نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت از پایان فعالیت برنامه WordPad خبر داد

مایکروسافت WordPad یک ویرایشگر اسناد پایه بوده که از سال 1995 وجود داشته و تقریباً با تمام نسخه های Microsoft Windows ارائه می شود. WordPad عمدتاً برای ویرایش اسناد متنی با قالب بندی اولیه استفاده می شود. پس از این همه سال به روز رسانی و ویژگی های مداوم مایکروسافت، گزارش های اخیر حاکی از آن است که WordPad متوقف خواهد شد.

پست اخیر Xeno در X (توییتر سابق) نشان می دهد که WordPad دیگر هیچ به روز رسانی را از مایکروسافت دریافت نخواهد کرد و در نسخه بعدی ویندوز حذف خواهد شد. این پست لبنکی را به اشتراک گذاشته که شما را به وب سایت رسمی مایکروسافت می برد، جایی که جزئیات ذکر شده است. هنوز تایید نشده که ویندوزهای آینده چه زمانی منتشر خواهند شد.

با این حال، Leaks نشان می دهد که ویندوز 12 به احتمال زیاد در اواخر سال 2024 منتشر خواهد شد. این پست همچنین تأیید می‌کند که شرکت استفاده از Microsoft Word را برای اسناد متنی غنی مانند انواع .doc و .rtf یا Notepad برای اسناد متنی ساده مانند txt. توصیه می‌کند. لازم به ذکر است که ویندوز 12 در حال حاضر در حال توسعه است و انتظار می رود ارتقاء پلتفرم قابل توجهی را به همراه داشته باشد. این به ما زمان زیادی برای تغییر و عادت به ویرایشگرهای متن مختلف مانند MS Word (Microsoft Word) می دهد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا