موبایل و تبلت

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 معرفی شد

سامسونگ دقایقی قبل از جدیدترین گوشی تاشو خود به نام گلکسی زد فولد 5 پرده برداری کرد. سامسونگ شکایت اصلی در گلکسی زد فولد 4 برطرف کرده و گلکسی زد فولد 5 اکنون به لطف طراحی لولای جدید کاملاً صاف بسته می شود. سامسونگ آن را فلکس لولا می نامد، و این یک ساختار ریلی دوگانه است که اثرات خارجی را پخش می کند.

لولای جدید حالت انعطاف پذیری بهتری را فعال می کند و شما می توانید گوشی را تقریباً در هر زاویه ای برای عکس گرفتن بدون هندز یا اپلیکیشن های صفحه نمایش تقسیم شده تنظیم کنید. گلکسی زد فولد 5 همچنین به لطف موقعیت تاشو صاف نازک‌تر و 10 گرم سبک‌تر از مدل قبلی خود است. متریال دستگاه تغییر نکرده که همچنان از یک فریم آلومینیوم Armor و پنل شیشه ای گوریلا گلکس ویکتوس 2 روی نمایشگر کاور و پشت استفاده می کند. همچنین استاندارد IPX8 ضد آب مشابه مدل قبلی خود پیروی می کند.

به علاوه هر دو صفحه نمایش کاور و اصلی پارامترهای مربوطه خود را حفظ کرده اند؛ نمایشگر کاور یک پنل 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X بوده که با نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز و وضوح 2316 در 904 پیکسل همراه شده است. نمایشگر اصلی هم یک پنل 7.6 اینچ Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 2176 در 1812 پیکسل و نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز می باشد. نمایشگرها نیز نسبت تصویر خود را حفظ کرده اند.

صفحه نمایش اصلی امسال 30 درصد روشن تر شده و به حداکثر 1750 نیت رسیده است. البته، گلکسی زد فولد 5 جدید سریع‌ترین تراشه موبایل موجود در پلتفرم موبایل یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی دریافت می‌کند – همان چیزی که در سری گلکسی S23 وجود دارد – اما فولد بزرگتر به لطف سیستم خنک کننده بازسازی شده و به دلیل مساحت سطح بزرگتر احتمالاً در اتلاف گرما بهتر خواهد بود.

دوربین هرگز تمرکز اصلی سری گلکسی زد فولد نبود و گلکسی زد فولد 5 این روند را کاهش نمی‌دهد. کل سیستم دوربین ظاهراً نسبت به سال 2022 تغییری نکرده است – شما دو دوربین سلفی دارید – یک واحد 10 مگاپیکسلی f/2.2 تعبیه شده در صفحه نمایش و یک دوربین 4 مگاپیکسلی f/1.8 2.0 میکرومتری زیر نمایشگر در داخل. در قسمت پشتی دوربین عکاسی با زاویه دید عریض 50 مگاپیکسلی f/1.8، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2، و دوربین 10 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم 3 برابری دارید.

باتری دارای همان ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعت با شارژ سیمی 25 وات و پشتیبانی از شارژ بی سیم 15 وات است. اینها 50 درصد شارژ را در 30 دقیقه امکان پذیر می کنند که با استانداردهای امروزی بسیار عالی نیست. به لطف تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2، عمر باتری باید کمی بهتر از قبل باشد. سامسونگ در گلکسی زد فولد 5 بهبودهایی در مولتی تسکینگ انجام داده است.

نوار وظیفه اکنون حداکثر چهار اپلیکیشن اخیر را برای جابجایی سریع به جلو و عقب نگه می‌دارد و کشیدن و رها کردن دو دستی به شما امکان می‌دهد محتوا را راحت‌تر بین برنامه‌ها و صفحه‌نمایش جابه‌جا کنید. یک تصویر را در گالری با یک انگشت لمس کنید و نگه دارید و از انگشت دیگری برای باز کردن یادداشت ها و رها کردن تصویر استفاده کنید.

یک S Pen Fold Edition جدید وجود دارد که باریک‌تر و جمع‌وجورتر از قبل است. می توان آن را با قاب Slim S Pen Case جفت کرد، که همراه با قلم تنها کمی بزرگتر از یک قاب معمولی است و در رنگ های متنوعی عرضه می شود. گلکسی زد فولد 5 برای پیش‌سفارش در بازارهای منتخب امروز در دسترس است و از 11 آگوست به فروش می‌رسد. این گوشی در رنگ‌های آبی یخی، مشکی فانتوم و کرم با قابلیت انتخاب 256 گیگابایت با قیمت 1749 پوند، 512 گیگابایت با قیمت 1849 پوند و 1 ترابایت با قیمت 2049 پوند در دسترس است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا