نرم افزار و اینترنت

اپل macOS Sonoma را با ویجت‌های مشابه iOS و حالت بازی منتشر کرد

اپل امروز با انتشار macOS Sonoma، با نام macOS 14.0، کمی بیشتر iOS را به مک تزریق می کند. Sonoma ویژگی هایی مانند ویجت های دسکتاپ دائمی، صفحه قفل جدید به سبک iOS و حالت بازی را به همراه دارد که نوید اجرای بهتر بازی در مک شما را می دهد. حجم فایل 7.7 گیگابایت است، بنابراین باید مطمئن شوید که فضای کافی برای دانلود کردن آن دارید.

در یک تغییر تازه، به‌روزرسانی Sonoma تنها یک هفته پس از عرضه iOS 17 توسط اپل منتشر شد. نسخه جدید سیستم عامل آیفون، مثل همیشه، خیلی زود پس از رویداد آیفون 15 در اوایل این ماه منتشر شد، اما این شرکت معمولاً حدود یک ماه بیشتر طول می دهد تا نسخه macOS بعدی خود را منتشر کند. با توجه به تعامل اکوسیستم اپل، این امر می تواند برای ما که تمایل داریم دستگاه های خود را در اسرع وقت به روز کنیم، ناهماهنگی ایجاد کند.

Sonoma به شما امکان می‌دهد ویجت‌های آیفون را بدون نصب برنامه‌های مربوطه بر روی مک خود قرار دهید و ویژگی‌های کنفرانس ویدیویی به‌روزرسانی‌شده‌ای را دارد که به شما امکان می‌دهد خودتان یا فقط سرتان را در یک حباب بر روی یک ارائه شناور کنید، که به همان اندازه که به نظر می‌رسد مضحک و جذاب است. صفحه قفل macOS اکنون دقیقاً شبیه صفحه نمایش آیپد یا آیفون شما است، فقط با یک فیلد رمز عبور به جای صفحه شماره. مطمئناً در حال حاضر داشتن Face ID در مک بسیار خوب است!

حالت Game Mode جدید نیز وجود دارد. مک‌ها به ندرت به عنوان ماشین‌های بازی بوده‌اند، اما خبرهای خوبی برای معدود افرادی که روی مک‌های خود بازی می‌کنند وجود دارد، زیرا اپل می‌گوید حالت بازی عملکرد بازی را با CPU و GPU بیشتر در اولویت قرار می‌دهد و لوازم جانبی بازی بی‌سیم را پاسخگوتر می‌کند. به روز رسانی های دیگر عبارتند از فیلترهای جستجو برای iMessage، پروفایل ها در سافاری، پشتیبانی از وب اپلیکیشن ها و موارد دیگر. برای دانلود، کافی است لوگوی اپل را در سمت راست بالای صفحه خود بشکنید، سپس این مسیر را دنبال کنید: System Settings > General > Software Update. این شما را به جایی می‌برد که برای دریافت به‌روزرسانی باید باشید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا