نرم افزار و اینترنت

6 افزونه برتر سافاری برای کاربران مک

سافاری مرورگر وب پیش‌فرض در آیفون، آیپد و مک است. اگرچه اپل امکان نصب مرورگرهای شخص ثالث را ارائه می دهد، اما بسیاری از کاربران مک به سافاری استفاده می کنند، زیرا سریع، سبک و بهتر از اکثر مرورگرهای دیگر برای macOS بهینه شده است.

با این حال، بسیاری از چیزها وجود دارد که سافاری نمی تواند به صورت بومی انجام دهد. اینجاست که افزونه های سافاری وارد عمل می شوند. آنها عملکرد سافاری را گسترش می دهند تا بتوانید از مرورگر بهره بیشتری ببرید. در زیر، برخی از آنها را که قطعا ارزش نصب را دارند فهرست کرده ایم.

1. Bitwarden

Bitwarden یکی از اولین افزونه هایی است که باید در سافاری خود بررسی کنید. برای افراد ناآشنا، Bitwarden یکی از امن ترین نرم افزار مدیریت رمز عبور است که مدیریت و تولید رمزهای عبور برای حساب های آنلاین را آسان می کند.

Bitwarden برای استفاده رایگان است و هنگامی که افزوده آن را به سافاری اضافه می کنید، ورود به حساب ها و ایجاد ورودی برای ثبت نام حساب جدید به یک کار نسبتاً ساده تبدیل می شود. نه تنها این، بلکه افزونه همچنین به شما امکان می دهد با صندوق خود تعامل داشته باشید، بنابراین می توانید به محتوای آن دسترسی داشته باشید یا موارد جدیدی را مستقیماً از مرورگر به آن اضافه کنید.

از طرف دیگر، اگر از مدیر رمز عبور دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید افزونه Safari آن را در مک اپ استور جستجو کنید و آن را به سافاری اضافه کنید تا از ورود سریع‌تر و بدون دردسر استفاده کنید. و در صورتی که از یک مدیر رمز عبور اختصاصی استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم حداقل از iCloud Keychain استفاده کنید.

2. Grammarly

Grammarly یک دستیار نوشتن رایگان است. این به شما در مواردی مانند املا، دستور زبان، نقطه گذاری و موارد دیگر کمک می کند تا به شما در نوشتن ایمیل های بدون خطا، پست های رسانه های اجتماعی، پیام ها و موارد دیگر کمک کند.

افزونه سافاری Grammarly در پس‌زمینه کار کرده و متن را تایپ می‌کنید، آن را برای اشتباهات تجزیه و تحلیل کنید. و هنگامی که اشتباهی را تشخیص می دهد، زیر کلمه یا عبارت خط می کشد. برای مشاهده پیشنهاد و رفع اشتباه می توانید روی آن کلیک کنید. اگر اشتراک Grammarly Premium دارید، افزونه چند ویژگی اضافی مانند پیشنهادهایی در مورد تغییر تناژ و بهبود خوانایی نوشته‌هایتان برای سهولت درک آن برای خوانندگان نیز به شما می‌دهد.

3. DuckDuckGo Privacy Essentials

بیشتر وب‌سایت‌های موجود در اینترنت فعالیت‌های آنلاین شما را به دلایل مختلف، مانند ارائه تبلیغات شخصی‌سازی‌شده، دنبال می‌کنند. اگر این مورد را دوست ندارید و می خواهید به صورت خصوصی مرور کنید، باید فوراً افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials را به سافاری در مک خود اضافه کنید.

DuckDuckGo Privacy Essentials از ردیاب‌ها در وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید و از ردیابی شما و کارهایی که به صورت آنلاین انجام می‌دهید جلوگیری می‌کند تا فعالیت‌های آنلاین خود را خصوصی نگه دارند. برای این کار از دو افزونه استفاده می کند: داشبورد حریم خصوصی و حفاظت از حریم خصوصی. اولی ردیاب های شخص ثالث را مسدود می کند، در حالی که دومی به شما می گوید چه کسی شما را ردیابی کرده است.

یکی از کارهایی که افزونه DuckDuckGo Privacy Essentials انجام می دهد این است که بارگذاری اسکریپت ها را متوقف می کند، که تضمین می کند حتی آدرس IP شما و سایر شناسه ها برای ردیاب ها ارسال نمی شود. علاوه بر این، افزونه همچنین وب‌سایت‌ها را بر اساس حریم خصوصی آن‌ها درجه‌بندی می‌کند، با درجه A که نشان می‌دهد وب‌سایت به حریم خصوصی شما اهمیت می‌دهد و درجه F به این معنی است که بدترین روش ردیابی را دارد. برای مشاهده گزارش روی دکمه افزونه در نوار ابزار کلیک کنید.

4. Keyword Search

Keyword Search یک افزونه قدرتمند است که می تواند جستجوی چیزها را در اینترنت سرعت بخشد. این شبیه به Bangs در DuckDuckGo است، جایی که باید کلمه کلیدی وب سایت (که می خواهید چیزی را در آن پیدا کنید) را در نوار آدرس تایپ کرده و به دنبال آن درخواست خود را وارد کنید تا مستقیماً به نتایج برسید.

افزونه نیاز به بازدید از یک وب سایت برای ایجاد یک پرس و جو را که معمولاً شامل چندین مرحله است را از بین می برد. این با کلمات کلیدی برای بسیاری از وب‌سایت‌های محبوب، مانند گوگل، آمازون، Stack Overflow، یوتیوب و غیره بارگذاری می‌شود. اما شما همچنین می‌توانید با چند مرحله ساده، میانبر جدیدی برای هر وب‌سایتی تنظیم کنید.

علاوه بر این، Keyword Search همچنین به شما امکان می دهد میانبر موجود را در صورت مغایرت با کلمه کلیدی وب سایت دیگری تغییر دهید. و در آخر، می‌توانید جایی را که می‌خواهید کلمه کلیدی را تایپ کنید – قبل یا بعد – عبارت جستجو انتخاب کنید.

5. !Quiet

اگر در حین کار بر روی مک خود به راحتی توسط وب سایت های خاصی پرت می شوید، Quiet! می تواند نجات دهنده باشد. با کمک این افزونه می‌توانید وب‌سایت‌ها را در سافاری مسدود کنید تا از دسترس خارج شوند و بهتر روی کار خود تمرکز کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، Quiet فهرستی از وب‌سایت‌های محبوب را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌هایی که حواس‌پرت می‌کنند جلوگیری کنید. از طرف دیگر، اگر یک وب سایت در لیست نیست، می توانید یک ورودی جدید با استفاده از URL آن ایجاد کنید. همه اینها را می توان در برنامه “Quiet” انجام داد.

علاوه بر این، Quiet همچنین به شما اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها را در کل شبکه مسدود کنید تا حتی از طریق مرورگرهای دیگر در مک شما غیرقابل دسترسی باشد. برای این کار باید یک فیلتر شبکه را از تنظیمات “Quiet” در شبکه خود فعال کنید و وب سایت ها را مسدود کنید.

علاوه بر کمک به شما در مسدود کردن وب سایت های منحرف کننده، Quiet! مورد استفاده مفید دیگری نیز دارد. همچنین می‌توانید از آن برای مسدود کردن استخراج‌کنندگان رمزنگاری، قمار و محتوای بزرگسالان در مک خود استفاده کنید. اگر مک خود را با بچه‌ها به اشتراک می‌گذارید، این افزونه می‌تواند به شما کمک کند یک تجربه مرور ایمن برای آنها ایجاد کنید.

6. Polyglot

Polyglot یکی دیگر از افزونه های مفید سافاری برای مک است. با آن می توانید به راحتی متن در وب سایت های مختلف را به زبان مادری خود ترجمه کنید. مطمئناً، می‌توانید وب‌سایت‌ها را در سافاری به صورت بومی ترجمه کنید، اما راهی برای ترجمه یک قطعه متن انتخاب شده در یک وب‌سایت وجود ندارد.

استفاده از Polyglot به سادگی انتخاب متنی است که می خواهید ترجمه کنید و روی نماد Polyglot در نوار ابزار Safari کلیک کنید. افزونه متن ترجمه شده را به زبان مادری خود در داخل یک کادر همپوشانی در زیر متن به شما نشان می دهد. به طور مشابه، اگر روی یک کلمه کلیک کنید، Polyglot همچنین نویسه‌گردانی، مترادف‌ها و سایر اطلاعات مرتبط با آن را به شما نشان می‌دهد.

Polyglot به محض انتخاب زبان به طور خودکار آن را شناسایی می کند که بسیار خوب است. اما شما باید زبان مقصد را بر اساس منطقه خود تنظیم کنید تا بتواند ترجمه ها را انجام دهد. شما می توانید این کار را با راه اندازی برنامه Polyglot انجام دهید، که شما را مستقیماً به تنظیمات می برد. در اینجا، همچنین می توانید یک میانبر برای انجام ترجمه سریع تنظیم کنید. یا، می‌توانید ویژگی ترجمه فوری را فعال کنید، که به محض انتخاب متن برای ترجمه، نماد Polyglot را به شما می‌دهد و فرآیند را کمی سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا