با توجه به این که 40 میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می می‌کنند؛ بنابراین رشد کانال تلگرام می‌تواند باعث کسب در آمد از این پلتفرم شود. رشد و بالا رفتن اعضای کانال تلگرام کار راحتی نیست و نیاز به استراتژی و روش‌های خاصی دارد. راه‌های بسیاری مانند تولید محتوا مناسب و خرید ممبر وجود دارند که باعث رشد تلگرام شما می‌شوند. در ادامه همراه ما باشید تا با راه و روش‌های مناسب برای پیشرفت چنل تلگرام، آشنا شوید.

داشتن یک پروفایل مناسب

اولین چیزی که در کانال تلگرام، مخاطب با آن روبرو می‌شود، پروفایل چنل است. در نظر داشته باشید که این بخش باید جذاب به نظر برسد و حس مثبتی را به کاربران القا کند. در واقع اگر در تمامی بخش‌ها، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارید، اما عکس پروفایل مناسبی نداشته باشید، شکست می‌خورید. زمانی که عکس پروفایل کانالتان را تغیر دهید و یک گزینه مناسب را با توجه به حوزه فعالیت خود انتخاب کنید؛ در نتیجه کاربران زیادتری را جذب خواهید کرد و آن‌ها برای آشنایی با کانال شما، وقت بیشتری را صرف می‌کنند.

واترمارک اختصاصی برای خود طراحی نکرده‌اید؟

برای رشد کانال تلگرام خود دیگر چیزی که باید بر روی آن کار کنید، یک واترمارک اختصاصی است. در واقع با این کار به کسب و کار خود انحصار می‌بخشید و چنل خود را خاص نشان می‌دهید. اگر محصولات مختلف را می‌فروشید یا این که کلیپ‌های مختلفی را خودتان درست می‌کنید، حتماً یک واتر مارک بر روی عکس یا فیلم‌ها بگذارید.

یکی از مزیت‌های استفاده از واتر مارک این است که نمی‌گذارد دیگران به راحتی از کلیپ‌های چنل شما استفاده کنند و برای استفاده از آن‌ها به دردسر می‌افتند. در این صورت افراد کپی کننده، از خیر پاک کردن واتر مارک گذشته و کلیپ و تصاویر شما را با وجود واترمارک در چنل خود می‌گذارند؛ در نتیجه تبلیغی برای چنل شما نیز انجام می‌شود.

تولید محتوا حرفه‌ای را دست کم نگیرید

زمانی که کانالی را در تلگرام تأسیس می‌کنید به احتمال زیاد هدفتان از تأسیس، کسب و کار است؛ در نتیجه می‌توان گفت شما وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شده‌اید. در این حوزه باید با افراد بسیاری رقابت کنید و ابزار شما در این میدان، چیزی جز تولید محتوا، آن هم به صورت حرفه‌ای نیست. در واقع بدون تولید محتوا، چرخ کسب و کارهای مختلف نخواهد چرخید؛ بنابراین باید تولید محتوا حرفه‌ای در حوزه خود را یاد بگیرید.

شما نباید انتظار داشته باشید که پلن تولید محتوایتان سریعاً جواب بدهد. در واقع یک روند حرفه‌ای و مخصوص را برای تولید محتوا چنل خود در نظر بگیرید و آن را چندین ماه ادامه بدهید. هیچ وقت سبک خود را بدون تحقیق و به سرعت عوض نکنید؛ زیرا این منجر به ریزش ناگهانی تعداد بسیاری از فالوور‌های شما خواهد شد.

جذابیت‌های بصری چنل خود را افزایش نمی‌دهید؟

حواس بینایی، نقش بزرگی در زندگی انسان‌ها دارد؛ بنابراین بی دلیل نیست که مکان‌ها و شرکت‌های خاص به دیزاین خود اهمیت می‌دهند. برای رشد کانال تلگرام خود، شما نیز باید کاری کنید که جذابیت بصری آن بیشتر شود. به‌عنوان‌مثال از فیلم‌ها و تصاویر در مقایسه با نوشته‌ها، بیشتر استفاده کنید. اگر ویدئوها و تصاویر چنل شما در هر حوزه‌ای که هستید، چالش برانگیز و جذاب باشند، مطمئناً افراد زیادی در چنل شما عضو خواهند شد.

منظم بودن و داشتن تقویم محتوایی

از مهم‌ترین عوامل که در رشد چنلتان به شما کمک می‌کند و بسیاری از چنل‌های موفق به آن پایبند بودند و هستند، تقویم محتوایی است. در نظر داشته باشید که نباید آن‌قدر پست بگذارید که مخاطب از کانالتان دل زده شود. در سمت مقابل نیز نباید فواصل زمانی پست گذاشتنتان با یکدیگر فاصله زیادی داشته باشند، آن هم به‌طوری‌که کاربر کلاً چنل شما را از یاد ببرد.

این که روزی چند تا پست بگذارید یا هر چند روز یک بار پستی را منتشر کنید، فرمول خاصی ندارد و وابسته به شرایط است. به طور کلی باید با توجه به حوزه فعالیت خود و برهه زمانی که چنلتان در آن قرار دارد، یک تقویم محتوایی مناسب داشته باشید. به عنوان مثال کانال‌های طنز باید هر روز تعداد زیادی پست بگذارند، اما یک کانال در حوزه تکنولوژی بهتر است با توجه به معرفی گوشی یا لپ تاپ جدید یا هر چند روز یک بار، پستی را منتشر کند.

برای پیشرفت کانال خود به سراغ خرید ممبر نمی‌روید؟

در واقع هر چقدر موارد گفته شده را رعایت کنید، باز هم نمی‌توان گفت که موفق می‌شوید یا خیر؟ در تلگرام، کانال‌های بسیار بزرگ و فعالی در حوزه کسب و کار شما وجود دارند که توانایی رقابت با آن‌ها را نخواهید داشت، مگر این که به سراغ خرید ممبر در تلگرام بروید. از طرفی کانال‌های کوچک موجود در حوزه فعالیت شما نیز به سراغ این روش‌ها خواهند رفت؛ بنابراین برای این که از آن‌ها عقب نمانید، باید به سراغ خرید ممبر بروید. روش‌های جذابی برای خرید ممبر وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ممبر پروکسی

ممبر پروکسی را می‌توان بهترین روش اختیاری خرید ممبر در پلتفرم تلگرام دانست؛ زیرا کاربران فعال و با کیفیتی را جذب می‌کند. این روش به دو نوع ساعتی و تضمینی دسته‌بندی می‌شود. در روش ساعتی، چنل شما برای مدت زمان معینی در بالا صفحه تلگرام به عنوان اسپانسر پروکسی قرار می‌گیرد.

روش پروکسی تضمینی، می‌تواند بهترین و سریع‌ترین راه برای رشد کانال تلگرام باشد. روش پروکسی تضمینی است. در روش تضمینی که مناسب چنل‌های نوپا است، باید تعداد مشخصی ممبر جذب کانال تلگرامتان شوند تا از حالت اسپانسر پروکسی خارج شوید. در واقع اگر سفارش شما هزار ممبر باشد، تا زمانی که به این عدد نرسیده‌اید، به عنوان حامی پروکسی به نمایش در می‌آیید.

ممبر پاپ آپ

روش اختیاری دیگری برای خرید ممبر تلگرام که ممبرهای با کیفیتی را وارد چنل شما می‌کند، روش پاپ آپ است. البته ممبرهای روش پروکسی، کیفیت بیشتری دارند؛ زیرا از تلگرام اصلی جذب می‌شوند، اما روش پاپ آپ، ممبرهای خود را از تلگرام‌های غیر رسمی جذب می‌کند. در این روش، اعلانی مبنی بر عضو شدن در چنل شما برای افراد فرستاده می‌شود و آن‌ها به اختیار خود در چنلتان جوین می‌دهند.

ممبر اد قفلی

تا الان هرچه گفته شد در رابطه با روش‌های اختیاری بود، اما روش اد قفلی در دسته اجباری قرار می‌گیرد. ممبر اد قفلی، کاربران تلگرام غیر رسمی را بدون پرسش و خواست آن‌ها در چنل شما عضو می‌کند. این کاربران نمی‌توانند از کانال شما خارج شوند، مگر این که تلگرام خود را از روی تلفن همراهشان پاک کنند.

ممبر اد اجباری

همان‌طور که از نامش پیداست، این روش در دسته روش‌های اجباری قرار می‌گیرد. در اد اجباری نیز کاربران مانند اد قفلی جذب چنل شما می‌شوند، اما می‌توانند از کانال شما خارج شوند. در صورتی که از کانال شما لفت بدهند، دیگر نخواهند توانست در چنلتان عضو شوند.

آنچه گفته شد در رابطه با روش اد اجباری معمولی بود و در اد اجباری هیدن، کاربران از عضو شدن در چنل شما باخبر نمی‌شوند. می‌توان گفت آن‌ها نقش فیکی دارند؛ زیرا چنل شما برای آن‌ها به نمایش در نمی‌آید و بازدیدی از پست‌های چنل، از سمت آن‌ها صورت نمی‌گیرد. این روش، تنها مناسب برای بالا بردن اعضای چنل است.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *