فناوری

گوگل امکان ثبت نام برای آزمایش ابزار NotebookLM را برای برخی کاربران فراهم کرد

گوگل بیش از یک ماه است که هیچ به روز رسانی توسعه ای را در چت ربات هوش مصنوعی Bard خود ارائه نکرده است. با این حال، این شرکت اکنون به آرامی به مردم اجازه می‌دهد تا یک برنامه هوش مصنوعی مولد دیگر را امتحان کنند. این ابزار NotebookLM نام دارد و اولین بار در اوایل ماه مه در Google I/O 2023 به عنوان Project Tailwind معرفی شد.

NoteookLM (LM مخفف Language Model است) به‌عنوان راهی طراحی شده که افراد نه تنها یادداشت‌های آنلاین خود را سازماندهی کنند، بلکه سؤالاتی را بپرسند که می‌توان از آن یادداشت‌ها به آنها پاسخ داد. گوگل در یک پست وبلاگ امروز اعلام کرد:

تفاوت اصلی بین NotebookLM و چت ربات‌های سنتی هوش مصنوعی این است که NotebookLM به شما امکان می‌دهد مدل زبان را در یادداشت‌ها و منابع خود “زمینه” کنید. Source-grounding به طور موثر یک هوش مصنوعی شخصی ایجاد می کند که از اطلاعات مربوط به شما آگاه است. از امروز، می‌توانید NotebookLM را در گوگل Docs خاصی که انتخاب می‌کنید، پایه‌گذاری کنید، و ما به زودی قالب‌های دیگری را اضافه خواهیم کرد.

NotebookLM می تواند به طور خودکار خلاصه ای از یادداشت های شما را در Google Docs ایجاد کند. همچنین می‌تواند موضوعات کلیدی را از آن یادداشت‌ها و سوالاتی که کاربر می‌تواند از هوش مصنوعی بپرسد ایجاد کند. گوگل می گوید که هر یادداشتی که در NotebookLM آپلود شود تنها توسط شخصی که محتوا را آپلود کرده، مشاهده می کند و هر گونه سوالی در مورد هوش مصنوعی نیز توسط دیگران دیده نمی شود. گوگل می گوید هیچ داده ای از این ابزار برای آموزش سایر مدل های زبان هوش مصنوعی که این شرکت در حال توسعه است، استفاده نخواهد شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا