بررسیموبایل و تبلت

موتورولا اج پلاس 2023 در مقابل سامسونگ گلکسی اس 23

موتورولا اج پلاس (2023) جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت بوده که تمام جنبه های مناسب را برای تقابل با بهترین تلفن های اندرویدی موجود را دارد. این گوشی به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، صفحه نمایش فلت 165 هرتزی و یک دوربین سه گانه خوب در پشت مجهز شده است. ما در این مقاله به مقایسه موتورولا اج پلاس 2023 با گلکسی اس 23 خواهیم پرداخت تا دریابیم کدام گوشی هوشمند پرچمدار بهتر است در سال 2023 خریداری شود.

طراحی و کیفیت ساخت

موتورولا اج پلاس جدید بسیار متفاوت از مدل قبلی خود است و هنوز هم ظاهر کلاسیک موتورولا را دارد، اما با پنل چهار طرف خمیده برای ظاهری باکلاس و احساس راحتی در دست، همه چیز را تغییر می‌دهد. این گوشی فقط در رنگ مشکی بین ستاره ای موجود است، اما به نظر عالی است و دارای یک شیشه پشتی بافتی است که به ظاهر و احساس کلی دستگاه می افزاید.

مدل جدید موتورولا اج پلاس دارای یک ماژول دوربین مربعی است که برخلاف ماژول تراز عمودی بوده که در مدل قبلی خود دیده بودیم. به طور کلی بهتر به نظر می رسد زیرا ماژول فضای کمتری در پشت می گیرد و تمیزتر به نظر می رسد. این دستگاه شامل پنل های گوریلا گلس ویکتوس در هر دو قسمت جلو و عقب و یک قاب آلومینیومی در میانه است.

سامسونگ گلکسی اس 23 هیچ شباهتی به موتورولا اج پلاس جدید ندارد، زیرا در کل ظاهر و حس مینیمال تری دارد. پشت این گوشی خاص سه بریدگی دوربین مجزا داشته که به صورت عمودی تراز شده اند و هیچ پوشش بافتی در پشت وجود ندارد. این گوشی در رنگ های مختلف موجود است، اما همه آنها بسیار ساده به نظر می رسند و هیچ روکش فانتزی ندارند.

همچنین دارای یک صفحه شیشه ای تخت ساده در جلو و پشت است، بنابراین هیچ پنل خمیده ای مانند آنچه در تلفن موتورولا دارید وجود ندارد. این محصول یک قاب آلومینیومی زره پوش به همراه پنل های گوریلا گلس ویکتوس 2 در جلو و پشت دارد. طراحی کاملاً بسته به سلیقه شماست، اما به خاطر داشته باشید که یکی از این گوشی ها نسبت به دیگری جمع و جورتر است، به این معنی که باید بر اساس اندازه ترجیحی بین این دو گوشی انتخاب کنید.

گلکسی S23 جمع و جورتر و در کل نازک تر و سبک تر است. طول گوشی تنها 5.4 اینچ بوده که نسبت به ارتفاع 6.34 اینچ اج پلاس کمتر است، بنابراین اجساس در دست گرفتن بهتری خواهید داشت. همچنین کمی سبک‌تر است، بنابراین در دست گرفتن و استفاده روزانه راحت‌تر خواهد بود. این برای کسانی که دوست دارند از تلفن های جمع و جور استفاده کنند عالی است، اما باید با نمایشگر نسبتا کوچکتر صلح کنید. هر دو گوشی با محافظ گوریلا گلس ویکتوس به همان اندازه بادوام هستند و همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند.

صفحه نمایش

در مورد نمایشگرها، یک پنل 6.67 اینچی OLED با پشتیبانی از رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نرخ رفرش تا 165 هرتز در موتورولا اج پلاس جدید دریافت خواهید کرد. مطمئناً در مقایسه با پنل 6.1 اینچی AMOLED گلکسی S23 که تقریباً همان رزولوشن را دارد و بالاتر از 120 هرتز بوده، کمی بزرگتر است.

پنل گلکسی S23 به دلیل تعداد PPI بیشتر، کمی واضح تر به نظر می رسد و همچنین در مقایسه با اج پلاس روشنایی بالاتری دارد. موتورولا همچنین گوشی پرچمدار خود را به پنل چهار منحنی مجهز کرده که ظاهری عالی دارد و استفاده از آن احساس راحتی می کند. در مقابل، گلکسی S23 دارای یک صفحه تخت ساده و بدون هیچ گونه انحنای است.

ممکن است پنل های منحنی موتورولا اج پلاس را دوست داشته یا نداشته باشید، اما در کل کیفیت نمایشگر عالی است. تفاوت قابل توجهی در کیفیت صفحه نمایش در این گوشی ها مشاهده نخواهید کرد، بنابراین نمی توانید با هیچ کدام از آنها اشتباه کنید. پنل‌های بزرگ‌تر تجربه مصرف رسانه‌ای بهتر و فراگیرتری را ارائه می‌دهند، بنابراین اگر دوست دارید فیلم تماشا کنید یا بازی کنید، بهتر است به خرید اج پلاس فکر کنید. هر دو گوشی دارای یک سوراخ پانچ به سمت بالای پنل برای دوربین سلفی و همچنین یک اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش هستند.

سخت افزار و نرم افزار

هر دو گوشی در این مقایسه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام هستند. سامسونگ از نسخه سفارشی این تراشه برای گلکسی اس 23 به نام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی استفاده می کند. برای عملکرد بهتر CPU و GPU کمی اورکلاک شده، و همچنین اولین دستگاهی است که از ISP جدید Qualcomm Snapdragon Cognitive استفاده می کند.

هیچ تفاوت قابل توجهی در عملکرد بین این دو گوشی مشاهده نمی کنید، بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری برای خرید، به سایر مشخصات و مقایسه آنها بپردازید. شایان ذکر است که تنها یک نسخه 8/512 گیگابایت را با قیمت 800 دلار دریافت می کنید. تمامی نسخه های گلکسی اس 23 با 8 گیگابایت رم عرضه می شوند، اما فضای ذخیره سازی شما به 256 گیگابایت محدود شده است.

قابل ذکر است که نسخه پایه پرچمدار کامپکت سامسونگ با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 3.1 در مقابل استفاده از مشخصات ذخیره سازی به روز شده UFS 4.0 در اج پلاس عرضه می شود. در صورتی که به فضای بیشتری دارید باید هزینه بالاتری هم بپردازید. هیچ پشتیبانی برای افزایش فضای ذخیره سازی در هیچ یک از این تلفن ها وجود ندارد، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

در مورد باتری‌ها، یک باتری عظیم 5100 میلی‌آمپر ساعتی در موتورولا اج پلاس دریافت می‌کنید، در حالی که گلکسی اس 23 با یک واحد 3900 میلی‌آمپر ساعتی برتری دارد اج پلاس نه تنها در بین شارژها دوام بیشتری دارد، بلکه به لطف پشتیبانی از شارژ سیمی تا 68 وات، امکان شارژ سریع‌تر را نیز فراهم می‌کند.

گلکسی اس 23 تنها از شارژ 25 واتی پشتیبانی می کند که در مقایسه با سرعت بسیار کم سرعت دارد و شارژ کامل آن تقریباً دو ساعت طول می کشد. موتورولا همچنین یک شارژر سریع سازگار در جعبه خود دارد، به این معنی که لازم نیست نگران خرید شارژر مناسب برای آن جداگانه باشید. شما همچنین از شارژ بی‌سیم 15 واتی در هر دو گوشی بهره می‌برید، و همچنین می‌توانید از ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس آن‌ها برای شارژ یک دستگاه دیگر سازگار با Qi در 5 وات (4.5 وات در مورد Galaxy S23) استفاده کنید.

هر دو گوشی با اندروید 13 عرضه می شوند، اما به دلیل پوسته های سفارشی خود، در مجموع تجربه نرم افزاری کمی متفاوتی را ارائه می دهند. OneUI سامسونگ دارای ویژگی های بیشتری است، در حالی که نسخه موتورولا گزینه های سفارشی سازی کمتری دارد. هر دو به خوبی بهینه شده اند و برای استفاده روزمره به یک اندازه قابل اعتماد هستند، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن هیچ چیز ضروری باشید.

موتورولا اج پلاس سه سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دو ماهه دریافت می‌کند، در حالی که گلکسی اس 23 قول داده است که چهار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت کند.

کیفیت دوربین

هر دو گوشی هوشمند در این مقایسه سه دوربین در پشت دارند که شامل یک سنسور اصلی/اولیه به همراه یک دوربین تله فوتو و یک دوربین فوق عریض است. در مورد موتورولا اج پلاس، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8، دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی f/2.2 با میدان دید 114 درجه و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/1.6 با زوم اپتیکال 2 برابر دریافت می کنید.

قطعا روی کاغذ در مقایسه با تنظیمات دوربین سه گانه گلکسی S23 که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8، سنسور 12 مگاپیکسلی f/1.2 فوق عریض با میدان دید 120 درجه و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم اپتیکال 2 برابر بوده، امیدوارکننده تر به نظر می رسد. سلفی ها به ترتیب توسط یک سنسور 60 مگاپیکسلی f/2.2 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.2 در موتورولا اج پلاس و گلکسی اس 23 کنترل می شوند. هر دو گوشی هوشمند می توانند چند عکس واضح با جزئیات زیاد و رنگ های دقیق بگیرند، به شرطی که نور کافی در صحنه وجود داشته باشد.

شما می توانید انتظار داشته باشید که آنها نتایج عالی ایجاد کنند، خواه از لنز اصلی، فوق عریض یا تله فوتو استفاده کنند. آنها از نظر کیفیت کلی در شرایط کم نور یک گام به عقب برمی‌دارند، اما این چیز غیرعادی نیست. سلفی های گرفته شده با هر دو گوشی نیز با جزئیات زیاد و فوکوس دقیق عالی به نظر می رسند. هر دو گوشی هوشمند می توانند با استفاده از دوربین های عقب و جلو، ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. آنها همچنین می توانند با استفاده از دوربین های پشتی فیلم های 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند، بنابراین هیچ تفاوتی در آن وجود ندارد.

جمع بندی

موتورولا اج پلاس (2023) و سامسونگ گلکسی S23 دو تا از قدرتمندترین گوشی های هوشمندی هستند که می توانید در حال حاضر خریداری کنید. هر دوی آن‌ها مملو از قطعات داخلی قدرتمند هستند، و همچنین تجربه نرم‌افزاری خوبی را برای استفاده روزانه قابل اعتماد ارائه می‌دهند. بنابراین تصمیم خرید در نهایت به اندازه تلفنی که راحت از آن استفاده می کنید خلاصه می شود.

اگر اندازه ترجیحی ندارید و با استفاده از یک گوشی نسبتا بزرگ با صفحه نمایش منحنی لبه به لبه 6.7 اینچی راحت هستید، پس آنچه موتورولا با مدل 2023 اج پلاس ارائه می دهد را دوست خواهید داشت. این به راحتی یکی از قدرتمندترین تلفن هایی است که می توانید بخرید که عالی به نظر می رسد، به اندازه ای خوب عمل می کند که با بهترین تلفن های موجود در بازار پا به پا شود و همچنین می تواند با یک بار شارژ یک روز بدون هیچ مشکلی دوام بیاورد.

در مقایسه با گلکسی S23، موتورولا اج پلاس دارای صفحه نمایش بزرگتر و روانتر و باتری بزرگتر با پشتیبانی از شارژ سیمی سریعتر است. دوربین‌های اج پلاس با آنچه سامسونگ ارائه می‌کند، اگر بهتر نباشد، همتراز هستند. اما اگر ترجیح می‌دهید یک گوشی جمع‌وجورتر بخرید و از باتری نسبتاً کوچک‌تر و سرعت شارژ پایین‌تر مشکلی ندارید، در مورد گلکسی S23 اشتباه نمی‌کنید. این گوشی به اندازه گوشی جدید موتورولا قدرتمند است و بسیاری از جنبه‌های دیگر را برای ارائه یک تجربه کامل در خود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا