سخت افزار

معرفی نسل چهارم تراشه های سری AMD EPYC

امروز، AMD در نمایشگاه “دیتا سنتر و فناوری هوش مصنوعی” از اضافه شدن دو پردازنده جدید با حجم کاری بهینه شده به مجموعه پردازنده‌های نسل چهارم EPYC خبر داد. با استفاده از معماری هسته جدید “Zen 4c”، پردازنده‌های دیتاسنتر بهینه‌سازی ابری AMD EPYC 97X4، سری پردازنده‌های EPYC 9004 را بیشتر گسترش می‌دهند تا تراکم رشته و مقیاس مورد نیاز برای محاسبات بومی ابری رهبری را ارائه دهند.

علاوه بر این، AMD پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC را با فناوری AMD 3D V-Cache معرفی کرد که برای سخت‌ترین حجم‌های کاری محاسباتی فنی مناسب است. بارهای کاری بومی Cloud دسته ای از برنامه های کاربردی هستند که به سرعت در حال رشد هستند که با معماری ابری در ذهن طراحی شده اند و به سرعت توسعه یافته، مستقر و به روز می شوند.

پردازنده‌های AMD EPYC 97X4 با حداکثر 128 هسته، عملکرد 3.7 برابری را برای بارهای کاری اصلی ابری در مقایسه با Ampere ارائه می‌کنند. علاوه بر این، پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC، با هسته‌های “Zen 4c”، تا 2.7 برابر بازده انرژی بهتری را برای مشتریان فراهم می‌کنند و تا 3 برابر کانتینرهای بیشتر در هر سرور را پشتیبانی می‌کنند تا برنامه‌های بومی ابری را در بزرگترین مقیاس هدایت کنند.

محاسبات فنی تکرارهای طراحی سریع‌تر و شبیه‌سازی‌های قوی‌تر را ممکن می‌سازد تا به کسب‌وکارها در طراحی محصولات جدید و قانع‌کننده کمک کند. پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با فناوری AMD 3D V-Cache، سری پردازنده‌های AMD EPYC 9004 را بیشتر گسترش می‌دهند تا بهترین پردازشگر x86 جهان را برای محاسبات فنی محاسباتی مانند دینامیک سیالات محاسباتی، تجزیه و تحلیل اجزا محدود، اتوماسیون طراحی الکترونیکی و تحلیل ساختاری ارائه دهند.

پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC با حداکثر 96 هسته “Zen 4” و یک صنعت پیشرو با 1 گیگابایت حافظه کش L3، می‌توانند سرعت توسعه محصول را با ارائه تا دو برابر کار طراحی در روز در Ansys CFX به میزان قابل توجهی افزایش دهند. کل سری پردازنده‌های نسل چهارم AMD EPYC امروز در دسترس است و با ویژگی‌ها و سوکت‌ها به همراه سیستم‌های مبتنی بر CPU سری AMD EPYC 9004 سازگار هستند و مسیر ارتقای یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا