بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی وان پلاس نورد بادز 2r

وان پلاس نورد بادز 2r، ایربادز اقتصادی این شرکت و یک نوع کاهش یافته از نورد بادز 2 است. مدل جدید در درجه اول حالت های ANC و شفافیت را به همراه چند چیز جزئی دیگر از دست می دهد در حالی که عملکرد صوتی اصلی و مجموعه ویژگی ها را حفظ می کند. در این مقاله به نقد و بررسی این ایربادز جدید خواهیم پرداخت.

طراحی و کیفیت ساخت

نورد بادز 2r شبیه به بادز 2 است. هدفون ها شکل اصلی یکسانی دارند اما ساقه ها گرد شده اند و به طور کلی هدفون ها کمی کوچکتر هستند. این باعث می‌شود در مقایسه با نورد بادز 2 در هنگام هندلینگ کمی نابسامان باشند. کیس این دو مدل شبیه به هم به نظر می‌رسد، اما کیس نورد بادز 2r کمی کوچک‌تر بوده و فضای داخلی آن دوباره طراحی شده است.

همچنین فاقد دکمه متصل شدن موجود در کیس نورد بادز 2 است. اکنون باید ناحیه حساس به لمس روی هر دو هدفون را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا وارد حالت همگام سازی شوید. این بسیار راحت تر از دکمه همگام سازی روی کیس است، اما کاری نیست که شما مجبور باشید اغلب انجام دهید.

رنگ‌های خاکستری تندر و سفید رعد و برق نورد بادز 2 با روکش خالدار به همراه خاکستری عمیق و آبی سه‌گانه برای نورد بادز 2r منهای لکه‌ها جایگزین شده‌اند. کیفیت ساخت کلی در غیر این صورت یکسان است، یعنی نسبت به قیمت مناسب بوده و همچنین دارای رتبه IP55 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستید. همانند نورد بادز 2، نورد بادز 2r برای مدت طولانی پوشیدن بسیار راحت است. نوک گوش‌های سیلیکونی نسبت به نورد بادز 2 نازک‌تر و ارزان‌تر به نظر می‌رسند، اما بر راحتی آن تأثیری نمی‌گذارند.

نرم افزار

نورد بادز 2r به طور بومی در دستگاه های وان پلاس و از طریق اپلیکیشن HeyMelody در دستگاه های اندروید غیر وان پلاس پشتیبانی می شود. نسخه iOS اپلیکیشن این هدفون‌ را شناسایی نمی‌کند، که این مورد برای نورد بادز 2 نیز وجود دارد. تجربه نرم‌افزاری بی‌هوده است. شما انتخابی از سه ایستگاه از پیش تنظیم EQ دارید که یکی از آنها نسبت به نورد بادز 2 کاهش یافته است. شما همچنین یک EQ سفارشی با شش باند دریافت می کنید و می توانید چندین پروفایل ایجاد کنید.

جدا از آن، می‌توانید کنترل‌های ژست‌های حرکتی را برای ضربه‌های جداگانه نیز تنظیم کنید. این مورد به نظر ما مفید می باشد، زیرا ناحیه لمسی روی هدفون بسیار حساس است و هنگام قرار دادن یا خارج کردن هدفون، ضربه زدن به آن بسیار آسان است. برای جلوگیری از پخش/مکث ناخواسته باید ژست را برای یک ضربه غیرفعال کنید.

با توجه به این نکته، نورد بادز 2r، بسیار شبیه به نورد بادز 2، دارای Wear Detection نیست، بنابراین باید به صورت دستی بازی کنید و زمانی که آنها را وارد یا خارج می کنید، مکث کنید. جدای از آن، در اینجا واقعاً کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. تجربه نرم افزار به قدری ساده است که حتی گزینه ای برای به روز رسانی سیستم عامل وجود ندارد.

عملکرد و کارایی

نورد بادز 2r دارای همان درایورهای دینامیک 12.4 میلی متری نورد بادز 2 به همراه اتصال بلوتوث 5.3 و پشتیبانی SBC/AAC است. نورد بادز 2r دارای صدای معمولی وان پلاس با حضور بیس فوق العاده است. میانه‌ها ملایم با صدایی صاف و بدون شیب ناگهانی هستند، اما اوج‌ها کسل‌کننده و کم‌درخش هستند. صدای کلی پر جنب و جوش است اما با آوازهای دلنشین و سطح بالای خوب.

گوش دادن به آن به اندازه کافی خوشایند است و برای کسانی که باس زیاد دوست دارند، صدای بلند روشن یا ترکیبی از هر دو را دوست ندارند، جذاب خواهد بود. نورد بادز 2 گران‌تر به نظر می‌رسد در بخش باس و مید شبیه به هم است، اما صدای صدای بلندتری در بالا دارد که نورد بادز 2r فاقد آن است.

اگر تنظیم متعادل‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید پیش‌تنظیم Bold را امتحان کنید، که به طور قابل‌توجهی در رده پایین‌تر کنترل می‌شود و در عین حال اوج‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این از پیش تنظیم دارای یک شیب عجیب در قسمت های میانی است، که آوازها را به پشت میکس سوق می دهد. هر تغییری که ایجاد می‌کنید روی هدفون ذخیره می‌شود و به دستگاه بعدی که آن را با آن جفت می‌کنید منتقل می‌شود.

متاسفانه صدا به همان اندازه کسل کننده و غیر قابل حل است. این برای دوره آموزشی هدفون‌های بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه است، اما هرگز نمی‌تواند ما را شگفت‌زده کند که در مقایسه با این هدفون‌های سیمی، قیمت کمتری نسبت به صدای نورد بادز 2r دارند. با تغییر به 7HZ Salnotes Zero، تفاوت شب و روز بود، هم از نظر تنظیم و هم از نظر وضوح.

وان پلاس دوست دارد به پشتیبانی از Dolby Atmos خود ببالد، اما هدفون ها هیچ قابلیت ذاتی Atmos ندارند و فقط در صورتی که دستگاه جفت شده از Atmos پشتیبانی کند. همچنین می‌توانید هدفون‌های برند دیگری را با گوشی وان پلاس با Atmos جفت کنید و صدای Atmos را دریافت کنید. عملکرد میکروفون مناسب بود. در یک اتاق ساکت، صداها نسبتاً واضح به نظر می‌رسیدند، اگرچه در مواقعی نوسان داشتند، زیرا حذف نویز پس‌زمینه کار خودش را می‌کرد.

در محیط های پر سر و صدا، حذف نویز کار بسیار خوبی در کاهش نویز انجام داد. صدا به طور قابل درک خفه تر شد اما هنوز کاملا قابل شنیدن بود. به طور کلی، عملکرد به اندازه کافی برای تماس های صوتی خوب است. نورد بادز 2r عملکرد تأخیر خوبی دارد و به‌طور پیش‌فرض، تأخیر به اندازه‌ای کم است که به جز در بازی‌ها، واقعاً نگران کننده نباشد.

با فعال بودن حالت تأخیر کم، چه به صورت دستی از طریق برنامه HeyMelody یا به صورت خودکار در گوشی های وان پلاس هنگام شناسایی بازی، تأخیر بسیار کم بود و اصلاً قابل توجه نبود. هدفون ها همچنین عملکرد اتصال مناسبی داشتند. جدا از مشکل دریفت صدا، هیچ قطع اتصال یا لکنت وجود نداشت و همه چیز همانطور که انتظار می رفت کار می کرد.

عمر باتری

نورد بادز 2r دارای عمر باتری ادعایی 8 ساعت پخش مداوم است. در تست های ما 7 ساعت و 14 دقیقه وقت گرفتیم که به اندازه کافی نتیجه خوبی بود. پس از یک شارژ سریع ده دقیقه ای از 0 درصد، هدفون ها 2 ساعت و 9 دقیقه دیگر کار کردند. باتری در نورد بادز 2r کوچکتر است (36 میلی آمپر ساعت در مقابل 41 میلی آمپر ساعت در نورد بادز 2) و بنابراین عمر باتری حدود یک ساعت کمتر است.

جمع بندی

به نظر ما، واقعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که نورد بادز 2r را به بادز 2 انتخاب کنیم، در حالی که تفاوت قیمت آنقدر کم بوده، و دومی در کل بهتر است. اوپو اکو بادز 2 ارزان‌تر و با صدای بهتر نیز گزینه هوشمندتری است. نورد بادز 2r اگر بخواهد ویژگی ها و عملکرد اصلی خود را توجیه کند، باید هزینه بسیار کمتری داشته باشد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا