کنسول و بازی

نحوه تنظیم بازی 4K در ایکس باکس سری ایکس

بهره‌گیری حداکثری از تصاویر بصری تنظیمات بازی کنسول می‌تواند تجربه شما را دو برابر بهبود بخشد. با Xbox Series X، می‌توانید تضمین کنید که  تنها با چند مرحله به بازی‌های اصلی 4K برسید. اما چگونه می توان بازی 4K ایکس باکس را فعال کرد؟ برای درک موضوع در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

برای اینکه بتوانید با تصاویر 4K بومی در Xbox Series X بازی کنید، تنظیمات شما باید چند مشخصات را داشته باشد. به عبارت دیگر، برای فعال کردن این ویژگی در ایکس باکس خود به دستگاه‌های سازگار با 4K نیاز دارید. به طور خاص، تنظیمات Xbox شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • یک کنسول ایکس باکس سری ایکس
  • تلویزیونی که از HDMI 2.1 پشتیبانی می کند.
  • یک کابل HDMI 2.1 که کنسول شما را به تلویزیون شما متصل می کند.

خوشبختانه، کابل HDMI استاندارد همراه سری ایکس شما HDMI 2.1 است، اما اگر مجبور به تعویض کابل خود شده اید، باید مطمئن شوید که آن را با کابل HDMI 2.1 دیگری تعویض کنید تا بازی 4K را تضمین کنید. اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا تنظیمات شما درست است، می‌توانید از Xbox Series X خود برای انجام این کار با دنبال کردن مراحل زیر استفاده کنید:

  • دکمه Xbox را فشار دهید تا منوی راهنما در Xbox Series X شما باز شود.
  • Profile & system را هایلایت کرده و Settings را انتخاب کنید.
  • در قسمت General، گزینه TV & display options را انتخاب کنید.

  • 4K TV details را انتخاب کنید.

از 4K TV details، ایکس‌باکس شما هر موردی را که تنظیمات شما در مورد سازگاری با 4K برآورده کرده، فهرست می‌کند. از اینجا می‌توانید بگویید که آیا تنظیمات شما قادر به انجام بازی‌های بومی 4K است یا خیر.

متأسفانه، اگر شما یک Xbox Series S دارید، بدون در نظر گرفتن تنظیمات خود، نمی توانید به 4K بومی برسید. از طرف دیگر، می‌توانید از یکی از بهترین ویژگی‌های Xbox Series S، گرافیک پیشرفته، و شبیه‌سازی بازی‌های 4K استفاده کنید، اما این ویژگی بومی نخواهد بود.

به طور آزاردهنده ای، گاهی اوقات 4K به طور خودکار در Xbox Series X شما فعال نمی شود، حتی اگر تنظیمات شما تمام الزامات را برآورده کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که به تازگی تنظیمات خود را به گونه ای تغییر داده باشید تا با مشخصات بازی 4K مطابقت داشته باشید. و با توجه به اینکه بازی 4K یکی از اولین چیزهایی است که گیمرهای Xbox Series X باید از آن بهره ببرند، اطمینان از اینکه 4K را فعال کرده اید یک گام ساده اما ضروری برای بهبود تجربه بازی Xbox شما است. برای فعال کردن بازی 4K در Xbox Series X خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید تا منوی Guide در Xbox Series X شما باز شود.
  • گزینه های زیر Profile & system را برجسته کرده و Settings را انتخاب کنید.
  • در قسمت General، گزینه های TV & display را انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که رزولوشن روی 4K UHD تنظیم شده است.

با تنظیم دستی رزولوشن Xbox Series X روی 4K UHD، تضمین کرده‌اید که تصاویر کنسول شما با کیفیت 4K اصلی اجرا می‌شوند. اگر می‌خواهید قایق را بیشتر فشار دهید، می‌توانید نرخ تازه‌سازی را نیز انتخاب کنید و آن را روی 120 هرتز تنظیم کنید. به این ترتیب، تا زمانی که ستاپ شما از آن پشتیبانی می‌کند، از تصاویری ایکس باکس خود حداکثر استفاده را می‌کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا