نرم افزار و اینترنت

کمک مایکروسافت به توسعه دهندگان در ایجاد نسخه های هوش مصنوعی سازگار با ChatGPT

مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال خبرهای زیادی در مورد “کپیلوت‌های” هوش مصنوعی خود برای ویندوز 11 و سایر محصولات دارد، اما می‌خواهد توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز در این زمینه حضور داشته باشند. این شرکت اعلام کرد که اکوسیستم پلاگین هوش مصنوعی خود را گسترش داده و چارچوبی را برای ساخت برنامه‌های هوش مصنوعی و نسخه‌های کمکی ارائه کرده است.

در عین حال، همان استاندارد پلاگین باز را که OpenAI برای ChatGPT استفاده می‌کند، به کار می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که در کنار ویندوز 11، 365 و سایر نسخه‌های کمکی خود کار می‌کند. مایکروسافت تقریباً دو سال پیش ایده کوپیلوت ها را معرفی کرد. اینها برنامه‌هایی هستند که از هوش مصنوعی و LLM (مدل‌های زبان بزرگ) برای کمک به کاربران در انجام کارهای شناختی پیچیده مانند نوشتن طرح‌های فروش، تولید تصاویر و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، ChatGPT در بینگ در واقع یک Copilot است، و مایکروسافت همچنین Copilot هایی را برای Microsoft 365 و Microsoft Security و غیره راه اندازی کرده است. اکنون، ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد با استفاده از “پلاگین‌های” جدید که به کمک کپیلوت‌ها اجازه می‌دهد با سایر نرم‌افزارها و خدمات تعامل داشته باشند، خود را بسازند.

علاوه بر این، مایکروسافت اعلام کرد که از همان استاندارد پلاگین باز استفاده شده توسط Open AI استفاده می‌کند تا همه کپیلوت‌های مایکروسافت به طور بالقوه بتوانند با ChatGPT کار کنند. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند از یک پلتفرم برای ساخت پلاگین‌هایی استفاده کنند که هم در سطوح تجاری و هم در سطح مصرف‌کننده از جمله ChatGPT، Bing، Dynamics 365 Copilot، Microsoft 365 Copilot و Windows Copilot کار می‌کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا