نرم افزار و اینترنت

اندروید 14 با امنیت بهتر، بهبود دسترسی و موارد دیگر منتشر شد

اگر گوشی هوشمند گوگل پیکسل دارید، پس امروز روزی است که می توانید اندروید 14 را دانلود کنید. پس از ماه‌ها پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان و نسخه‌های بتا، اکنون می‌توانید نسخه کامل را در پیکسل 4a (5G) و بالاتر دانلود کنید. اندروید 14 جدیدترین نسخه از بزرگترین سیستم عامل موبایل جهان است که ویژگی های اندروید 13 سال گذشته را بهبود می بخشد.

اندروید 14 قطعا به‌روزرسانی کوچک‌تری نسبت به اندروید 12 است، اما این چیز بدی نیست. این نسخه دارای تعداد زیادی ویژگی کوچک است که معرفی شده که می توانید از آنها استفاده کنید و با آنها بازی کنید، بدون اینکه به بهبودهای بی شماری در پایداری و رفع اشکالات نسبت به اندروید 13 سال گذشته اشاره کنیم. این بار تمرکز زیادی روی دسترسی و امنیت وجود دارد، همراه با برخی از ویژگی‌هایی که در انحصار گوشی‌های هوشمند پیکسل ارائه می‌شوند.

اول و مهمتر از همه، پیشرفت‌های بزرگی در دسترسی وجود دارد، هم برای افراد کم شنوا و هم برای کسانی که مشکلات بینایی دارند. می‌توانید هر چیزی را روی صفحه‌نمایش خود کوچک کنید و بزرگ‌نمایی کنید، و مقیاس‌بندی فونت جدید تضمین می‌کند که اندازه فونت‌های بزرگ‌تر برنامه‌های شما را خراب نمی‌کند. اتصال سمعک جدیدی نیز وجود دارد، و راهی برای اطمینان از اینکه دستگاه شما چشمک می زند تا شما را از اعلان ها آگاه کند، اگر لزوماً قادر به شنیدن آنها نیستید. اندروید 14 همچنین دارای تم تک رنگ است تا رنگ های مینیمال بهتر به نظر برسد.

وقتی صحبت از سفارشی‌سازی به میان می‌آید، یک انتخابگر سفارشی‌سازی به‌روز شده جدید وجود دارد که می‌توانید بین والپیپرها جابه‌جا شوید و المان های آن را بسته به آنچه در دنیای اطرافتان می‌گذرد تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر آب و هوا بدتر شود، ویجت آب و هوا در صفحه قفل شما برجسته تر می شود. در اندروید 14 در گوشی‌های گوگل پیکسل نیز، با شروع پیکسل 8 پرو، می‌توانید از هوش مصنوعی مولد برای ساختن تصویر زمینه جدید و جذاب استفاده کنید.

در نهایت، Health Connect در اندروید 14 به عنوان راهی برای ذخیره سازی و اشتراک گذاری داده های سلامتی شما بین برنامه ها بدون اشتراک گذاری زیاد، در اندروید 14 تعبیه شده است. Health Connect با ایجاد یک SDK منفرد کار می‌کند که برنامه‌های سلامت به جای اشتراک‌گذاری آن داده‌ها با برنامه‌های پشتیبانی شده جداگانه، باید به آن متصل شوند. هر برنامه‌ای که از Health Connect پشتیبانی می‌کند، می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده از هر یک از برنامه‌های دیگری را که جمع‌آوری می‌کند، درک کند، تا زمانی که به آن برنامه‌ها اجازه اشتراک‌گذاری و خواندن داده‌ها از طریق Health Connect API داده شود.

در نهایت، با امنیت، اندروید 14 کاربران را تشویق می‌کند تا یک پین 6 رقمی را برای محافظت از داده‌های خود تنظیم کنند، که با تایپ کردن آن، قفل گوشی به‌طور خودکار باز می‌شود. گوشی های هوشمند گوگل پیکسل زیر اندروید 14 را دریافت می کنند:

  • Google Pixel 4a 5G
  • Google Pixel 5/5a 5G
  • Google Pixel 6/6 Pro/6a
  • Google Pixel 7/7 Pro/7a

اگر به هر دلیلی، به‌روزرسانی را پس از شروع عرضه دریافت نکردید، یا نمی‌خواهید منتظر انتشار به‌روزرسانی توسط گوگل باشید، می‌توانید آن را به صورت دستی نصب کنید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا