هنگامی که در حال تهیه یک کامپیوتر جدید هستید یا به ارتقای سخت افزار خود فکر می کنید، مهم ترین نکته سازگاری است. اطمینان از کارکرد همه اجزای سخت‌افزاری شما با هم می‌تواند باعث صرفه‌جویی در ساعات کاری شما شود و مطمئن شوید که کیت جدید براق شما با کامپایل موجود شما مطابقت دارد. پی بردن به سازگاری سخت افزار همیشه آسان نیست، بنابراین ما لیستی از هفت راه برای بررسی سازگاری سخت افزار قبل از خرید گردآوری کرده ایم.

1. PCPartPicker

بالاترین لیست سازگاری سخت افزار رایانه همیشه PCPartPicker است. این بهترین گزینه برای هر کسی است که یک رایانه جدید بسازد یا به ارتقای سخت افزاری فکر کند. این پر از مجموعه وسیعی از سخت افزار رایانه است و می توانید از آن برای ایجاد یک پیکربندی کامل یا بررسی اینکه آیا دو قسمت با هم کار می کنند استفاده کنید.

می‌توانید مادربردها، هارد دیسک‌ها، پردازنده‌ها، واحدهای منبع تغذیه و هر چیز دیگری را که نیاز دارید در PCParkPicker پیدا کنید، و رابط کاربری آسان آن، بخش‌های Build Guides و Completed Builds برای تازه‌واردها یا کسانی که می‌خواهند مقداری الهام بگیرند، عالی هستند.

2. وب سایت سازنده

جای تعجب نیست که سازندگان سخت افزار یک یا دو چیز در مورد سازگاری می دانند. در حالی که PCPartPicker این فرآیند را آسان تر می کند، گاهی اوقات اطلاعات اضافی و وضوح سازنده سخت افزار مفید است. اکثر سازندگان اطلاعات مفصلی در مورد سخت افزار خود ارائه می دهند، از جمله سازگاری، به روز رسانی، اطلاعات گارانتی و موارد دیگر.

به عنوان مثال، اگر به سایت اینتل بروید و یک CPU را جستجو کنید، چیپست دقیق مورد استفاده (که به شما می گوید کدام نوع مادربرد را بخرید) به همراه مقدار و نوع رم پشتیبانی شده را به شما می گوید.

3. GPU Check

GPU Check ابزاری مفید برای پی بردن به عملکرد CPU و GPU شما با هم است. مطمئناً، معمولاً خرید بزرگترین و بهترین از هر دو است، و هنگامی که یک رایانه جدید از ابتدا می‌سازید، این یک گزینه ساده است. اما هنگام ارتقاء رایانه با اجزای جدید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که پردازنده قدیمی شما چگونه با یک کارت گرافیک جدیدتر بازی می کند یا برعکس.

با GPU Check، می‌توانید ترکیب‌های پردازنده و پردازشگر گرافیکی را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید که چگونه تغییرات بر عملکرد تأثیر می‌گذارد. البته این یک راهنمای کلی است. سن CPU و GPU، خنک کننده و عوامل دیگر بر عملکرد کامل شما تأثیر می گذارد، اما با این وجود، معیار خوبی است.

4. Newegg Custom PC Builder

PCPartPicker در صدر فهرست قرار دارد، زیرا بزرگترین و بهترین مجموعه سازگاری سخت افزار رایانه است، اما Newegg Custom PC Builder نیز ارزش دیده شدن دارد.

در حال حاضر، چیزی که Newegg Custom PC Builder را به گزینه ای عالی تبدیل می کند، ادغام ابزار Build With AI آن است که می توانید از آن برای ساخت سریع رایانه با قطعات سازگار استفاده کنید. از طرف دیگر، همچنان می‌توانید اجزای جداگانه را انتخاب کنید، که Newegg برای سازگاری با هر انتخاب ساده‌سازی می‌کند.

5. گوگل بارد (یا چت ربات چت هوش مصنوعی دیگر)

چت ربات پیشرو هوش مصنوعی جهان، ChatGPT، دسترسی مستقیم به اینترنت ندارد. اما این مشکلی نیست زیرا ما می توانیم به جای آن به چت ربات هوش مصنوعی گوگل بارد مراجعه کنیم تا بررسی کنیم که آیا سخت افزار ما سازگار است یا خیر.

می توانید از Bard برای کمک به بررسی سازگاری سخت افزار رایانه به دو روش استفاده کنید. ابتدا، می‌توانید مستقیماً از Bard بخواهید که یک ساخت کامپیوتر سفارشی برای شما ایجاد کند و مطمئن شوید که هر قسمت با آن سازگار است. Bard اسمبل زیر را برای رایانه‌ای پیشنهاد کرد که می‌تواند “بازی‌های FPS حداقل 1080p 60FPS” را با “پردازنده پیشرفته و گرافیک خوب» بازی کند.

  • پردازنده: Intel Core i5-12600KF
  • گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti
  • حافظه رم: Crucial Ballistix 16GB DDR4-3200 (2x8GB)
  • فضای ذخیره سازی: Samsung 970 EVO Plus NVMe SSD + Seagate 1TB HDD
  • مادربرد: MSI B660M Mortar WiFi
  • منبع تغذیه: Corsair RM750x
  • کیس: Fractal Design Meshify C
  • سیستم عامل: Windows 11

روش دومی که می توانید از Google Bard استفاده کنید، بررسی متقاطع لیست ساخت رایانه برای مشکلات سازگاری است. در هر دو سناریو، Google Bard کمک کرد تا بفهمیم کدام اجزای رایانه سازگار هستند.

6. محاسبه گر منبع تغذیه

ماشین حساب واحد منبع تغذیه (PSU) ابزار مفیدی است که به شما کمک می کند اندازه PSU مورد نیاز رایانه خود را بفهمید. چندین ماشین حساب واحد منبع تغذیه وجود دارد، از جمله گزینه هایی از OuterVision، Cooler Master، و Be Quiet!، که همگی می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه چیزی نیاز دارید.

7. انجمن ها و جوامع

یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، استفاده از انجمن یا جوامع سخت‌افزار رایانه، مانند انجمن Linus Tech Tips و غیره است. این انجمن ها مملو از افرادی است که علاقه مند به ساخت رایانه و اطمینان از اینکه سخت افزار شما همانطور که باید کار می کند، و دانش بسیاری از افراد در این انجمن ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

در برخی از انجمن ها، از شما تشویق می شود که ساخت پیشنهادی خود را پست کنید و بازخورد بخواهید یا از عملکرد جستجو استفاده کنید تا ببینید آیا شخصی قبلاً در مورد سازگاری اجزای انتخابی شما سؤال کرده است. اگر ساختنی مشابه کامپوننت های خود پیدا کردید، می توانید بررسی کنید که آیا کار می کند یا نه، در حالی که اگر هنوز در مراحل برنامه ریزی هستید، ممکن است در مورد ساخت آینده خود مشاوره دوستانه دریافت کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *