمینه سفارشی

بروزرسانی جدید تلگرام با قابلیت اشتراک گذاری پوشه چت از طریق یک لینک، ایجاد پس زمینه های سفارشی برای چت های مختلف و موارد دیگر در دسترس کاربران اندروید و آی او اس قرار گرفت. در ادامه با قابلیت های جدید این بروزرسانی بیشتر آشنا خواهید شد.

پوشه‌های چت قابل اشتراک گذاری

از این پس می‌توانید پوشه‌های چت (https://telegram.org/blog/folders) را با یک لینک به اشتراک گذاشته و مخاطبین‌ خود را به چندین گروه کاری، کانال خبری و غیره دعوت کنید. آنها می‌توانند با یک دکمه، پوشه را اضافه کرده و بلافاصله به تمامی چت های آن بپیوندد. برای ایجاد یک پوشه، به مسیر Settings > Chat Folders را بروید.

پوشه‌های قابل اشتراک، از چندین لینک دعوت پشتیبانی می‌کنند که هر یک از آن‌ها امکان دسترسی به گفتگوهای متفاوتی را فراهم خواهد کرد. هنگام ایجاد لینک، چت مورد نظر را انتخاب کرده و یک نام منحصر به فرد مانند «کارآموزها» یا «مدیرها» برای آن تعیین کنید. در صورتی که چت های بیشتری به پوشه‌ی خود اضافه کرده و لینک آن را به‌روزرسانی کنید، پیشنهاد عضویت به گفتگوهای جدید، برای افرادی که از آن لینک استفاده کرده بودند ارسال خواهد شد.

پس‌زمینه‌های سفارشی

می‌توانید عکس یا ترکیب رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را به عنوان پس‌زمینه‌ی سفارشی در چت های مختلف اعمال کنید. با این کار، چت های مختلف را از هم متمایز کرده و به آن‌ها حس و حال جدیدی بدهید. پس از تنظیم یک پس‌زمینه، پیام مخصوصی در چت ارسال می‌شود که به مخاطب گفتگوی شما این امکان را می‌دهد که همین پس‌زمینه را برای خودش اضافه کند، یا می‌تواند پس‌زمینه خودش را ایجاد کند.

می توانید یک تصویر زمینه سفارشی را در هر چت 1 به 1 تنظیم کنید. برای تنظیم یک والپیپر سفارشی، روی سه نقطه > Set Wallpaper در هدر چت در اندروید ضربه بزنید، یا یک نمایه را باز کنید و روی سه نقطه > Change Wallpaper در iOS بروید.

ربات‌های بهتر

ربات‌های تلگرام قابلیت میزبانی از برنامه‌های وب روان را دارند و به میلیون‌ها کاربر، سرویس و خدمات ارائه می‌دهند. این برنامه‌های وب از این پس می‌توانند در هر گفتگویی اجرا شوند. برنامه‌های وب مربوط به ربات‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از طریق یک لینک مستقیم یا با اشاره به نام کاربری ربات در هر گفتگویی در تلگرام دسترسی یابند. برای مثال، @durgerkingbot (به همراه یک فاصله) را در هر گفتگویی تایپ کنید، یا این لینک را در گفتگو ارسال نمایید: https://t.me/DurgerKingBot/menu

در هنگام اجرا شدن در گروه‌ها، برنامه‌های وب از قابلیت‌های مشارکتی و چندنفره برای اعضا پشتیبانی می‌کنند. این امر، فرصت‌های عظیم برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث و تاجران در تلگرام را بدون هیچ هزینه‌ای برای همه گسترده‌تر می‌کنند. برای دریافت آخرین بروزرسانی‌ها درباره ربات‌های تلگرام، به @BotNews بپیوندید.

منبع
telegram
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا