موبایل و تبلت

شیائومی سیوی 3 معرفی شد: طراحی زیبا و نمایشگر 120 هرتز

شیائومی به تازگی پس از یک سری انتقادات و انتظارات، از گوشی هوشمند موردانتظار سیوی 3 خود در چین رونمایی کرده است. این دستگاه ترکیبی هماهنگ از جلوه‌های بصری خیره‌کننده و عملکرد چشم‌گیر را ارائه می‌دهد که دارای پردازنده پیشرفته دایمنسیتی 8200 اولترا است.

در پشت شیائومی سیوی 3، زیبایی دو رنگ چشم نوازی به چشم می خورد و به کاربران امکان انتخاب از چهار رنگ دلپذیر را می دهد: بنفش رز، سبز نعنایی، طلایی ماجراجویی و خاکستر نارگیلی. در گوشه سمت چپ بالا، ماژول دوربین برجسته ای را خواهید دید که هر سه لنز را درون آن قرار می دهد. جزیره دوربین به زیبایی توسط یک حلقه فلزی احاطه شده که کاملاً با رنگ پنل پشتی مطابقت دارد و ظاهری براق و صیقلی ارائه می دهد. ماژول فلاش درست زیر حلقه دوربین قرار دارد.

لبه‌های سیوی 3 دارای ترکیبی یکپارچه از خطوط صاف و منحنی هستند که به‌خوبی از دو انتها باریک می‌شوند تا از چسبندگی رضایت‌بخش و ارگونومیک برای کاربران اطمینان حاصل کنند. باریک بودن یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه است زیرا تنها 7.56 میلی متر ضخامت دارد و تنها 173 گرم وزن دارد. شیائومی سیوی 3 دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی منحنی OLED با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل است. نرخ فریم صفحه تا 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی تا 240 هرتز را ارائه می دهد که از تعاملات صاف و پاسخگو اطمینان می دهد. با DCI-P3 Color Gamut Peak، صفحه نمایش رنگ های غنی و دقیقی تولید می کند، در حالی که حداکثر روشنایی 1500 نیت آن، دید عالی را حتی در شرایط روشن تضمین می کند.

Civi 3 دارای ویژگی هایی مانند 1920Hz High-Frequency PWM Dimming برای مشاهده بدون لرزش، صفحه نمایش رنگی اصلی با نمایش رنگ دقیق، و پشتیبانی از پنل 12 بیتی برای گرادیان های رنگی صاف است. همچنین دارای تنظیم خودکار روشنایی، صفحه نمایش Sunshine برای خوانایی بهتر در زیر نور خورشید و فناوری‌های HDR10+ و Adaptive HDR10+ برای دامنه دینامیکی پیشرفته است. صفحه نمایش توسط شیشه گوریلا گلس محافظت می شود و دوام در برابر خط و خش را فراهم می کند. پنل جلویی نیز دارای بریدگی قرصی در مرکز بالایی برای دوربین های جلوی دوگانه است.

در زیر کاپوت، این گوشی هوشمند به چیپست مدیاتک دایمنسیتی 8200 اولترا، مجهز شده است. برای کسانی که نمی دانند، این نسخه بهبود یافته دایمنسیتی 8200 است که دارای سرعت کلاک پردازشگر سریعتر، سرعت کلاک پردازشگر گرافیکی سریعتر و مهمتر از همه پشتیبانی از هر دو باند زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G است. به طور دقیق، دایمنسیتی 8200 اولترا مبتنی بر لیتوگرافی N4 TSMC است و شامل یک هسته Cortex-X2 با سرعت حداکثر 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با سرعت حداکثر تا 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex است. همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6، یک ISP IMG BXT 6E Gen 1 و یک موتور مدیاتک APU 690 AI است.

شیائومی سیوی 3 به کاربران امکان انتخاب بین دو گزینه رم را می دهد. انتخاب پیکربندی رم 12 گیگابایتی حافظه LPDDR5 را فراهم کرده، در حالیکه انتخاب نوع رم 16 گیگابایتی حافظه LPDDR5X را ارائه می دهد. این دستگاه در سه گزینه ذخیره سازی از 256 گیگابایت تا 1 ترابایت ظرفیت ذخیره سازی UFS 3.1 موجود است. همچنین بر روی MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 کار می کند. این گوشی 3 به باتری داخلی 4500 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یون پلیمری مجهز شده که این برند ادعا می کند که با یک بار شارژ می تواند بیش از یک روز دوام بیاورد. این دستگاه دارای رابط شارژ USB Type-C است که از پروتکل های شارژ BC1.2، PD3.0 و PD2.0 پشتیبانی می کند. برای کنترل دما، شیائومی همچنین از یک سیستم خنک کننده مایع VC از جنس استنلس استیل بزرگ 4000 میلی متر مربعی استفاده کرده است.

از نظر قابلیت های عکاسی، شیائومی سیوی 3 تنظیمات دوربین سه گانه را در پشت دارد. این پیکربندی شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX800 با دیافراگم f/1.77 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است که عکس‌های واضح و پایدار را تضمین می‌کند. در کنار لنز 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 وجود دارد که میدان دید را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی برای عکس های نزدیک در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است.

در جلو، دستگاه دارای یک بریدگی قرص شکل است که یک دوربین سلفی دوگانه را در خود جای داده است. لنز اصلی یک دوربین 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار است. دوربین جلوی ثانویه نیز 32 مگاپیکسل است که به عنوان یک لنز با زاویه فوق عریض با پشتیبانی از لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) و دیافراگم f/2.4 عمل می کند.

شیائومی سیوی 3 مدل های مختلفی را با رم و پیکربندی حافظه داخلی متفاوت ارائه می دهد. مدل پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 2499 یوان (353 دلار) قیمت دارد. نسخه 12 گیگابایتی رم با 512 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 2699 یوان (382 دلار) در دسترس است. برای کسانی که به دنبال حداکثر ظرفیت ذخیره سازی هستند، مدل رده بالا دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی با قیمت 2999 یوان (424 دلار) است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا