موبایل و تبلت

معرفی تراشه تنسور G3 با تمرکز بر روی هوش مصنوعی

گوگل در رویداد Made By Google 2023 امروز از پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو رونمایی کرد. همانطور که امروزه از طرف اکثر شرکت های بزرگ فناوری وجود دارد، بیشتر رویداد مربوط به نمایش قابلیت های هوش مصنوعی و فناوری های جدیدی بود که پیکسل های جدید ارائه می دهند.

در قلب پیکسل 8 و 8 پرو، سیستم روی چیپ جدید تنسور G3 و TPU یا واحد پردازش تنسور قدرتمند جدید قرار دارد که تمام پردازش‌های هوش مصنوعی را ممکن می‌سازد. به گفته گوگل، Tensor G3 جدید در مقایسه با تنسور اصلی در دستگاه پیکسل 6، دو برابر پردازش‌های یادگیری ماشینی (ML) را می‌تواند انجام دهد و بیشتر اعتبار این کار سنگین به دلیل TPU است.

اگر تعجب می‌کنید که این برای عملکرد کلی پیکسل 8 و 8 پرو چه معنایی دارد، نتیجه نهایی قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی است و گوگل امروز برخی از این ویژگی‌ها را به نمایش گذاشت. اول از همه، Google Assistant هوشمندتر شده است. اکنون، اسیستنت می‌تواند سخنان شما و آنچه از آن می‌خواهید بفهمد، حتی اگر هنگام گفتن آن مکث داشته باشید.

Tensor G3 علاوه بر اینکه یک دستیار بهتر است، ترجمه های بهتری را نیز ارائه می کند که در آن به دلیل بهبود تشخیص گفتار، می تواند ترجمه های بلادرنگ انجام دهد. همچنین بهبودهایی در زمینه پردازش صدا و حذف نویز وجود دارد. با ترکیب Super Wide Band جدید، که پهنای باند را دو برابر می‌کند، با ویژگی Clear Calling، وضوح صدا از طریق بلوتوث تا حد زیادی بهبود می‌یابد و نویز حذف می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی های مربوط به حذف نویز، Audio Magic Eraser است که به حذف صداهای ناخواسته پس زمینه مانند صدای باد، پارس سگ و غیره کمک می کند. در مثال (زیر)، گوگل این ویژگی را با حذف پارس سگ از پس‌زمینه نشان داد، به طوری که ویدیوی ضبط‌شده فقط صدای بازیگوش کودک را پخش می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب جدید برای عکس‌برداری Best Take است که به گفته گوگل “از مجموعه متنوعی از مدل‌های یادگیری ماشینی پیشرفته روی دستگاه برای ترکیب چندین تصویر استفاده می‌کند و به همه کمک می‌کند بهترین ظاهر خود را داشته باشند”. اساساً، کاری که انجام می دهد این است که به کاربر اجازه می دهد اگر از قاب اولیه گرفته شده راضی نیست، عبارت دیگری را از بین گزینه های متعدد انتخاب کند.

تماس‌های هرزنامه را نیز می‌توان به‌طور هوشمندانه با قابلیت Call Screen حذف کرد. هوش مصنوعی توانایی پردازش و درک مقاصد تماس گیرنده را خواهد داشت. اگر هوش مصنوعی تشخیص دهد که تماس گیرنده یک هرزنامه بالقوه است، دستیار صوتی تماس را قطع می کند. در صورتی که تماس قانونی باشد، دستیار به کاربر هشدار می دهد. گوگل ادعا می کند که ویژگی Call Screen می تواند منجر به “به طور متوسط 50 درصد تماس های هرزنامه کمتر” شود، به این معنی که ممکن است فضایی برای شناسایی برخی تماس های واقعی به عنوان هرزنامه وجود داشته باشد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا