فناوری

لوگو اندروید تغییر کرد: طراحی سه بعدی و مدرن

گوگل در اقدامی غافلگیرکننده از لوگوی جدیدی برای سیستم عامل موبایل خود یعنی اندروید رونمایی کرد که از روندهای اخیر طراحی لوگو فاصله گرفته است. لوگوی به روز شده دارای حروف بزرگ “A” نوک تیز و سر ربات سه بعدی است که از رویکرد طراحی مسطح که در صنعت رایج بوده منحرف است.

در حالی که گوگل طراحی مجدد لوگوی یکنواخت را برای نمادهای برنامه خود اجرا می کرد، با استفاده از رنگ های نمادین گوگل، لوگوی جدید اندروید با طراحی منحصر به فرد خود متمایز است. اگرچه عمدتاً در تبلیغات در یوتیوب و ارائه‌ها به نمایش گذاشته شده، انتظار می‌رود که پس از انتشار اندروید 14 در ماه‌های آینده روی صفحه‌های بوت نیز عرضه شود.

ادغام یک حرف بزرگ نوک تیز A با ترجیح قبلی گوگل برای طرح های گرد در تضاد است. با این حال، حروف “n” و “r” به شکل گرد خود بازگشته اند، که یادآور طراحی استفاده شده بین سال های 2014 و 2019 است. در حالی که آیکون های برنامه از روند طراحی مسطح پیروی می کنند، ربات اندروید به یک نمایش سه بعدی تبدیل شده است. به نظر می رسد این طراحی مجدد لوگو چیزی بیش از یک تغییر دستوری را نشان می دهد. این دیدگاه گوگل را برای سیستم عامل اندروید منعکس می کند و هدف آن تصویری از برند است که هم قابل دسترس و هم معتبر باشد. ترکیب حروف فوق گرد با نقطه برجسته “A” یک هویت برند بالغ، مدرن و رسا ایجاد می کند.

علاوه بر حروف بزرگ به روز شده “A”، سر ربات اندرویدی دستخوش طراحی مجدد سه بعدی شده که از زیبایی طراحی مسطح غالب خارج شده است. این تغییر این پتانسیل را برای ربات فراهم می کند تا شخصیت های متفاوتی را برای کاربردهای مختلف نشان دهد. در طول Google I/O 2023، ربات اندرویدی در طرح‌های مختلفی از جمله لاستیک‌ها و توپ دیسکو به نمایش گذاشته شد که بر تطبیق‌پذیری و بیان این پلتفرم تاکید می‌کرد. لوگوی جدید اجازه می دهد تا تغییرات منظمی در ربات ایجاد کند و گوگل را قادر می سازد تا به صورت بصری با ابزارها و ویژگی های مختلف اندروید ارتباط برقرار کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا