کنسول و بازی

بازطراحی استیم با بهبود اعلان‌ها، عناصر رابط کاربری و پوشش درون بازی

امروز Valve یک به‌روزرسانی برای پلتفرم استیم منتشر کرد که شامل بسیاری از ویژگی‌هایی بوده که در کانال بتا این برنامه مورد آزمایش می باشد.  جدیدترین کلاینت دارای فونت ها و منوهای به روز شده، سیستم اعلان تجدیدنظر شده و پوشش بازطراحی شده در بازی است. بهتر از این، Valve می‌گوید این پلتفرم با یک چارچوب کاملاً جدید طراحی شده تا به ارسال همزمان ویژگی‌ها در تمام نسخه‌های استیم کمک کند.

این بدان معناست که برخی از ویژگی‌های جدید موجود در سرویس کلاینک دسکتاپ نیز روی Steam Deck در دسترس هستند. به طور خاص، Valve از همپوشانی درون بازی کلاینت بازنگری شده خبر داد – علاوه بر یک رابط جدید و نوار ابزار همه کاره تر، بازیکنان اکنون به ابزار یادداشت جدیدی نیز دسترسی دارند که در رایانه همگام می شود.

به لطف فریمورک جدید، این ویژگی اکنون به طور همزمان روی دسکتاپ و Steam Deck در دسترس است. پوشش همچنین دارای یک ویژگی جدید “پین” است که به کاربران امکان می دهد ابزار یادداشت ها (یا هر پنجره دیگری از رابط درون بازی) را در طول بازی قابل مشاهده نگه دارند. Valve همچنین در تلاش است تا اعلان های کلاینت را تمیز کند. اکنون با کلیک بر روی نماد فقط باید جدیدترین و مرتبط ترین اعلان ها را نشان دهید و از کاربران می خواهد که برای دیدن نمای تاریخی کامل کلیک کنند.

کاربران باید به‌روزرسانی‌های کوچکی را در بقیه کلاینت‌ها نیز ببینند، از جمله متن گفتگوی به‌روزرسانی شده، فونت‌های جدید و رنگ‌های بهینه‌سازی شده. ویژگی‌های جدید خوب هستند، اما به نظر می‌رسد Valve بیشتر از همه به بهبودهایی که در زیر کاپوت ایجاد کرده افتخار می‌کند. علاوه بر چارچوب جدید، این شرکت می‌گوید که شتاب سخت‌افزاری را برای کاربران مک و لینوکس فعال کرده و تجربه‌ای روان‌تر را در تمامی پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا