موبایل و تبلت

گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر کاور بزرگتر معرفی شد

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 با دو پیشرفت کلیدی معرفی شد: Flex Hinge و Flex Window. این دو مورد بزرگ‌ترین انتقادات به زد فلیپ 4 را برطرف می‌کنند، شکاف بزرگی که هنگام بسته شدن آن باقی مانده بود و صفحه نمایش کاور کوچک. فلکس لولا در نهایت به گوشی اجازه می دهد تا صاف بسته شود. این همچنین آن را نازک‌تر می‌کند که ضخیم‌ترین قسمت اکنون 15.1 میلی‌متر است که 2 میلی‌متر کمتر از نسل قبلی اش می باشد. فلیپ جدید پس از باز شدن 6.9 میلی متر ضخامت، 165.1 میلی متر ارتفاع و 71.9 میلی متر عرض دارد.

وزن 187 گرم مانند قبل است. این گوشی از آلومینیوم آرمور ساخته شده و دارای شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 بر روی صفحه نمایش و پنل پشتی است. بدنه دارای استاندارد IPX8 است، به این معنی که می تواند تا عمق 1 متری در زیر آب به مدت نیم ساعت دوام بیاورد. طراحی جدید فلکس لولا همچنین دارای ساختار ریلی دوگانه است که به از بین بردن ضربه های خارجی کمک می کند.

Flex Window جدید 3.78 برابر بزرگتر از نمایشگر Z Flip4 است. همانطور که انتظار می رفت، این به کاربر امکان می دهد با ویجت ها نظیر آب و هوا، موسیقی، بررسی سهام، تغییر تنظیمات (مانند Wi-Fi و بلوتوث) و حتی پاسخ به پیام های دریافتی در صفحه کلید QWERTY کامل تعامل داشته باشد. علاوه بر این، می توانید سامسونگ والت را بیرون بکشید و به تمام خدمات پرداخت، کدهای QR و کوپن هایی که در آنجا ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید. نمایش چند ویجت به شما امکان می‌دهد به سرعت به ویجت‌ها نگاه کنید و با حرکات زوم آشنا بین آنها جابه‌جا شوید.

نمایشگر اصلی داخل گلکسی زد فلیپ 5 یک پنل 6.7 اینچی فول اچ دی پلاس با نرخ تازه سازی تطبیقی، 1-120 هرتز است. صفحه نمایش فلکس قطر 3.4 اینچی و وضوح 720 در 748 پیکسل (306ppi) دارد. این یکی با فرکانس 60 هرتز کار می کند. این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 برای گلکسی (چیپست موجود در سری S23) استفاده می کند. این دستگاه با 8 گیگابایت رم ترکیب شده و شما می توانید بین 256 گیگابایت و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید.

تنظیمات دوربین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است؛ ماژول اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی 1/1.76 اینچی با پیکسل های 1.8 میکرومتری و Dual Pixel AF است که در پشت لنز f/1.8 با لرزشگیر قرار گرفته است. دوربین فوق عریض هم همان سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید 123 درجه می باشد. البته به لطف نمایشگر بزرگ فلکس، اکنون نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر از آن ها برای سلفی قابل استفاده هستند. هنوز یک دوربین سلفی اختصاصی در داخل وجود دارد، اما یک دوربین 10 مگاپیکسلی با لنز 85 درجه (f/2.2، 1.22 میکرومتر پیکسل) است.

هیچ تغییر عمده ای در باتری ایجاد نشده و هنوز ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سیمی 25 واتی (50 درصد در حدود نیم ساعت) و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند. حسگر اثر انگشت در کناره نصب شده است. همچنین یک اسلات کارت برای یک نانو سیم کارت وجود دارد که با eSIM ترکیب می شود و گزینه ای برای دو خط تلفن در اختیار شما قرار می دهد.

گلکسی زد فلیپ 5 از امروز پیش‌سفارش می‌شود، فروش آزاد چند هفته دیگر در 11 آگوست آغاز خواهد شد. چند خبر خوب و چند خبر بد در مورد قیمت وجود دارد. خبر بد این است که سامسونگ از ارزان‌ترین مدل (128 گیگابایت) صرف نظر می‌کند، خبر خوب این است که دو مدل دیگر با وجود آنچه شایعات می‌گفتند، کمی ارزان‌تر هستند. در بریتانیا، نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 1050 پوند و نسخه 512 گیگابایتی با قیمت 1150 پوند به فروش می رسد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا