موبایل و تبلت

آپدیت نرم افزاری کاهش SAR آیفون 12 توسط مقامات فرانسوی تایید شد

در حالی که دو هفته گذشته تماماً در مورد سری آیفون 15 بود، اخیراً با آیفون 12 سه ساله در فرانسه پیشرفت عجیبی داشتیم. آژانس ملی فرکانس (ANFR) دریافت که آیفون 12 معمولی بیش از حد مجاز امواج الکترومغناطیسی ساطع می کند که رگولاتور را مجبور کرد اپل را از فروش دستگاه در بازار محلی منع کند و کوپرتینویی را ملزم به ارائه به روز رسانی نرم افزاری کند.

گزارش جدیدی از ANFR ادعا می‌کند که رگولاتور اکنون بروزرسانی نرم‌افزار آیفون 12 اپل (نسخه 4.06.02) را تأیید کرده که توسط آژانس فرانسوی آزمایش شد و مشخص شده که سطوح نرخ جذب ویژه (SAR) را به 3.94 وات بر کیلوگرم کاهش می‌دهد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است: “اکنون بر عهده اپل است که آپدیت جدید را بین تمام کاربران آیفون 12 در فرانسه توزیع کند”.

استاندارد اتحادیه اروپا برای SAR دستگاهی که در جیب قرار می گیرد 4.0 وات بر کیلوگرم است در حالی که آیفون 12 قبل از آخرین بروز رسانی دارای 5.74 وات بر کیلوگرم SAR بود. لازم به ذکر است که روش های تست در فرانسه با سایر کشورها متفاوت است زیرا شامل تست SAR برای اندام ها (یعنی نگه داشتن گوشی در دست) می شود که آیفون 12 با شکست مواجه شد. جالب اینجاست که آیفون 12 زمانی که برای اولین بار در سال 2020 عرضه شد بالاتر از آستانه SAR نبود، اما آژانس فرانسوی SAR به روز شده خود را برای روش های تست اندام در همان سال معرفی کرد.

مقامات چندین کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، آلمان و ایتالیا قبلاً از اپل خواسته بودند که این به روز رسانی را برای کل اتحادیه اروپا ارائه کند، اما باید دید که آیا اپل این به روز رسانی را به کشورهای دیگر خارج از فرانسه نیز ارائه خواهد کرد یا خیر.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا