نرم افزار و اینترنت

6 اپلیکیشن گالری اندروید که بهتر از گوگل فوتوز هستند

گوگل فوتوز صنعت پشتیبان‌گیری از رسانه‌های ابری را مختل کرده است. با ارائه رایگان فضای ذخیره سازی آنلاین برای عکس ها و فیلم ها در تلفن هوشمند خود، این اپلیکیشن برای هر کاربر اندروید (یا حتی آیفون) وسوسه انگیز است. تعداد فزاینده‌ای از گوشی های اندرویدی فقط برنامه Photos را دارند و هیچ برنامه گالری پیش‌فرض دیگری از قبل نصب نشده است.

با این حال، برخی از برنامه‌های گالری جالب در دسترس هستند که کارهای بیشتری انجام می‌دهند. بسیاری از آنها احساس آشنای “برنامه گالری” را نیز دارند که باعث می شود کاربران قدیمی اندروید احساس خوبی در خانه داشته باشند.

یک برنامه گالری ساده می خواهید؟ Simple Gallery گزینه مناسب شماست. می‌توانید پوشه‌های حافظه داخلی گوشی خود را مرور کنید، تصاویر را به صورت شبکه‌ای مشاهده کنید و بین عکس‌ها به اطراف بکشید. اگر به نظر اساسی می رسد، نکته همین است. این بدان معنا نیست که این برنامه مملو از ویژگی های اضافی نیست. این به شما امکان می دهد رنگ رابط را از نارنجی به چیزی که با سلیقه شما هماهنگ تر است تغییر دهید.

همچنین گزینه ای برای تنظیم حداکثر روشنایی صفحه و چرخش خودکار تصاویر هنگام مشاهده تمام صفحه وجود دارد. به علاوه می‌توانید هر زمان که اپلیکیشن را راه‌اندازی می‌کنید، رابط کاربری را کاملاً مخفی کنید. اگر ناخواسته‌های زیادی وجود دارد که نمی‌خواهید گالری شما را به هم بریزد، می‌توانید کل فهرست‌ها را از اسکن‌های سیستم آن حذف کنید یا به برنامه بگویید برخی تصاویر را مخفی کند. سپس می توانید از آن تصاویر یا کل برنامه با رمز عبور محافظت کنید.

2. Piktures

این اپلیکیشن در لیست ما از بهترین اپلیکیشن های اندروید در گذشته قرار گرفت. خبر خوب این است که تمام ویژگی‌های حماسی QuickPic در Piktures نیز موجود است. جدای از آن، این اپلیکیشن دارای طراحی منحصر به فرد با عکس های کاور آلبوم است که جلوه اختلاف منظر را نشان می دهد.

با Piktures می‌توانید بر اساس عکس‌ها، فیلم‌ها، گیف یا حتی مکان فیلتر کنید. همچنین یک نمای تقویم جالب وجود دارد، که در آن یک نمای ماه را با ریز عکسها و تعداد عکس های گرفته شده در یک روز خاص نشان می دهد. Piktures دارای یک اسکنر کد QR بوده که در برنامه تعبیه شده است – اگر برنامه دوربین پیش‌فرض شما قبلاً آن را نداشته باشد، این باید مفید باشد.

اما اگر این کافی نبود، یک ویژگی منظم OCR (تشخیص کاراکتر اپتیکا) نیز وجود دارد که متن درون تصاویر را به فرمتی قابل ویرایش تبدیل می‌کند. فقط روی هر تصویر ضربه بزنید، دکمه سه نقطه را در بالا سمت راست انتخاب کنید و Extract Text (OCR) را انتخاب کنید.

A+ Gallery ظاهری اسپارتان داشته، اما یک ویژگی برجسته دارد. مشابه برنامه Photos در iOS، نمای روز، ماه و سال همه عکس‌های شما را ارائه می‌دهد. همچنین، می‌توانید بررسی کنید که عکس‌های شما کجا روی نقشه گرفته شده‌اند. این یک راه متفاوت برای فکر کردن به تصاویر شما است.

فقط مطمئن شوید که آن عکس‌های داده‌های مکان را قبل از اشتراک‌گذاری آنلاین، پاک کنید. پشتیبانی داخلی برای همگام‌سازی عکس‌های شما با A+ Cloud یا Dropbox وجود دارد، اما هیچ چیزی مانع از استفاده از یک برنامه دیگر برای پشتیبان‌گیری از عکس‌هایتان نمی‌شود.

گالری F-Stop دارای ویژگی Places مشابهی است که داده های موقعیت جغرافیایی عکس های شما را بر روی نقشه نمودار می کند. همچنین می توانید مختصات دقیق هر عکسی را در Google Maps مشاهده کنید. در این برنامه گزینه‌های مرتب‌سازی فراوانی به غیر از مرتب‌سازی بر اساس نام و تاریخ وجود دارد، همچنین می‌توانید بر اساس اندازه و حتی روز، هفته، ماه یا سال مرتب‌سازی کنید.

هر تصویر را می توان با فشار دادن و نگه داشتن آن در حین مشاهده تمام صفحه رتبه بندی کرد. در حالی که نصب برنامه رایگان است، ارتقاء به نسخه Pro ویژگی هایی مانند نوشتن ابرداده، مرتب سازی سفارشی، تم ها، آلبوم های تو در تو و موارد دیگر را باز می کند.

5. Camera Roll

در مورد برنامه های گالری منبع باز، چیزی برای گفتن وجود دارد. کد منبع عمومی به این معنی است که می‌دانید هیچ ردیابی در پس‌زمینه انجام نمی‌شود، و وقتی با چیزی به‌عنوان صمیمی و قابل شناسایی مانند عکس‌هایتان کار می‌کنید، این موضوع بسیار مهم است. بنابراین اگر Simple Gallery خارش شما را برطرف نمی کند، به جای آن Camera Roll را در نظر بگیرید.

برای اثبات اعتبار منبع باز آن، مانند Simple Gallery، می‌توانید Camera Roll را در F-Droid نیز دانلود کنید. Camera Roll احتمالاً شما را در ویژگی‌ها جلب نخواهد کرد، اما روشی شیک و کمتر متعارف برای مرور عکس‌های دستگاه شما ارائه می‌دهد. و هیچ آگهی یا خرید درون برنامه ای وجود ندارد. ویرایشگر تصویر داخلی زیاد نیست، اما باز کردن عکس ها در یک ویرایشگر جداگانه در صورت نیاز آسان است.

اگر با اکوسیستم گوگل مشکلی ندارید، ممکن است جایگزین Google Photos که به دنبال آن هستید، برنامه گالری خود گوگل باشد. گوگل گالری یک جایگزین آفلاین برای Google Photos است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به ادغام با یک سرویس ابری به تصاویر خود نگاه کنید.

گوگل گالری یک برنامه کاربردی است که به سرعت در عکس‌ها، ویدیوها و پوشه‌های شما پیمایش می‌کند. همچنین می توانید لمس خودکار را روی تصاویر خود اعمال کنید یا تعداد زیادی فیلتر اعمال کنید. چیز بیشتری در راه ویژگی ها وجود ندارد، اما هیچ گونه تبلیغات یا خرید درون برنامه ای نیز وجود ندارد. این به تنهایی یک نقطه فروش قوی است.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا