سخت افزار

اسنپدراگون ایکس: خانواده جدید کوالکام برای رقابت با اپل M

کوالکام مدتی است که پردازنده هایی را که به طور خاص برای کامپیوتر ساخته شده اند، عرضه می کند. از سال 2018، تراشه هایی را با نام تجاری Snapdragon 8xc برای لپ تاپ های ویندوز منتشر کرده است. امروز، این شرکت فاش کرد که نام تجاری 8cx را برای تراشه‌های رایانه خود کنار می‌گذارد و چیزی جدید و ساده برای به خاطر سپردن دارد: سری اسنپدراگون X.

کوالکام در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:

پلتفرم‌های سری اسنپدراگون ایکس بر اساس سال‌ها تجربه مهندسی معماری‌های محاسباتی ناهمگن در واحد پردازش مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU) و NPU هستند. اکنون، با استفاده از نسل بعدی پردازنده سفارشی Qualcomm Oryon، یک جهش کوانتومی به جلو در عملکرد و بهره وری انرژی، اسنپدراگون ایکس  را تثبیت می کند، و وقتی با NPU ما ترکیب شود، تجارب کاربر روی دستگاه را برای عصر جدید هوش مصنوعی مولد ارائه می دهد.

هسته کوالکام Oryon اولین بار در نوامبر 2022 معرفی شد. در آن زمان، این شرکت گفت که این پردازنده جدید “در مجموعه گسترده ای از محصولات مجهز به اسنپدراگون که با کامپیوترها شروع شده و تا گوشی های هوشمند، کابین های دیجیتال، سیستم های کمک راننده پیشرفته، واقعیت توسعه یافته و راه حل های شبکه زیرساختی می رسد.”

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که نام تجاری Snapdragon X به عموم مردم کمک می کند تا این تراشه ها را به عنوان محصولات مخصوص کامپیوتر بشناسند، برخلاف تراشه های کوالکام که برای گوشی های هوشمند و تبلت ها ساخته شده است. لوگوی اسنپدراگون ایکس نیز متفاوت به نظر می رسد و شرکت اعلام کرده که “گلوله آتشین نمادین اسنپدراگون را با پیچ و تاب – جسور، پر جنب و جوش، تمیز و متمایز” تغییر می دهد.

تمام این اطلاعات فقط یک تیزر برای رونمایی کامل از سری اسنپدراگون X است. کوالکام می‌گوید جزئیات بیشتر در مورد تراشه‌های جدید در اجلاس سالانه‌اش که 24 تا 26 اکتبر در مائوئی، هاوایی برگزار می‌شود، نشان داده خواهد شد. این شرکت قبلاً در ماه آگوست برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی سری Snapdragon G، خانواده جدیدی از پردازنده‌ها که به طور خاص برای دستگاه‌های بازی موبایل ایجاد می‌شود، فاش کرد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا