گجت و پوشیدنی

اپل واچ سری 9 با عملکرد سریعتر معرفی شد

اپل به تازگی از اپل واچ سری 9 را معرفی کرد که عملکرد سریع‌تر، پردازش سیری روی دستگاه و ابزار جدیدی برای تعامل با ساعت از طریق حرکتی به نام Double Tap را به ارمغان می‌آورد. این تغییرات باید تعامل با ساعت را سریع‌تر و آنی‌تر احساس کند، موضوعی که اپل با به‌روزرسانی WatchOS 10 خود در ژوئن معرفی کرد.

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های جدید Double Tap است. کافی است انگشت اشاره و انگشت شست خود را دو بار به هم بزنید و می توانید کارهایی مانند پاسخ دادن به تماس را انجام دهید. ایده پشت ژست جدید این است که استفاده از ساعت را بدون نیاز به استفاده از دست دیگر آسان‌تر کند.

از آنجایی که اپل واچ سری 9 می تواند داده ها را روی خود دستگاه پردازش کند، سیری باید سریعتر عمل کند زیرا نیازی به ارسال درخواست به فضای ابری ندارد. اما مهم‌تر از آن، می‌توانید از سیری سؤالات مرتبط با سلامتی بپرسید، مانند اینکه شب گذشته چقدر خوابیده‌اید. با توجه به محبوبیت اپل واچ به عنوان ردیاب سلامت و تناسب اندام، این امر به ویژه مهم است. همچنین ادغام های جدیدی بین اپل واچ و هوم پاد وجود دارد که امکان مشاهده پخش رسانه در دستگاه شما را در بالای ویجت های Smart Stack ساعت فراهم می کند.

امسال، این شرکت اپل واچ سری 9 را به نمایش می گذارد. سری 9 دارای پردازنده جدید، تراشه S9 و موتور عصبی چهار هسته ای است که نوید عمر باتری 18 ساعته و افزایش عملکرد کلی را می دهد. از نظر نرم‌افزاری، WatchOS 10 با تمرکز دوباره بر روی ابزارک‌ها و تعداد زیادی به‌روزرسانی برنامه‌ها و ورودی‌ها، بزرگ‌ترین تغییر رابط کاربری در تاریخ اپل واچ است.

موتور عصبی جدید دسترسی آفلاین به سیری را فعال می کند، به این معنی که برای تعامل با دستیار دیجیتال اپل در سری 9، نیازی به آیفون خود در این نزدیکی نخواهید داشت. این موتور همچنین وظایف هوش مصنوعی را دو برابر سریع‌تر از تکرار قبلی پردازش می‌کند و ژست‌های حرکتی جدید را تقویت می‌کند. سری 9 دارای پردازنده گرافیکی 30 درصد سریع‌تر است و از نسل دوم تراشه فوق‌باند جدید استفاده می‌کند که موقعیت دقیق اشیا را برای سایر دستگاه‌های UWB باز می‌کند.

با watchOS 10، اپل به ریشه های پوشیدنی خود باز می گردد. رابط کاربری اصلی اپل واچ حول محور نگاه‌ها می‌چرخید، که چرخ فلکی از ویجت‌ها و سایر ویژگی‌ها را ارائه می‌کرد، اما این شرکت در نهایت به رابط کاربری اول برنامه تغییر داد. WatchOS 10 ویجت ها را بار دیگر در جلو و مرکز قرار می دهد، به سبکی شبیه به واچ فیس سیری موجود. چرخاندن تاج دیجیتال مجموعه ای هوشمند از ویجت ها را باز می کند و برنامه هایی مانند تایمر، کرونومتر و پخش کننده پادکست در هنگام استفاده به عنوان ویجت پر می شوند.

دیگر ارتقاءهای watchOS 10 شامل امکان مشاهده پیام‌های ویدیویی FaceTime و پیوستن به صدای گروه FaceTime، ردیابی داده‌های قدرت و ضربان قلب در طول جلسات دوچرخه‌سواری، و به‌روزرسانی وضعیت احساسی خود در برنامه Mindfulness با استفاده از تاج دیجیتال است. به‌روزرسانی نرم‌افزار همچنین ویژگی‌های مفیدی را به برنامه Compass اضافه می‌کند، از جمله یک پین که به‌طور خودکار در نزدیکی آخرین مکانی که اتصال سلولی داشتید می‌افتد، که به ویژه در هنگام پیاده‌روی و کمپینگ مفید خواهد بود. البته برای استفاده از این ویژگی های جدید نیازی به سری 9 جدید و براق نخواهید داشت. آپدیت watchOS 10 در اپل واچ سری 4 و مدل های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

منبع
cnet
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا