سخت افزار

سامسونگ مشغول توسعه حافظه LPCAMM است

اوایل امروز، سامسونگ اعلام کرد که استاندارد جدیدی برای ماژول حافظه ایجاد کرده که می تواند در اوایل سال آینده روی پلتفرم های اینتل نمایش داده شود. برای اولین بار، غول کره جنوبی یک Low Power Compression Attached Memory Module (LPCAMM) توسعه داده است. سامسونگ ادعا می کند که این حافظه جدید می تواند در مصرف انرژی کارآمدتر باشد و در عین حال عملکرد بهتری را در مقایسه با عرضه های فعلی ارائه دهد.

در حال حاضر، سازندگان این گزینه را دارند که از دو نوع ماژول حافظه استفاده کنند: DRAM کم مصرف با نرخ داده دوگانه (LPDDR) یا ماژول حافظه درون خطی دوگانه طرح کلی کوچک (So-DIMM). LPDDR جمع و جور است اما به مادربرد متصل بوده و برای دستگاه های کوچکتر مانند موبایل و ساعت های هوشمند ایده آل است. از طرف دیگر، So-DIMM بزرگتر بوده، اما قابل جابجایی است، و آن را برای تعمیر عالی می کند.

سامسونگ اولین شرکتی نیست که برای توسعه یک طراحی حافظه جدید تلاش می کند. سال گذشته، دل اعلام کرد که ماژول حافظه فشرده فشرده (CAMM) را توسعه داده که بسیاری از کاستی های So-DIMM را برطرف می کند. سامسونگ ادعا می کند که LPCAMM قابلیت تعمیر So-DIMM را با فشرده بودن LPDDR القا می کند و آن را به یک جایگزین عالی برای انواع دستگاه ها، از جمله گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها تبدیل می کند.

سامسونگ خاطرنشان می کند که LPCAMM تا 60 درصد فضای کمتری اشغال می کند در حالی که عملکرد و راندمان انرژی را به ترتیب تا 50 درصد و 70 درصد بهبود می بخشد. این، همراه با این واقعیت که LPCAMM قابل جدا شدن است، آن را به گزینه ای عالی برای انواع سخت افزار تبدیل می کند.

LPCAMM سامسونگ بر اساس مشخصات DDR5 ساخته شده و دارای هاب Serial Presence Detect (SPD) است که ویژگی های اضافی را ارائه می دهد و دسترسی به کنترل کننده خارجی را در حین برداشتن بار حافظه از گذرگاه داخلی مدیریت می کند. LPCAMM همچنین دارای مدارهای یکپارچه مدیریت توان (PMIC) خواهد بود که به مدیریت توزیع برق به اجزای مختلف مانند ثبات DRAM و هاب SPD کمک می کند. سامسونگ قصد دارد امسال ماژول های جدید LPCAMM را با سخت افزار جدید و مشتریان اصلی آزمایش کند و این شرکت قصد دارد آن را در سال 2024 به مصرف کنندگان معرفی کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا