گجت و پوشیدنی

مقایسه اپل واچ سری 9 و واچ SE 2: کدام یک بهتر است؟

اپل واچ سری 9 بالاخره معرفی شد و بسیاری انتظار دارند که این ساعت هوشمند یکی دیگر از بهترین ساعت های هوشمند موجود باشد. با این حال، اگر قبلاً تصمیم به انتخاب یکی از آن ها نداشته اید و اکنون بیشتر به دنبال یافتن بهترین کیس سری 9 هستید، ممکن است از خود بپرسید که واچ سری 9 چگونه با سایر ساعت های اپل مقایسه می شود. به عنوان مثال، آیا سری 9 واقعا ارزش پول نقد اضافی را نسبت به ساعت ارزان تر اپل واچ SE 2 دارد؟ برای درک موضوع در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری

مدل اپل واچ سری 9 اپل واچ SE 2
مانیتور ضربان قلب بله بله
عمر باتری تا 18 ساعت تا 18 ساعت
سیستم عامل watchOS 10 watchOS 10
GPS بله بله
فضای ذخیره سازی 64 گیگابایت 32 گیگابایت
سنسورهای سلامتی سنسور اکسیژن خون، سنسور الکتریکی قلب، سنسور قلب اپتیکال نسل سوم، سنسور دما، شتاب سنج، ژیروسکوپ محدوده دینامیکی بالا سنسور قلب اپتیکال نسل دوم، شتاب سنج، ژیروسکوپ محدوده دینامیکی بالا
قیمت 399 دلار 249 دلار
وزن 31.9 گرم (41 میلی متر)؛ 38.7 گرم (45 میلی متر) 26.4 گرم (40 میلی متر)؛ 32.9 گرم (44 میلی متر)
روشنایی 2,000 نیت 1,000 نیت
ضد آب 50 متر 50 متر
متریال کیس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ آلومینیوم
رنگ Midnight, Starlight, Silver, Pink, Red, Graphite, Gold Midnight, Starlight, Silver
تراشه اپل S9 SiP S8 SiP با پردازنده 64 بیتی دو هسته ای

طراحی و نمایشگر

وقتی صحبت از طراحی هسته به میان می آید، هر دو سری 9 و SE 2 شبیه ساعت های اپل هستند. شما زیبایی نسبتاً جعبه ای، ظاهر شیک محصول اپل، دکمه روشن/خاموش و تاج های دیجیتال را دارید. سری 9 در اندازه‌های 41 و 45 میلی‌متری عرضه شده، در حالی که SE در اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری موجود می باشد، بنابراین کمی کوچک‌تر است، اما یک میلی‌متر لزوماً تفاوت بزرگی نیست.

در سری 9 می‌توانید یک قاب آلومینیومی یا یک قاب فولادی ضد زنگ را انتخاب کنید، اما در SE با آلومینیوم گیر کرده‌اید، که از فولاد ضد زنگ کمتر است اما سبک‌تر است. حاشیه‌های سری 9 نیز نسبت به SE کمتر سرزده هستند، بنابراین صفحه نمایش بیشتری خواهید داشت. وقتی صحبت از کیفیت ساخت به میان می‌آید، با سری 9 گزینه‌های بیشتری دارید و کمی بزرگ‌تر است، اما SE 2 سبک‌تر بوده و در حدود 26 گرم در مقایسه با سری 9 32 گرم است.

با این حال، تفاوت های بزرگی را در مورد نمایشگر مشاهده خواهید کرد. حداکثر روشنایی سری 9 2000 نیت است، در حالی که SE حداکثر روشنایی 1000 نیت را دارد. مطمئناً برای بررسی سری 9 خود در زیر نور مستقیم خورشید بسیار راحت تر از SE خود خواهید بود. بعلاوه، روشنایی سری 9 نیز به دلیل نرخ نوسازی متغیر در شب به یک نیت کاهش می‌یابد و باعث سهولت در چشم می‌شود.

SE همچنین دارای صفحه نمایش همیشه روشن نیست، به این معنی که برای بررسی ساعت خود باید مچ دست خود را بالا بیاورید. بدون شک، سری 9 از SE برتری دارد و در حالی که برخی ممکن است به داشتن روشن‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگر اهمیتی ندهند، راحتی مانند نمایشگر همیشه روشن چیزی است که تقریباً همه با SE از دست خواهند داد.

عملکرد و قابلیت ها

از نظر عملکرد، شکی وجود ندارد که سری 9 از SE 2 جلوتر است. سری 9 با تراشه کاملاً جدید S9 عرضه می‌شود که نسبت به تراشه S8 ارتقا یافته است که سال گذشته سری 8 و SE 2 را تامین می‌کرد. سری 9 همچنین دارای یک موتور عصبی 4 هسته‌ای و یک تراشه فوق‌باند U2 است که قابلیت‌های Find My را در سری 9 بهبود می‌بخشد، ادغام HomePod را ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا از طریق بارهای کاری یادگیری ماشینی بسیار سریع‌تر عبور کنید.

همچنین در سری 9 در مقایسه با SE 2 فضای ذخیره‌سازی بیشتری دریافت می‌کنید (32 گیگابایت در مقابل 64 گیگابایت). در نهایت، سری 9 دارای مجموعه‌ای از سنسورها است که SE ندارد، مانند سنسور اکسیژن خون، حسگر الکتریکی قلب و سنسور دما، در کنار نسخه جدیدتری از سنسور نوری قلب که SE دارد. به زبان ساده، SE به اندازه سری 9 سریع و کارآمد نخواهد بود.

در مقایسه با سری 9، فاقد تعدادی ویژگی ردیابی سلامت خواهد بود و تعدادی ویژگی، از ادغام HomePod گرفته تا کنترل حرکتی Double Tap، وجود دارد که SE از آنها پشتیبانی نمی کند. با این حال، ویژگی‌های آشنای نظارت بر سلامتی که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید، مانند پایش ضربان قلب، پایش چرخه، و نظارت بر خواب، توسط SE 2، همراه با ویژگی‌های آشنای ساعت هوشمند مانند GPS، ردیابی ارتفاع، تشخیص سقوط، تشخیص تصادف، و بیشتر پشتیبانی می‌شوند. البته، ویژگی‌های هوشمندی که در SE انتظار دارید را نیز دریافت خواهید کرد، مانند امکان بررسی اعلان‌های خود و انواع ادغام‌های مفید با آیفون.

برای صحبت در مورد عمر باتری باید سری 9 را در دست بگیریم. با این حال، هر دو سری 9 و SE 2 توسط اپل برای عمر باتری 18 ساعت رتبه بندی شده اند. این لزوماً چشمگیرترین عمر باتری برای یک ابزار پوشیدنی نیست، اما بدترین هم نیست و در طول روز برای شما دوام خواهد داشت. به طور کلی، سری 9 یک ساعت هوشمند قدرتمندتر با ویژگی های بیشتر و عملکرد بهتر همیشه یک برد است. با این حال، تمام ویژگی های پشتیبانی شده توسط سری 9 ممکن است برای برخی از کاربران مرتبط نباشد، بنابراین SE 2 ممکن است یک انتخاب عالی باشد.

کدام یک را باید تهیه کرد

اگر 150 دلار اضافی دارید، حتماً یک سری 9 برای خود بخرید. این سریعتر است، ویژگی های بسیار بیشتری دارد و گزینه های سفارشی سازی بیشتری نیز دارید. با این حال، اینکه آیا آن 150 دلار اضافی ارزش دارد یا خیر، به شما بستگی دارد. داشتن ویژگی های بیشتر هیچ اشکالی ندارد، به همین دلیل است که ما سری 9 را توصیه می کنیم، اما اگر فقط می‌خواهید اولین ساعت هوشمند خود را امتحان کنید و این ایده که بتوانید یک رایانه کوچک روی مچ دست خود داشته باشید بسیار هیجان‌انگیز است، ممکن است نیازی به خرج کردن 150 دلار اضافی برای ویژگی‌هایی که ممکن است استفاده نکنید، نداشته باشید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا