نرم افزار و اینترنت

راه اندازی موتور جستجوی فایل مبتنی بر هوش مصنوعی دراپ باکس

شرکت ذخیره سازی ابری دراپ باکس یک ابزار جستجوی یونیورسال جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Dash معرفی کرده است. این ویژگی یک نوار جستجو بوده که می تواند برای یافتن فایل های ذخیره شده در سرویس های مختلف متصل مانند Google Workspace، Slack، Asana، Trello، Outlook، Salesforce، Airtable، JIRA و غیره استفاده شود.

این ویژگی چند ماه پس از آن اتفاق می افتد که دراپ باکس اعلام کرد که 16 درصد از نیروی کار خود را به دلیل تمرکز به پروژه های هوش مصنوعی اخراج می کند. دراپ باکس می‌گوید که این ابزار برای صرفه‌جویی در زمان با ارزشی که کاربران هر روز صرف می‌کنند هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها برای اشتراک‌گذاری محتوا، پیوستن به جلسه یا یافتن سندی که چند روز پیش هم تیمی‌شان به اشتراک گذاشته بود، طراحی شده است.

بر اساس یک مطالعه، حدود 69 درصد از کاربران، روزانه یک ساعت را صرف پیمایش بین اپلیکیشن ها می کنند و حدود 68 درصد نیز تا 10 بار در ساعت بین برنامه ها جابه جا می شوند. Dash پس از آن به ثمر نشست که دراپ باکس شرکتی به نام Command+E را تصاحب کرد؛ برنامه‌ای که یک میانبر برای راه‌اندازی برنامه‌ها، مخاطبین پیام، و یافتن اسناد به صورت محلی و همچنین در فضای ابری ارائه می‌داد.

حتی با تایپ بخشی از نام فایل آن می توانید فایل ها را جستجو کنید. با این حال، یک کار خسته کننده در طول راه اندازی مورد نیاز است که در آن شما باید به صورت دستی همه برنامه ها و خدمات را متصل کنید. علاوه بر یک اپلیکیشن دسکتاپ، یک افزونه مرورگر Dash وجود دارد که ویژگی‌های اضافی مانند Stacks را ارائه می‌کند که URLها و فایل‌های مهم را در مجموعه‌های هوشمند ذخیره و سازماندهی می‌کند. همچنین دارای یک داشبورد است که دسترسی به ابزار جستجوی یونیورسال، مشاهده پشته های ذخیره شده، شروع جلسات و دریافت میانبرهایی برای کارهای اخیر را ارائه می دهد.

Dropbox Dash در حال حاضر در مرحله بتا است و برای دستیابی به آن باید به لیست انتظار بپیوندید. این شرکت همچنین گفت که به‌روزرسانی‌های آتی برای Dash، توانایی پاسخ‌گویی به سؤالات و نمایش محتوای مرتبط را معرفی می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید بپرسید تعطیلات بعدی شرکت چه زمانی است و ابزار جستجوی یونیورسال با مرور پیوندهای داخلی سازمانتان به آن پاسخ خواهد داد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا