فناوری

آزمایش موفقیت آمیز ارسال داده 4G از ماهواره به یک گوشی معمولی

اوایل سال جاری، AST SpaceMobile، با کمک AT&T، موفق شد یک گلکسی S22 را به یک ماهواره در مدار پایین زمین متصل کند تا یک تماس صوتی دو طرفه را تکمیل کند. این اعلامیه نقطه عطف مهمی برای ارتباطات سلولی مبتنی بر ماهواره بود. اکنون این شرکت می گوید که یک قدم به ارائه این فناوری به مصرف کنندگان نزدیک تر است.

روز چهارشنبه، AST به اشتراک گذاشت که اخیراً آزمایش‌های متعددی را در هاوایی انجام داده است، جایی که مهندسان آن سرعت دانلود 10 مگابیت بر ثانیه از ماهواره BlueWalker 3 این شرکت را به تلفن‌های تغییر نیافته روی زمین مشاهده کردند. کریس سامبار، رئیس شبکه AT&T، گفت: “دستیابی موفقیت‌آمیز به سرعت دانلود دو رقمی در طول آزمایش ماهواره به تلفن هوشمند، ما را یک قدم به این موضوع نزدیک‌تر می‌کند تا اطمینان حاصل کنیم که مردم در سراسر آمریکا بدون توجه به مکانشان می‌توانند در ارتباط باقی بمانند.”

به عنوان گام بعدی، AST امیدوار است که یک گوشی را از طریق سیگنال 5G به BW3 متصل کند. SpaceX Falcon 9 نمونه اولیه ماهواره را در ماه سپتامبر به مدار پایین زمین برد. با وسعت 693 فوت مربع، BW3 دارای بزرگترین آنتن از هر ماهواره تجاری تا به امروز است و به راحتی یکی از درخشان ترین اجرام در آسمان شب است که انجام تحقیقات خود را برای ستاره شناسان دشوار می کند. AT&T یکی از معدود اپراتورهای آمریکایی است که به دنبال استفاده از ماهواره برای خدمات رسانی به جوامع روستایی محروم هستند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا