نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت کپشن و زیرنویس ویدیوی را به نسخه وب پاورپوینت می آورد

در اوایل سال جاری، مایکروسافت راهی را برای افرادی که از برنامه ارائه پاورپوینت در وب استفاده می‌کنند، اضافه کرد تا ویدیوها را در پرزنتیشن های خود آپلود و درج کنند. این هفته، مایکروسافت فاش کرد که این ویژگی ارتقا یافته و کاربران می‌توانند زیرنویس و کپشن را به ویدیوهای پاورپوینت خود اضافه کنند.

همانطور که وبلاگ Microsoft 365 Insider اشاره کرد، امکان افزودن کپشن و زیرنویس به ویدیوهای پاورپوینت برای افرادی که پرزنتیشن ها را بررسی می‌کنند، مزایایی دارد. برخی از افرادی که ممکن است رویداد پاورپوینت را مشاهده کنند ممکن است به زبان دیگری صحبت کنند، بنابراین افزودن زیرنویس به آن زبان بسیار مفید خواهد بود. افراد دارای ناتوانی صوتی از هر عنوانی که به ویدیو اضافه شود قدردانی خواهند کرد.

در نهایت، افرادی که می‌خواهند بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود به سادگی ویدیو را تماشا کنند، احتمالاً هنگام مشاهده پاورپوینت از زیرنویس یا زیرنویس استفاده می‌کنند. زیرنویس‌ها و کپشن ها باید در قالب WebVTT قبل از قرار گرفتن در ویدیوی پاورپوینت ایجاد شوند. مایکروسافت سایت پشتیبانی خود را برای کمک در ایجاد فایل‌های شرح دارد، که می‌تواند با برنامه‌های مختلف، حتی با برنامه‌های متنی مانند Notepad ساخته شود.

هنگامی که زیرنویس یا کپشن خود را ایجاد کردید، وقت آن است که آنها را در ویدیوی پاورپوینت خود قرار دهید. ابتدا کاربران باید با حساب مایکروسافت خود وارد سایت پاورپوینت شوند. سپس آنها یک فایل پاورپوینت را باز می کنند، Insert را انتخاب می کنند، سپس Video را انتخاب می کنند و در نهایت Insert Video From (This Device) را انتخاب می کنند تا مشخص کنند کدام ویدیوی لوکال را می خواهند در ارائه درج کنند.

در نهایت، می‌توانید Video و سپس Insert Captions را انتخاب کنید. از سوی دیگر می‌توانید فایل WebVTT را که برای زیرنویس‌های ویدیو ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید و به همراه ویدیو در برنامه پاورپوینت در وب درج می‌شود. افرادی که سپس ویدیو را در برنامه وب پاورپوینت مشاهده می کنند، می توانند روی دکمه Captions در گوشه سمت راست پایین پخش کننده ویدیو کلیک کنند تا متن روی صفحه نمایش داده شود. ویژگی جدید زیرنویس ویدیویی برای پاورپوینت اکنون برای همه کاربران وب در دسترس است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا