سخت افزار

میکرون از چیپ UFS 4.0 برای موبایل با عملکرد دو برابری رونمایی کرد

میکرون اولین محموله‌های تراشه‌های ذخیره‌سازی UFS 4.0 خود را برای گوشی های هوشمند مدرن که راه‌اندازی سریع، اجرای سریع اپلیکیشن ها و پردازش سریع ویدیو را ارائه داده، معرفی کرده است.

تراشه های جدید بر روی حافظه 232 لایه 3D NAND Micron ساخته شده اند و حداکثر ظرفیت 1 ترابایت را ارائه می دهند. سازنده همچنین ادعا می کند که “فریمور بسیار قابل تنظیم” همراه با پیشرفت های تکنولوژیکی عملکرد بی نظیری را برای گوشی های هوشمند پرچمدار ارائه می دهد.

تراشه‌های UFS 4.0 میکرون از سلول‌های سطح سه‌گانه (TLC) با 100 درصد نوشتن و 75 درصد افزایش پهنای باند خواندن استفاده می‌کنند که منجر به سرعت نوشتن متوالی 4000 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن متوالی 4300 مگابایت بر ثانیه می‌شود. میکرون دارای معماری NAND شش صفحه ای جدید خود است (آرایه های سلول حافظه در لایه های بیشتری انباشته شده اند) که توان خواندن تصادفی را افزایش می دهد، یک ویژگی حیاتی برای افزایش پاسخگویی کلی و زمان بارگذاری سریعتر است.

این معماری در دستگاه‌هایی با تراشه‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی UFS 4.0 در دسترس خواهد بود، زیرا پیکربندی 256 گیگابایتی از NAND چهار صفحه‌ای استفاده می‌کند. با این حال، همه چیز به سرعت نیست. حافظه جدید نوید افزایش 25 درصدی در بهره وری انرژی را می دهد و اطمینان حاصل می کند که گوشی هوشمند شما به دلیل افزایش عملکرد باتری خود را سریعتر تخلیه نمی کند.

در مقایسه با راه‌حل‌های ذخیره‌سازی UFS 3.1، مشتریان می‌توانند انتظار اجرای 15 درصد سریع‌تر اپلیکیشن، 20 درصد سرعت راه‌اندازی سریع‌تر و 25 درصد راندمان انرژی بهتر را داشته باشند. همچنین، حافظه UFS 4.0 میکرون در مقایسه با آنچه که سایر سازندگان ارائه می‌دهند (احتمالاً تراشه‌های UFS 4.0 سامسونگ در سال 2022 معرفی شدند) 10 درصد تأخیر نوشتن بهتری ارائه می‌کند.

میکرون وعده داده است که تولید انبوه تراشه‌های ذخیره‌سازی UFS 4.0 خود را در نیمه دوم سال 2023 آغاز کند و به سازندگان گوشی‌های هوشمند سه پیکربندی فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی را بدهد. علاوه بر گوشی‌های پرچمدار، فضای ذخیره‌سازی جدید میکرون به خودروها، سیستم‌های محاسباتی و سایر دستگاه‌هایی که به حافظه کم مصرف با عملکرد بالا و قابلیت اطمینان ثابت نیاز دارند، می‌رسد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا