گوگل سرانجام بروزرسانی نسخه 74 مرورگر کروم را برای تمامی پلتفرم های شامل ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرده است. همانطور که انتظار می رفت، کاربران هم اکنون می توانند از قابلیت Dark Mode یا حالت تاریک استفاده کنند. با فعال کردن آن، تمامی بخش های رابط کاربری، منوها و پنجره دانلود به حالت تاریک تغییر پیدا می کنند.

اگر بازهم در سیستم عامل ویندوز 10 مرورگر کروم خود را هم به آخرین نسخه بروزرسانی کنید ممکن است امکان دسترسی به این قابلیت جدید را نداشته باشید. چرا که گوگل اعلام کرده است که در نظر دارد این قابلیت‌ را در فواصل زمانی مختلف در اختیار کاربران این مرورگر قرار دهد. اما خبر خوب اینکه می‌توانید بدون صبر کردن و تنها با چند کلیک ساده، هم اکنون این قابلیت را به مرورگر خود اضافه کنید. برای این کار ابتدا کروم را از طریق مسیر منوی سه نقطه، سپس Help و در انتها About Google Chrome، به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید.

در گام بعدی پس از بستن کامل تمامی پنجره‌های کروم، بر روی آیکون میان‌بر آن که معمولاً در صفحه دسکتاپ قابل دسترس است راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. در صورتی که این میان‌بر را در اختیار ندارید به راحتی با مراجعه به مسیر نصب این مرورگر، آن را ایجاد کنید. پس از ورود به بخش Properties از این میان‌بر، عبارت “-force-dark-mode” (همراه با یک فاصله در ابتدا) را به انتهای مسیر نوشته شده در بخش Target اضافه کنید. به این ترتیب باید در این بخش با مسیری مشابه با آدرس زیر روبرو شوید. توجه کنید که در این شرایط برای بازگشت به ظاهر اصلی از مرورگر کروم باید عبارت “ -force-dark-mode” را از انتهای آدرس Target حذف کنید.

در کروم 74 نیز گزینه برای غیر فعال کردن انیمیشن هایی که موجب آزار کاربران بود را فراهم کرده است. برای مشاهده فهرست تغییرات اعمال شده در مرورگر کروم بر روی لینک کنید. 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *