کنسول و بازی

با کنسول دستی لنوو Legion Go آشنا شوید

لنوو اولین کامپیوتر بازی دستی خود را برای رقابت با شرکت هایی مانند Steam Deck و Asus ROG Ally معرفی کرده است. Legion Go مجهز به ویندوز 11 در ماه اکتبر با قیمت 699 دلار عرضه می شود و از سایت لنوو و همچنین چند خرده فروشی آنلاین در دسترس خواهد بود.

لجیون گو دارای صفحه نمایش 8.8 اینچی QHD Plus، پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme و باتری 49.2 وات ساعتی است. از نظر مشخصات دیگر، صفحه نمایش دارای رزولوشن 2560 در 1600 و نرخ رفرش 144 هرتز است. در داخل، 16 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی دارید. پورت‌ها شامل جک 3.5 میلی‌متری صدا، USB-Type C (USB 4.0، DisplayPort 1.4، Power Delivery 3.0) و خواننده microSD، و همچنین USB Type-C اضافی (همان مشخصات قبلی) در پایین هستند.

Legion Go ممکن است شبیه رقبای خود باشد (مشخصات آن نیز مشابه رقبای آن ها است)، اما صفحه نمایش سطح بالا و کنترلرهای جداشدنی پر از ویژگی های آن در حال حاضر در این فضا بی بدیل هستند. برای حفظ عمر باتری و به حداکثر رساندن عملکرد، می‌تواند تا 800p و 60 هرتز کاهش یابد. انتظار نداشته باشید باتری 49.2 وات ساعتی دستگاه در حالی که وضوح 1600p را فشار می دهد برای مدت طولانی شارژ نگه دارد (اگرچه لنوو ادعا می کند که با استفاده از شارژر 65 واتی ارائه شده می تواند ظرف 30 دقیقه به 70 درصد شارژ شود).

تلاش‌های Legion Go برای متمایز شدن در فضای کامپیوترهای دستی به ترفندهایی متکی است که نینتندو سوییچ آن‌ها را رایج کرده است. به عنوان مثال دارای پایه نگهدارنده است که به آن اجازه می دهد بدون نیاز به لوازم جانبی اضافی قرار بگیرید. ویژگی امضای Legion Go کنترلرهای جداشدنی است که شبیه Joy-Cons با فناوری پیشرفته هستند.

آنها شامل جوی استیک های دقیق افکت هال هستند و بر اساس تجربه ما، برخلاف پتانسیومترهایی که امروزه در اکثر کنترلرها در استیک های آنالوگ تعبیه شده اند، پس از استفاده طولانی مدت، مستعد دریفت شدن نیستند. همه دکمه‌های استاندارد در اینجا هستند، به‌علاوه بسیاری از موارد اضافی، از جمله چندین دکمه ماکرو قابل تنظیم، تاچ پد انگشت شست و حتی یک چرخ اسکرول ماوس.

برای آسان‌تر کردن بازی تیراندازی اول شخص، می‌توان کنترلر مناسب را در یک داک مغناطیسی قرار داد که آن را به صورت عمودی نگه می‌دارد. هنگامی که با یک سوئیچ در حالت FPS تنظیم می شود، یک سنسور اپتیکال در پایین فعال می شود و به شما امکان می دهد آن را مانند یک ماوس برای هدف گیری دقیق تر حرکت دهید. مانند ROG Ally و Steam Deck، Legion Go را می توان به مانیتور یا تلویزیون متصل کرد و می توانید کنترلرها را از طریق بلوتوث به آن متصل کنید.

منبع
polygon
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا