آموزش

نحوه تبدیل MKV به MP4 در ویندوز

MKV یک فرمت کانتینر چندرسانه ای است که اغلب چندین آهنگ صوتی و زیرنویس را ذخیره می کند. با این حال، از آنجایی که به اندازه سایر فرمت‌های فایل ویدیویی مانند MOV و MP4 محبوب نیست، پخش یک فایل MKV می‌تواند در کامپیوترهای ویندوزی چالش برانگیز شود. اگر دستگاه شما از فرمت MKV پشتیبانی نمی کند، می توانید آن را به MP4 تبدیل کنید. این یک فرمت چند رسانه ای رایج است که تقریباً توسط همه دستگاه ها پشتیبانی می شود. در ادامه ما بهترین ابزارهای آنلاین و آفلاین را برای تبدیل MKV به MP4 در ویندوز به شما نشان می دهیم.

1. تبدیل MKV به MP4 با XMedia Recode

XMedia Recode یک اپلیکیشن تبدیل رسانه قادر به ویندوز است. این ابزار کوچک برای استفاده رایگان است و از تمام تبدیل های اصلی فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. XMedia Recode با وجود قابلیت‌هایش، نیازمندی‌های سخت‌افزاری بسیار ابتدایی برای رمزگذاری فایل‌های رسانه‌ای است.

تبدیل فایل های رسانه ای با این برنامه یک فرآیند ساده است. برای بارگیری ویدیو بکشید و رها کنید، فرمت خروجی را انتخاب کنید، روی Encode کلیک کنید و تبدیل فایل MKV خود را به یک فایل MP4 در یک لحظه تماشا کنید. برای کاربران پیشرفته، XMedia Recode گزینه های سفارشی سازی زیادی برای فرمت های صوتی و تصویری ارائه می دهد. همچنین دارای پشتیبانی از زیرنویس، ویرایشگر فصل و پشتیبانی از فیلتر از پیش ساخته شده است.

برای تبدیل فایل MKV خود به MP4 با استفاده از XMedia Recode، به صفحه Xmedia Recode بروید و آخرین نسخه برنامه را در رایانه خود دانلود کنید. پس از دانلود، نصب کننده را اجرا کرده و نصب را کامل کنید. نرم افزار را اجرا کنید و فایل رسانه را روی رابط برنامه بکشید و رها کنید تا بارگزاری شود. پس از بارگزاری، فایل رسانه ای را برای مشاهده گزینه های تبدیل انتخاب کنید.

در تب Format، نوع Profile را روی Custom و Format as MP4 قرار دهید. سپس در قسمت Output stream type گزینه Video and Audio را انتخاب کنید.

سپس بر روی Browse کلیک کنید و مقصد خروجی را انتخاب کنید تا ویدیو پس از تبدیل ذخیره شود. برای ویژگی‌های سفارشی‌سازی پیشرفته، تب‌های Video ،Audio ،Subtitle ،Filters/Preview و Chapter Editor را کاوش کنید. روی نماد بزرگ (+) Add to queue در نوار ابزار کلیک کنید تا یک کار تبدیل را تأیید کنید و آن را به صف اضافه کنید.

سپس، تب Queue را باز کرده و کار تبدیل را انتخاب کنید. برای شروع تبدیل فایل رسانه، روی Encode در نوار ابزار کلیک کنید. فرآیند تبدیل MKV به MP4 می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد. این بستگی به اندازه ویدیو، سفارشی سازی اضافی و توانایی سخت افزار رایانه شما دارد. پس از تکمیل تبدیل، روی OK کلیک کنید.

2. تبدیل MKV به MP4 با CloudConvert

CloudConvert یک مبدل ویدیوی آنلاین چند فرمتی است. این ابزار گزینه‌های رایگان و پریمیوم داشته و می‌تواند ویدیوهای MKV شما را به سرعت به MP4 تبدیل کند. می‌توانید ویدیوها را از درایو لوکال و حساب‌های ذخیره‌سازی ابری خود مانند گوگل درایو، دراپ باکس و URL آپلود کنید. می توانید از گزینه رایگان برای انجام حداکثر 25 تبدیل در روز استفاده کنید. اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، می توانید در بسته های دقیقه تبدیل آن با حجم فایل نامحدود و پنج ساعت زمان پردازش برای هر فایل مشترک شوید.

برای انجام تبدیل با استفاده از این ابزار، به وب سایت CloudConvert بروید و روی Select File کلیک کنید. حالا فایل مورد نظر را برای آپلود انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل، روی منوی کشویی Convert to کلیک کنید و MP4 را از لیست انتخاب کنید. برای سفارشی کردن تنظیمات خروجی، روی نماد آچار (تنظیمات) کلیک کنید.

در اینجا می توانید وضوح تصویر، نسبت تصویر، کدک ویدیو، نمایه، از پیش تعیین شده و موارد دیگر را تغییر دهید. روی دکمه Convert کلیک کنید تا فرآیند شروع شود. CloudConvert ابتدا ویدیوی انتخاب شده را آپلود می کند. بسته به اندازه فایل و سرعت اینترنت شما، ممکن است مدتی طول بکشد.
پس از پردازش ویدیو، ویدیو را در یک پنجره پیش نمایش مشاهده خواهید کرد. روی دکمه دانلود کلیک کنید تا ویدیو در هارد دیسک شما ذخیره شود.

برای حذف ویدیو از سرور CloudConvert، روی نماد کوچک قرمز X در کنار عنوان ویدیوی خود کلیک کنید. تمام ویدیوهای شما در عرض 24 ساعت برای همیشه حذف خواهند شد. استفاده از CloudConvert آسان است و 25 تبدیل رایگان در روز آن را به ابزاری ایده آل برای تبدیل های گاه به گاه تبدیل می کند. با این حال، اگر نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی دارید، از یک مبدل آفلاین استفاده کنید تا ویدیوهای خود را در درایو لوکال خود نگه دارید.

3. تبدیل MKV به MP4 با OBS

یکی از ویژگی های کمتر شناخته شده OBS مبدل داخلی MKV به MP4 آن است. OBS (Open Broadcaster Software) یک ابزار چند پلتفرمی رایگان و منبع باز است که عمدتاً برای پخش ویدیو و ضبط بازی استفاده می شود. همانطور که می توانید بگویید، OBS یک مبدل ویدیویی معمولی نیست.

با این حال، از آنجایی که بازی و ضبط های صفحه نمایش خود را در فرمت MKV ذخیره می کند، توسعه دهندگان یک ویژگی Remux Recordings را برای تسهیل تبدیل سریع MKV به MP4 در نظر گرفته اند. در ادامه نحوه استفاده از آن به نفع خود برای تبدیل فایل های ویدئویی Matroska به MP4 آمده است:

  • اگر OBS را از قبل نصب نکرده اید دانلود و نصب کنید. پس از نصب، OBS را راه اندازی کنید. روی File کلیک کنید و Remux Recordings را انتخاب کنید.
  • در گفتگوی Remux Recordings، فایل MKV خود را در زیر OBS Recordings بکشید و رها کنید. از تبدیل دسته ای پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید چندین فایل را اضافه کنید.
  • در بخش Target File، محل ذخیره پیش فرض را خواهید دید. به طور پیش فرض، OBS پوشه منبع را به عنوان پوشه مقصد تنظیم می کند. برای تغییر پوشه مقصد روی دکمه سه نقطه (…) کلیک کنید.
  • برای ادامه روی Remux کلیک کنید. OBS تبدیل ویدیو را شروع می کند. بسته به اندازه ویدیو ممکن است تکمیل این کار کمی طول بکشد. پس از اتمام، روی OK کلیک کنید.

در حالی که OBS می تواند به سرعت فایل های MKV را به فرمت MP4 تبدیل کند، هیچ گزینه سفارشی سازی ارائه نمی دهد. اگر به گزینه های سفارشی سازی بیشتری نیاز دارید، XMedia Recode و HandBrake بهترین گزینه های شما هستند.

4. تبدیل MKV به MP4 با VLC Media Player

VLC یک پخش کننده چند رسانه ای رایگان و منبع باز است که تقریباً از تمام فرمت های صوتی و تصویری از جمله MKV پشتیبانی می کند. اگر VLC نصب کرده اید، نیازی به تبدیل و پخش ویدیو ندارید. با این حال، اگر هنوز نیاز به تبدیل ویدیوی MKV خود دارید، می توانید این کار را با استفاده از ویژگی Convert در VLC انجام دهید. این یکی از بهترین ویژگی های پنهان پخش کننده رسانه VLC است.

برای تبدیل یک فایل MKV به MP4 با استفاده از پخش کننده رسانه VLC، برنامه VLC media player را در رایانه خود باز کنید. در پنجره اصلی VLC بر روی Media کلیک کرده و Convert/Save را انتخاب کنید. یا برای دسترسی به Convert/Save کلید Ctrl + R را فشار دهید.

بعد روی دکمه Add کلیک کنید. پیمایش کنید و ویدیوی MKV را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید. پس از انتخاب ویدیو، روی Convert/Save کلیک کنید. در کادر تبدیل، روی منوی کشویی Profile کلیک کنید و Video – H.264 + MP3 (MP4) را انتخاب کنید.

سپس روی دکمه Browse کلیک کرده و مقصد فایل را انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد نام جدیدی برای فایل وارد کنید تا از بازنویسی فایل MKV اصلی توسط پخش کننده رسانه VLC جلوگیری کنید، اگر در همان مقصد باشد. پس از اتمام، روی Start کلیک کنید.

جدول زمانی پخش کننده رسانه VLC پیشرفت تبدیل را نشان می دهد. پس از اتمام، ویدیوی شما را در پوشه مقصد ذخیره می کند. در حالی که VLC یک ویژگی تبدیل ویدیوی مفید را ارائه می دهد، می تواند به شدت آهسته باشد و حتی خروجی ناقص بدون صدا یا کیفیت ویدیو را کاهش دهد.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا