آموزش

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS

احتمالاً اکثر شما قبلاً از ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی که اینترنت را دگرگون کرده، استفاده کرده اید. در حالی که رقبای مختلف ربات چت هوش مصنوعی به سرعت ظاهر شدند، ChatGPT OpenAI همچنان موفق ترین و پیچیده ترین است.

ChatGPT طی مدت طولانی پس از انتشار، تنها از طریق برنامه وب آن قابل دسترسی بود. اگر می خواهید به ChatGPT در گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید، از طریق مرورگر نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما راه‌های دیگری برای دسترسی به ChatGPT در تلفن هوشمندتان وجود دارد که از اپلیکیشن رسمی ChatGPT برای iOS شروع می‌شود.

استفاده از اپلیکیشن ChatGPT در iOS

ChatGPT برای iOS در دسترس است و نسخه اندروید آن به زودی عرضه می شود. در ادامه نحوه استفاده از آن آورده شده است. اپلیکیشن رسمی ChatGPT را از اپ استور دانلود و نصب کنید. پس از نصب، باز کنید و با حساب OpenAI خود وارد شوید. در صفحه خوش آمدگویی روی Continue ضربه بزنید.

اکنون می توانید همانطور که در رایانه خود استفاده می کنید از ChatGPT استفاده کنید. اگر نمی‌توانید اپلیکیشن را دانلود کنید، احتمالا در منطقه شما در دسترس نیست، می‌توانید از ChatGPT از طریق روش مرورگر وب استفاده کنید یا برنامه‌های شخص ثالث فهرست شده در زیر را دانلود کنید.

استفاده از ChatGPT از طریق مرورگر وب موبایل

اگر از اندروید استفاده می کنید، می توانید از مرورگر وب تلفن خود برای دسترسی به ChatGPT استفاده کنید (حداقل تا زمانی که برنامه رسمی ChatGPT اندروید راه اندازی شود). شما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید، وب سایت را از طریق مرورگر وب تلفن هوشمند خود راه اندازی کنید، و شما آماده هستید.

هر مرورگر وب را باز کنید و به chat.openai.com، وب سایت رسمی ChatGPT مراجعه کنید. با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید (یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید). پس از اتمام ثبت نام/ورود به سیستم، با چند سلب مسئولیت در مورد ربات چت مواجه خواهید شد. برای همه این موارد روی Next ضربه بزنید و سپس برای شروع استفاده از ChatGPT روی Done ضربه بزنید.

مانند نسخه دسکتاپ، می توانید به مکالمات قبلی دسترسی داشته باشید، به ChatGPT Plus ارتقا دهید یا حتی حالت تاریک را فعال کنید. می توانید با ضربه زدن روی نماد منو در گوشه سمت چپ بالای صفحه به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

استفاده از ChatGPT از طریق میانبرهای سیری

سیری یک دستیار مجازی عالی است اما نمی تواند یک شمع در ChatGPT نگه دارد. با این حال، اگر می‌خواهید سیری توانایی بیشتری داشته باشد، می‌توانید ChatGPT را با سیری ترکیب کنید. این روش شامل میانبرهای سیری، کلیدهای API برای ChatGPT و کمی صبر است. قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک حساب OpenAI دارید.

  1. صفحه میانبر SiriGPT را باز کنید، آیفون شما از شما می خواهد که فایل را در برنامه Shortcuts باز کنید. از اینجا روی Add Shortcut ضربه بزنید.
  2. کلیدهای OpenAI API خود را با مراجعه به platform.openai.com دریافت کنید. سپس وارد حساب OpenAI خود شوید و روی نماد منو (سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. روی نماد پروفایل خود در پایین منو ضربه بزنید، سپس روی View keys API ضربه بزنید.
  4. سپس روی Create new secret key ضربه بزنید و روی نماد کپی ضربه بزنید تا آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید. روی OK ضربه بزنید تا پنجره بسته شود.
  5. شما باید این کلید API را به میانبر SiriGPT که قبلا نصب کردیم اضافه کنید. برنامه Shortcuts را باز کنید، کوتاه SiriGPT را پیدا کنید و روی سه نقطه ضربه بزنید تا میانبر را ویرایش کنید.
  6. کلید API خود را به جای متن متغیری Add API Key Here قرار دهید.
  7. به منوی Shortcuts برگردید و روی میانبر SiriGPT ضربه بزنید. برای فعال کردن تشخیص گفتار برای میانبر از شما اجازه می خواهد. روی Allow ضربه بزنید.
  8. دوباره میانبر را اجرا کنید و از آن سوال بپرسید. یک پاپ آپ دیگر ظاهر می شود که از شما می خواهد به میانبر اجازه دهید متنی را به OpenAI API ارسال کند. روی Always Allow ضربه بزنید.
  9. در نهایت، پاسخی را با صدای سیری دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید درخواست دیگری به آن بدهید، روی Done یا Ask Again ضربه بزنید.

اپلیکیشن های شخص ثالث ChatGPT

اگر برنامه رسمی ChatGPT در منطقه شما در دسترس نیست، برنامه های شخص ثالث یک جایگزین عالی هستند. آنها رابط کاربری بسیار پایدارتری نسبت به نسخه وب ارائه می دهند، اما فقط با هر اپلیکیشن شخص ثالثی که “chat” و “GPT” در عنوان آن وجود دارد، استفاده نمی کنند.

اگر آیفون دارید، باید Perplexity را امتحان کنید. این برنامه از یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند و بسیاری از عملکردهای ChatGPT را تکرار می کند، یکی از دلایل آن این است که مبتنی بر فناوری GPT OpenAI است. با این حال، هدف آن کمی متفاوت است زیرا یک موتور جستجو است، اما درخواست های تولید متن را به خوبی برآورده می کند.

Perplexity همچنین می‌تواند منابعی را برای پاسخ‌های خود فراهم کند، اینترنت را برای اطلاعات لحظه‌ای جستجو کند، و حتی به شما امکان جستجوی صوتی را می‌دهد. اگر اندروید دارید با Nova همراه باشید. این برنامه شخص ثالث، مانند Perplexity، مبتنی بر فناوری GPT از OpenAI است، بنابراین نتایج مشابهی دریافت خواهید کرد. در حالی که برخی از عملکردهای Perplexity را ندارد، دارای پشتیبانی چند زبانه، تاریخچه چت و امکان اشتراک گذاری مستقیم چت های خود از برنامه است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا