موبایل و تبلت

برنامه انتشار احتمالی آپدیت OneUI 6 برای دستگاه های سامسونگ

گوگل به طور رسمی اندروید 14 را در ماه اکتبر منتشر کرد که پر از ویژگی های جدید بود و اکنون به گوشی های دیگری مانند دستگاه گلکسی سامسونگ شما می آید. برای ماه‌ها، سامسونگ مشغول آزمایش نسخه اندروید 14 خود به نام One UI 6 بوده است. به‌روزرسانی بتای اندروید 14 سامسونگ گلکسی (One UI 6) در اوایل تابستان امسال ارائه شد و ماه‌ها در کنار نسخه گوگل برای گوشی‌های پیکسل، تحت آزمایش بتای عمومی قرار گرفت.

اولین گلکسی که One UI 6 beta را دریافت کرد، گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 اولترا بودند، طبیعتاً و در نهایت، سامسونگ گوشی های دیگری را به برنامه بتا اضافه کرد. همانطور که انتظار می رفت، این به روز رسانی تجربه نرم افزاری را که همه ما می شناسیم و دوست داریم اصلاح می کند. به دنبال بهبودهایی در صفحه اصلی و قفل، ویجت‌های بهبودیافته، پنل تنظیمات سریع بهتر، سفارشی‌سازی بیشتر، امنیت و حریم خصوصی بهتر، بهبود دوربین و گالری و موارد دیگر باشید. بنابراین کدام دستگاه‌های سامسونگ گلکسی اندروید 14 را دریافت خواهند کرد و چه زمانی باید انتظار آن را داشته باشیم.

در طول سال‌ها، سامسونگ به یکی از سریع‌ترین و بهترین تولیدکنندگان در زمینه بروزرسانی‌های نرم‌افزار تبدیل شده و سرعت آن کاهش نمی‌یابد. اولین آپدیت اندروید 12 در نوامبر 2021 وارد شد و سال گذشته، آپدیت اندروید 13 گلکسی از 24 اکتبر آغاز شد. برنامه بتای Samsung Galaxy One UI 6 (Android 14) از یک بازه زمانی مشابه نسخه های قبلی پیروی کرده و همه نشانه ها حاکی از یک تاریخ انتشار پایدار به زودی است. به گفته یکی از مدیران شرکت در انجمن رسمی سامسونگ در کره، نسخه بتا به پایان رسیده و به‌روزرسانی‌ها می‌توانند از 30 اکتبر آغاز شوند.

در حالی که هنوز تاریخ انتشار رسمی اندروید 14 را از سامسونگ دریافت نکرده‌ایم، انتظار می‌رود اولین به‌روزرسانی‌های رسمی نرم‌افزاری ظرف 1 تا 3 هفته آینده ارائه شود. این به آرامی برای دستگاه های گلکسی بیشتری در ماه های نوامبر و دسامبر عرضه خواهد شد. سامسونگ لیست کاملی از گوشی‌ها و تبلت‌هایی که به‌روزرسانی اندروید 14 را دریافت می‌کنند، حداقل هنوز ارائه نکرده است، اما می‌دانیم که ابتدا با جدیدترین پرچمدار گلکسی S23 و دستگاه‌های فولد/فلیپ 5 شروع می‌کند. سپس، همانطور که بسیاری از شما می دانید، سامسونگ از گوشی های خود با 3-4 به روز رسانی سیستم عامل اندروید (One UI) و بین چهار تا پنج سال وصله های امنیتی پشتیبانی می کند.

این بدان معناست که گلکسی اس 21 شما از سال 2021 اندروید 14 را دریافت می کند، در حالی که گوشی های قدیمی تر مانند گلکسی اس 10، گلکسی اس 20 یا حتی فولد 2 تنها باید وصله های نرم افزاری را دریافت کنند. طبق گفته AndroidAuthority، خانواده گلکسی S20 احتمالا One UI 6 را دریافت نخواهند کرد. در اینجا لیست بزرگتر (اما تایید نشده) از تاریخ عرضه اندروید  14 آمده است.

گوشی های هوشمند

  • سری گلکسی اس 23 (اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر)
  • سری گلکسی اس 22 (نوامبر)
  • گلکسی زد فولد/فلیپ 5 (نوامبر)
  • سری گلکسی اس 21 (اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر)
  • گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 (اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر)
  • گلکسی A73، A72، A54 و A53 (تخمین زده شده برای دسامبر)
  • گلکسی زد فولد 3 و فلیپ 3 (اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه)

این تنها لیست اولیه برخی از محبوب ترین دستگاه های سامسونگ در چند سال گذشته است، اما مطمئنا تنها گوشی های گلکسی نیستند که در ماه های آینده اندروید 14 را مشاهده خواهند کرد. خوشبختانه، فهرست کامل‌تری از دستگاه‌های واجد شرایط برای به‌روزرسانی اندروید 14 (One UI 6) در Samsung community forums منتشر شده است.

تبلت ها

  • سری گلکسی تب اس 9 (منتظر در نوامبر)
  • سری گلکسی تب اس 8 (اواخر نوامبر یا دسامبر)

دو نسل اخیر تبلت‌های گلکسی نیز شاهد به‌روزرسانی خواهند بود. متأسفانه، دستگاه‌های قدیمی‌تری که با اندروید 10 به بازار عرضه شده‌اند، فقط برای سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید واجد شرایط هستند، در حالی که مدل‌های جدیدتر حداقل چهار نسخه اصلی را خواهند دید. در نتیجه، به نظر می رسد اندروید 13 آخرین به روز رسانی اصلی برای دستگاه های محبوبی مانند سری گلکسی اس 20، گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا، زد فولد 2 و فلیپ 2، سری گلکسی تب 6/7، همراه با گلکسی تب A8 و سایر گوشی های ارزان قیمت باشد.

اگرچه بسیاری از این مدل‌ها اندروید 14 را دریافت نخواهند کرد، اما یک سال دیگر یا بیشتر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت خواهند کرد. به عنوان یادآوری، اینها فقط تخمین‌های تقریبی هستند، اگرچه انتظار داریم که سامسونگ طی چند هفته آینده با شروع عرضه گلکسی اندروید 14، اعلامیه‌های رسمی را اعلام کند.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا