فناوری

متا هدست واقعیت مجازی Quest 3 خود را معرفی کرد

مارک زاکربرگ از Meta Quest 3، هدست واقعیت مجازی نسل بعدی این شرکت که مدت ها شایعه شده بود، رونمایی کرد. مدیر عامل متا چند ساعت قبل از آخرین نمایشگاه بازی‌های متا کوئست و درست قبل از WWDC اپل، دستگاه را برای اولین بار به نمایش گذاشت.

همانند Quest Pro، هدست Quest 3 از واقعیت ترکیبی پشتیبانی می کند و عبور تمام رنگی را ارائه می دهد. این به کاربران امکان می دهد تا از طریق دوربین های خارجی نسخه رنگی فضای فیزیکی اطراف خود را مشاهده کنند. این هدست قادر خواهد بود عناصر واقعیت افزوده را با دنیای بیرون ترکیب کند. زاکربرگ می گوید که این اولین هدست رایج با واقعیت ترکیبی رنگی با وضوح بالا است.

زاکربرگ ادعا می کند که این دستگاه دارای چیپست “نسل بعدی” کوالکام بوده و عملکرد گرافیکی آن دو برابر Quest 2 است. گفته می شود که این دستگاه “قوی ترین هدست متا” است. مدیر عامل متا خاطرنشان کرد که علیرغم وقفه اضافی، Quest 3 راحت تر و 40 درصد باریک تر از مدل قبلی خود است.

متا کنترلرهای Quest 3 را دوباره طراحی کرده و اکنون ساده تر و ارگونومیک تر هستند و از فناوری بازخورد لمسی TruTouch که در کنترلرهای Touch Pro دیده می شود، استفاده می کنند. کنترلرهای Touch Plus جدید نیز دیگر حلقه های ردیابی بیرونی ندارند. متا می‌گوید این به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس کنند که دست‌های شما طبیعی‌تر هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، Quest 3 از ردیابی دست از پرش پشتیبانی می کند.

این هدست با قیمت 500 دلار برای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود و پاییز امسال در همه کشورهایی که Quest 2 ارائه شده، در دسترس خواهد بود. در همین حال، Quest 2 بار دیگر برای نسخه پایه 128 گیگابایتی از 4 ژوئن 300 دلار قیمت خواهد داشت. مدل 256 گیگابایتی 350 دلار قیمت خواهد داشت.

علاوه بر این، به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی عملکرد Quest 2 و Quest Pro را افزایش می‌دهد. متا می گوید که CPU هر هدست تا 26 درصد افزایش عملکرد خواهد داشت. Dynamic Resolution Scaling در هر دو هدست نیز فعال خواهد بود. به گفته متا، این به آنها کمک می کند تا از افزایش تراکم پیکسلی بدون افت فریم استفاده کنند. Quest 3 با هر برنامه و تجربه Quest 2 کاملاً سازگار خواهد بود. این شرکت جزئیات بیشتری را در کنفرانس Connect خود که در 27 سپتامبر برگزار می شود، فاش خواهد کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا