بررسیموبایل و تبلت

بررسی شیائومی 13T پرو

از سال 2010، شیائومی به طور مداوم گوشی‌های هوشمندی را عرضه می‌کند که می‌توانند با برندهای بزرگی مانند سامسونگ، اپل و سایر حرکت‌های بزرگ در بازار همگام باشند. اکنون، یک دستگاه پرچمدار کاملاً جدید از برند چینی، شیائومی 13 تی پرو وجود دارد، و اکنون در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید، حدود یک سالیست که شیائومی 13 عرضه شده و حالا شیائومی 13T و 13T پرو به عنوان چیزی شبیه به ارتقا در این دستگاه ها عمل می کنند. با وجود این، تغییرات معناداری کافی برای متفاوت کردن این نسخه وجود دارد، از جمله تاکید مداوم بر دوربین به لطف همکاری با سازنده دوربین لایکا، استفاده از تراشه پرچمدار مدیاتک به جای کوالکام. این فناوری جدید 13T Pro را تبدیل به رقیب یکی از قدرتمندترین و با ویژگی های سنگین ترین گوشی های هوشمند می کند که می تواند با غول های صنعتی مانند آیفون 15 جدید و سامسونگ اس 23 اولترا رقابت کند.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 162.2×75.7×8.5 میلیمتر، 200 گرم، جلو شیشه (گوریلا گلس 5)، پشت پلیمر سیلیکونی، فریم پلاستیک، IP68
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ AMOLED، وضوح 1220 در 2712 پیکسل، نرخ تازه سازی 144 هرتز، روشنایی 2600 نیت و دالبی ویژن
  • تراشه: مدیاتک دایمنسیتی 9200 پلاس، گرافیک Immortalis-G715 MC11
  • حافظه: 12 گیگابایت رم، 256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی
  • نرم افزار: MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسل f/1.9، تله فوتو 50 مگاپیکسل f/1.9، فوق عریض 12 مگاپیکسل f/2.2
  • دوربین جلویی: 20 مگاپیکسل f/2.2
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 120 وات،
  • ارتباطات: وای فای 7، بلوتوث 5.4
  • متفرقه: سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، پورت مادون قرمز، eSIM

شیائومی 13 تی پرو در یک جعبه کاغذی ضخیم، برعکس جعبه های کوچک سازگار با محیط زیست اپل، سامسونگ و سونی وارد بازار می شود. این شامل خود گوشی و یک لایه محافظ نازک از قبل روی صفحه نمایش آن است. در داخل محفظه کاغذ، یک جعبه نرم شفاف و مقداری کاغذ بازی پیدا خواهید کرد. در نهایت، آداپتور 120 واتی GaN و کابل USB-A-to-C در پایین جعبه قرار دارند.

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو تقریباً نمای بیرونی یکسانی دارند. هر دو گوشی در دو نسخه با طراحی دو طرف شیشه ای و جلوی شیشه ای با پشتی چرم گیاهی، عرضه می شوند که دارای فریم های پلاستیکی با رنگ های مشابه و روکش فلزی هستند. مدل شیشه‌ای دارای پنل‌های پشتی براق (موجود در رنگ‌های سبز یا مشکی) است، در حالی که رنگ آبی آلپاین (Alpine Blue) با پنل پوشیده شده با چرم وگان آبی، تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

پنل جلویی کاملاً فلت بوده و از گوریلا گلس 5 ساخته شده است. فریم نیز صاف است و روکش مات دارد و دارای پخ های کوچک اما قابل مشاهده و قابل احساس است که چسبندگی عالی و تقویت کننده ظاهری دارد. در نهایت، قسمت پشتی در دو طرف بلندتر به سمت قاب خمیده است و این باعث می شود 13T پرو کمی باریکتر از آنچه هست به نظر برسد. سری شیائومی 13T اولین گوشی های سری T هستند که گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دریافت کردند و ما از این پیشرفت فوق العاده خوشحالیم.

به غیر از این ویژگی‌های طراحی، شیائومی 13T پرو یک گوشی هوشمند معمولی است. در جلو صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED قرار دارد که شیائومی آن را CrystalRes نامیده است. OLED دارای حاشیه های به اندازه کافی نازک حتی در همه طرف ها است. یک حفره پانچ کوچک هم در مرکز بالای آن قرار داشته که دوربین سلفی نسبتا متوسط 20 مگاپیکسلی Quad-Bayer را در خود جای می‌دهد. دو چیز وجود دارد که با چشم غیرمسلح نامرئی است و آن هم خروجی نازک گوشی و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش می باشد. حسگر اثر انگشت همیشه روشن، سریع و قابل اعتماد است و هیچ مشکلی در استفاده از آن نداشتیم.

این گوشی به عنوان یک بلندگوی استریو نیز عمل می کند و دارای خروجی صدای دیگری در بالای گوشی است. محفظه دوربین بسیار بزرگ بوده و این یکی از نقاط ضعف دوربین می باشد. این بخش شیشه ساخته شده، شکل مربعی دارد و با چیزی شبیه به یک قاب پلاستیکی سیاه احاطه شده است. همه چیز از پشت بزرگ بیرون زده و باعث می شود تلفن روی میزها تکان بخورد. کیس همراه، طبق معمول، مشکل لرزش را حل می کند. فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده که ظاهری ضخیم دارد و دارای یک روکش برس خورده زیبا بوده که شبیه فلز است. در سمت چپ آن چیزی نیست. کلیدهای صدا و پاور/قفل در سمت راست قرار دارند.

بالای 13T پرو IR blaster، میکروفون و خروجی یکی از بلندگوهای استریو حضور دارد. بلندگوی استریو دیگر، بزرگتر و بلندتر، همراه با پورت USB-C، میکروفون اصلی و سینی سیم در پایین قرار دارد. ابعاد شیائومی 13T پرو 162.2 در 75.7 در 8.5 میلی‌متر بوده و وزن آن بسته به قسمت پشتی، 200 یا 206 گرم است. این باعث می شود آن را با بقیه تلفن های کالیبر 6.67 اینچی با مشخصات مشابه مطابقت دهد.

صفحه نمایش

شیائومی 13T پرو از صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با وضوح 2712 در 1220 پیکسل یا تراکم 446ppi استفاده می کند. پنل گوشی با یک ورقه مسطح گوریلا گلس 5 محافظت می شود و دارای یک سوراخ کوچک در نزدیکی قسمت بالایی است. صفحه نمایش 13T پرو از یکی از پریمیوم ترین پنل هایی استفاده می کند که این روزها یک گوشی هوشمند می تواند دریافت کند. پشتیبانی از نرخ نوسازی پویا 144 هرتز، عمق رنگ 12 بیتی (تا 68 بایت رنگ)، نمونه برداری لمسی 480 هرتز، کاهش نور PWM 2880 هرتز وجود دارد. علاوه بر تمام این موارد، این پنل دارای گواهی HDR10 و Dolby Vision نیز می باشد.

طبق مشخصات رسمی، صفحه نمایش دارای روشنایی 1200 نیت (یعنی حالت نور خورشید) و حداکثر روشنایی حداکثر 2600 نیت است. در تست روشنایی، هنگام کنترل دستی نوار لغزنده روشنایی، حداکثر روشنایی 493 نیت را ثبت شد. هنگام استفاده از حالت روشنایی خودکار یا با فعال بودن افزایش نور خورشید، صفحه نمایش می تواند بسیار روشن تر باشد (به طور خاص 1100 نیت). حداقل روشنایی در نقطه سفید فقط 1.9 نیت بود.

13T پرو با نمایشگر CrystalRes AMOLED خود، چه در حال پخش فیلم و چه در بازی باشید، تصاویری واضح را ارائه می دهد. صفحه نمایش شیائومی 13T پرو از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. گزینه های رنگ نمایشگر سه مدل رنگ مختلف را ارائه می دهند – Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، Saturated (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و رنگ Original (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. همچنین یک بخش سفارشی وجود دارد که در آن می توانید طیف رنگی (اصلی، P3، sRGB) را انتخاب کنید و رنگ ها، اشباع، رنگ، کنتراست و گاما را تنظیم کنید.

نمایشگر تا 144 هرتز از نرخ تازه‌سازی پشتیبانی می‌کند و دو حالت به‌روزرسانی وجود دارد – Custom (انتخاب بین سقف‌های تازه‌سازی 144 هرتز یا 60 هرتز) و Default (رفتار سوئیچینگ خودکار). شیائومی پنج مرحله نرخ به روز رسانی پشتیبانی شده توسط 13T پرو را فهرست کرده است: 30 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز، 120 هرتز و 144 هرتز.

عمر باتری

شیائومی 13 تی پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که یک ارتقای جزئی نسبت به 13 پرو و ظرفیتی برابر با سلول 12 تی پرو دارد. در تست های باتری انجام شده، در مجموع امتیاز بسیار خوب 102 ساعت را کسب کرد. در طی بررسی های مختلف، باتری این گوشی توانست حدود 13 ساعت در مرور وب، 15 ساعت پخش ویدیو و یک روز هم هنگام تماس دوام بیاورد.

شیائومی 13T پرو عملکرد آماده به کار بسیار خوبی دارد (حدود 370 ساعت) که به افزایش استقامت کل آن به بیش از 100 ساعت کمک کرد. شیائومی 13 تی پرو برای باتری 500 میلی آمپر ساعتی خود از HyperCharge 120 واتی پشتیبانی می کند. این تلفن همراه با یک شارژر 120 واتی GaN و یک کابل مناسب با درجه 6A ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید بلافاصله از جعبه خارج شوید.

درست مانند سایر گوشی‌های شیائومی با توان 120 وات، 13T پرو از حالت Boost Charge پشتیبانی می‌کند – این ویژگی سریع‌ترین شارژ ممکن را با 120 وات امکان‌پذیر می‌کند، اما تنها زمانی که گوشی با صفحه نمایش خاموش است به عنوان یک اقدام پیشگیری از گرمای بیش از حد. این گزینه به طور پیش فرض خاموش است، اما می توانید آن را از داخل تنظیمات باتری فعال کنید.

به طور طبیعی، ما تست شارژ خود را با حالت Boost انجام دادیم، زیرا در غیر این صورت، گوشی به شارژ 60W-80W محدود می شود. شیائومی 13 تی پرو و شارژر 120 واتی آن ترکیبی عالی هستند. فقط در 5 دقیقه 33 درصد به دست آوردیم. سپس 51 درصد شارژ را در 10 دقیقه و 68 درصد را در 15 دقیقه کلاک کردیم! شارژ کامل 26 دقیقه طول کشید.

نرم افزار و عملکرد

شیائومی 13T پرو جدیدترین رابط کاربری MIUI 14 این شرکت را مبتنی بر اندروید 13 اجرا می کند. شیائومی وعده داده که چهار سال به روز رسانی های اصلی اندروید و یک سال دیگر وصله های امنیتی را برای سری 13T ارائه کند. بیایید سریعاً چیزهای جدیدی را که در MIUI 14 بر روی واحد شیائومی 13T پرو ما یافتیم، مرور کنیم. فقط هشت برنامه سیستمی را نمی توان حذف نصب کرد، که یک جهش بزرگ نسبت به نسخه های قبلی MIUI است.

دیگر بهینه‌سازی‌های دقیق عبارتند از فشرده‌سازی خودکار برای برنامه‌هایی که به‌طور فعال استفاده نمی‌شوند و تغییر جهت خاموش کردن اعلان‌های دائمی. به نظر می رسد که اینها از هسته اندروید 13 سرچشمه می گیرند تا پوسته MIUI. حریم خصوصی نیز با رمزگذاری انتها به انتها و پردازش محلی داده های کاربر بر روی دستگاه بازنگری می شود. با مروری بر فهرست اضافه‌های جدید مورد انتظار به MIUI 14 از زمان انتشار رسمی آن، متوجه شدیم که بسیاری از موارد در نسخه بین‌المللی MIUI 14 وجود ندارد. واحد ما فاقد ویجت های جدید شخصیت های متحرک است، اما دارای سبک جدید پوشه های بزرگ شده است.

همچنین ادغام فایل‌های تکراری، کنترل‌های جابه‌جایی بین دستگاه‌های جانبی بی‌سیم شیائومی و ویژگی‌های جدید حساب خانوادگی را پیدا نکردیم. با این حال، تشخیص متن بهبود یافته و استخراج از تصاویر در گالری وجود دارد. به غیر از این چند تغییر، MIUI به هیچ وجه تغییر نکرده و کاربران احساس خوبی در خانه خواهند داشت.

این بار تقسیم بین سایه اعلان و مرکز کنترل به طور پیش فرض فعال است و این احتمالاً چیز خوبی است. ما متوجه شدیم که این بسیار راحت است و راهی برای آموزش کاربران در مورد رویکرد منحصر به فرد MIUI به رابط کاربری است. و اگر طرفدار نیستید، همیشه می‌توانید با جابجایی سریع در یک مکان، به حالت استاندارد اعلان‌ها برگردید. صفحه اصلی، برنامه‌های اخیر و منوی تنظیمات کلی مثل همیشه هستند. کشوی برنامه نیز به طور پیش فرض فعال است و ما دوست داریم که شیائومی نوار جستجو را در پایین صفحه برای دسترسی راحت تر قرار داده است. دسته های برنامه های سفارشی و از پیش تعیین شده برای ناوبری سریعتر وجود دارد.

شیائومی 13 تی پرو دومین گوشی هوشمندی است که با چیپست برتر دایمنسیتی 9200 مواجه می شویم. در واقع در این مدل 9200 پلاس به کار رفته که فرکانس های کلاک CPU و GPU بالاتری را ارائه می دهد. این پردازنده در نسل دوم فرآیند 4 نانومتری TSMC (N4P) ساخته شده و پیشرفت‌های زیادی را به همراه دارد. چیپست دایمنسیتی 9200 پلاس شامل هسته اصلی Cortex-X3 با سرعت 3.35 گیگاهرتز و 3x Cortex-A715 با سرعت 3.0 گیگاهرتز و چهار Cortex-A510 با سرعت 2.0 گیگاهرتز است.

تراشه از پردازنده گرافیکی ARM Immortalis-G715 MC11 (@1164 مگاهرتز، در مقابل 995 مگاهرتز در 9200) با موتور رهگیری پرتوی مبتنی بر سخت افزار استفاده می کند. واحد گرافیکی پرچم‌دار جدید سایه‌زنی با نرخ متغیر (VRS)، عملکرد یادگیری ماشین دو برابر در مقایسه با نسخه قبلی و فشرده‌سازی نرخ ثابت ARM (AFRC) را برای کاهش استفاده از پهنای باند به ارمغان می‌آورد.

این چیپست همچنین پشتیبانی از رم سریع LPDDR5X را با پشتیبانی از حافظه حداکثر 8533 مگابیت بر ثانیه و ذخیره سازی UFS 4.0 برای انتقال سریع داده ها و دسترسی مستقیم به ذخیره سازی به هسته های CPU را امکان پذیر می کند. واحد بررسی ما نسخه 12 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 است. مدل های 12/256 گیگابایتی و 16 گیگابایتی/1 ترابایتی نیز برای خرید در برخی بازارها موجود است.

کیفیت دوربین

دوربین بخش بزرگی از چیزی است که شیائومی13T پرو را بسیار چشمگیر می کند. سازنده با لایکا، یکی از مشهورترین تولیدکنندگان دوربین در جهان، همکاری کرده تا مجموعه‌ای با سه دوربین ارائه دهد که همه پایه‌ها، از عکس‌های پرتره با جزئیات گرفته تا پانورامای خیره‌کننده را پوشش می‌دهد. دوربین اصلی به سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX 707 با پیکسل‌های مجزا 1.22 میکرومتر و فیلتر رنگی Quad-Bayer RGB متکی است. سنسور پشت یک لنز 7 عنصری تثبیت‌شده با دیافراگم f/1.9 و OIS قرار دارد.

دوربین تله‌فوتو از سنسور 50 مگاپیکسلی OmniVision OV50D با فیلتر Quad-Bayer و پیکسل‌های 0.61 میکرومتری استفاده می‌کند. این دوربین زوم اپتیکال 2 برابری را از طریق یک لنز 5 عنصری 50 میلی‌متری f/1.9 بر روی دوربین اصلی ارائه می‌کند. دوربین فوق عریض به یک دوربین 13 مگاپیکسلی OmniVision OV13B با پیکسل‌های 1.12 میکرومتر متکی است. در نهایت، دوربین سلفی نسبتاً ناامیدکننده بوده و دارای سنسور 20 مگاپیکسلی Sony IMX596 با طراحی Quad Bayer است.

بیایید در مورد عکس های پیش فرض صحبت کنیم. تصاویر گرفته شده به صورت 12.5 مگاپیکسلی ذخیره می شوند و جزئیات را به اندازه کافی حل کرده اند. همچنین هیچ نویز قابل مشاهده ای وجود نداشته و وضوح درست است. پردازش تصویر متعادل بوده و جزئیات طبیعی را در عکس ها ارائه می دهد. رنگ‌ها در حالت Vibrant لایکا، خوب، پر جنب و جوش‌تر و پر جنب‌وجوش‌تر از رنگ‌های واقعی هستند، اما قطعاً از حد بالایی برخوردار نیستند. کنتراست بالا است، در حالی که محدوده دینامیکی به اندازه کافی گسترده است، اما خیلی شدید نیست و به ظاهر متعادل کلی کمک می کند. HDR اغلب وارد عمل می شود.

یک چیز دیگر – در حالی که دوربین یا حالت ماکرو در شیائومی 13T پرو وجود ندارد، دوربین اصلی می تواند از نزدیکی مثلاً 20 سانتی متر یا بیشتر فوکوس کند، و به همین دلیل است که فکر می کنیم می تواند برای عکس های نزدیک در زمان مناسب استفاده کند. عکس‌های Leica Authentic دارای نوردهی تیره‌تر هستند و رنگ‌های واقعی‌تر و سایه‌های عمیق‌تری ارائه می‌دهند. این حالت برای فضای سبز عالی است زیرا عکس های بسیار بهتری را ارائه می دهد. HDR هرگز در Leica Authentic فعال نشد و تصاویر کمتر پردازش شده و حتی طبیعی تر به نظر می رسند.

عکس های 12.5 مگاپیکسلی از دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی جامد هستند. آنها جزئیات کافی دارند و ظاهر پر جنب و جوش لایکا با دوربین اصلی مطابقت دارد. به این معنی که رنگ های اشباع شده، کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوبی دارند. این عکس‌ها به اندازه عکس‌هایی که از دوربین اصلی می‌آیند جزئیات ندارند، زیرا سنسور بسیار کوچک‌تر است.

دوربین فوق عریض از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می کند اما عکس های 12 مگاپیکسلی را ذخیره می کند و به عنوان تصویرگر 12 مگاپیکسلی تبلیغ می شود. به هر حال، عکس های 12 مگاپیکسلی فوق عریض در ظاهر پیش فرض خوب هستند – جزئیات متوسط هستند، اما برای اهداف فوق عریض کافی هستند. نویز کم است، رنگ ها دوست داشتنی هستند، محدوده دینامیکی گسترده است.

شیائومی 13 تی پرو، درست مانند بسیاری دیگر از دستگاه های شیائومی، سامسونگ و اپل، پردازش خودکار حالت شب را در حالت عکس ارائه می دهد. هر گونه نوردهی و انباشتگی شبیه سازی شده را به دلخواه اعمال می کند. حالت شب خودکار حالت پیش‌فرض است و ما توصیه می‌کنیم آن را همانطور که هست رها کنید – به ندرت در دوربین اصلی و تله‌فوتو فعال می‌شود، اما تقریباً هر بار در دوربین فوق عریض – و به آن نیاز دارد.

تمام نمونه‌هایی که می‌خواهید از دوربین اصلی و تله‌فوتو ببینید، در حالت شب خودکار عکس‌برداری شده‌اند و حالت شب واقعی فقط یک بار فعال شده است. رفتن به حالت شب به صورت دستی نیز آن را فعال نمی کند زیرا ضروری نیست. نمونه‌های شبانه دوربین اصلی به راحتی جزو بهترین نمونه‌هایی هستند که می‌توانید از یک تلفن هوشمند دریافت کنید، یک شب کمتر از نمونه‌هایی که از دوربین‌های 1 اینچی در گوشی‌های سطح بالاتر شیائومی می‌آیند. عکس‌ها از نظر جزئیات فوق‌العاده غنی هستند، بدون نویز قابل مشاهده، عریض هستند. محدوده دینامیکی و اشباع رنگ فوق‌العاده. نکات برجسته در تمام عکس‌ها با مهارت قابل تحسینی مدیریت می‌شوند.

شیائومی 13 پرو می‌تواند ویدیوهایی تا 4K60 را با اصلی و تله‌فوتو ضبط کند. اولترا به 4K30 محدود شده، اگرچه می تواند 1080p60 را انجام دهد. در نهایت، 8K24 فقط برای دوربین اصلی در دسترس است. می توانید بین کدک h.264 (کدک مورد استفاده به طور پیش فرض) و h.265 کارآمدتر یکی را انتخاب کنید. تثبیت‌کننده همیشه روشن در سراسر صفحه نیز وجود دارد که فقط برای ویدیوهای حرفه‌ای و تایم لپس غیرفعال می‌شود.

جمع بندی

شیائومی 13 تی پرو یکی از بهترین گوشی هایی است که می توانید با قیمت 800 یورو تهیه کنید. به تک تک وعده‌ها عمل می‌کند و دارای بسیاری از ویژگی‌های شاخص و پیشرو در کلاس است. طراحی جدید با رتبه IP68، به خصوص طرحی که پشتی چرم گیاهی دارد، درجه یک و خیره کننده است. 13T Pro با یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های OLED در صنعت که مملو از ویژگی‌های برتر بوده ، تحت تأثیر قرار می‌دهد و همچنین می‌تواند با کوچک‌ترین سوراخ پانچ به خود ببالد.

علاوه بر این، شیائومی 13 تی پرو یکی از سریع‌ترین چیپست‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند را به کار می‌گیرد که عملکرد و پایداری عالی را در سراسر صفحه ارائه می‌دهد. همکاری لایکا باید به ثمر بنشیند، زیرا تمام دوربین های عقب کیفیت عکس و فیلمبرداری فوق العاده ای را در روز و شب ارائه می دهند. بیایید عمر باتری خوب، بلندگوهای استریو با صدای بلند، و شارژ فوق العاده سریع 120 واتی را فراموش نکنیم – اینها شایسته ذکر هستند. وقف شیائومی به چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال وصله‌های امنیتی نیز بسیار استقبال می‌شود.

تنها مشکل واقعی که در شیائومی 13T Pro با آن مواجه شدیم، دوربین سلفی بود. این یک شوتر 20 مگاپیکسلی Quad-Bayer است که فقط یک توهین به هر دوربین گوشی است، چه رسد به یک توسعه دهنده با لایکا. کیفیت عکس و فیلم آن نیز کاملاً متوسط است.

مزایا 

  • طراحی درجه یک، دارای رتبه IP68، به خصوص آبی آلپاین زیبا
  • OLED عالی، عمق رنگ 12 بیتی، نرخ 144 هرتز
  • عمر باتری بسیار خوب، شارژ فوق العاده سریع
  • بلندگوهای خوب Dolby Atmos
  • عملکرد و ثبات درجه یک پرچمدار
  • کیفیت فوق العاده عکس و فیلم از تمام دوربین های عقب، در روز و شب
  • 4 بروز رسانی اصلی اندروید وعده داده شده، وصله های امنیتی 5 ساله.

معایب

  • دوربین سلفی ناامید کننده است
  • یک دوربین زوم اپتیکال 3 برابر بهتر از 2 برابر بود
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا