موبایل و تبلت

ریلمی GT5 پرو می تواند با خواندن کف دست شما قفل خود را باز کند

زمانی که ال‌جی هنوز گوشی‌های خود را تولید می‌کرد، در یک مقطع سعی کرد یک ترفند باز کردن قفل “Hand ID” را در G8 ThinQ پیاده‌سازی کند، اگرچه در تجربه ما، جای پیشرفت زیادی وجود داشت. برای یکی، ابتدا باید صفحه نمایش را روشن کنید تا ردیابی دست را تغییر دهید و که این امری گنگ بود. حال امروز ریلمی با پشتیبانی از برخی حرکات به ظاهر عملی دست، ویژگی مشابهی را به گوشی جدید GT5 پرو باز می گرداند.

ریلمی GT5 Pro به جای استفاده از دوربین ToF و نور مادون قرمز، از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خود برای تشخیص اثر کف دست شما استفاده می کند. در نسخه ی نمایشی، می توانید ببینید که چگونه صفحه هنگام دور شدن کف دست از آن به طور خودکار بیدار می شود.  به‌نظر می‌رسد این قابلیت از یک حسگر مجاورتی اولتراسونیک پشتیبانی می‌کند که به احتمال زیاد توسط Elliptic Labs ساخته شده است.

ریلمی می‌گوید باز کردن قفل کف دست سریع‌تر از تشخیص چهره بوده که بخشی از آن به لطف یادگیری ماشینی با استفاده از بیش از 10000 مدل است. این شرکت حتی تا آنجا پیش رفت که این ویژگی امنیتی یک تست نفوذ شامل بیش از 10 میلیون حمله را پشت سر گذاشته است. با این حال، حسگر اثر انگشت خوب و قدیمی زیر نمایشگر هنوز وجود دارد، بنابراین باز کردن قفل کف دست تنها یک گزینه اضافی است که احتمالاً راحت‌ترین گزینه برای هنگام آشپزی یا رانندگی است.

ریلمی GT5 Pro مانند ال‌جی از چندین حرکت دست نیز پشتیبانی می‌کند. یک حرکت انگشتی می‌تواند فهرست برنامه‌های اخیر را تغییر دهد، و از آنجا می‌توانید به آرامی به سمت چپ یا راست برس بزنید تا برنامه‌های اخیر را مرور کنید. بالا نگه داشتن انگشت اشاره، کنترل مکان نما را تغییر می دهد، و نگه داشتن ماوس روی یک نقطه باعث ایجاد یک کلیک می شود. یک حرکت کف دست با سه انگشت یک اسکرین شات می گیرد. چرخاندن کف دست به اطراف شما را به صفحه اصلی باز می گرداند. با اشاره انگشت شست خود به سمت چپ، عمل “بازگشت” تغییر می کند. در نهایت، حرکت کف دست خود به سمت صفحه نمایش، آن را خاموش می کند.

خود گوشی در غیر این صورت یک پرچمدار استاندارد است. این محصول جدیدترین پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3، نمایشگر امولد منحنی 6.78 اینچی BOE (وضوح 2780 در 1264 پیکسل، نرخ تازه سازی 144 هرتز و روشنایی 4500 نیت) و باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی (شارژ سریع 100 وات و بیسیم 50 وات) را با خود یدک می کشد. ریلمی به عنوان بخشی از ساختار حرارتی نه لایه‌ای خود، یک محفظه خنک‌کننده بخار سه لایه را ارائه کرد که ظاهراً بزرگترین سطح خنک‌کننده صنعت را دارد. این دستگاه همچنین دارای استاندارد IP64 برای محافظت در برابر گرد و غبار و مایعات است.

از نظر عکاسی، شما یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور LYT-808 سونی)، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو پریسکوپیک 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 با زوم 3 برابری خواهید داشت. قیمت ریلمی GT5 پرو به ترتیب 460 دلار برای مدل 12/256 گیگابایت و 590 دلار برای مدل 16 گیگابایت رم با حافظه 1 ترابایتی است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا