لپ تاپ

لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad و IdeaPad لنوو شامل تراشه‌های Core Ultra هستند

لنوو از جدیدترین لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad متمرکز بر بهره‌وری خود پیش از نمایشگاه CES رونمایی کرد. این سیستم ها به چیپست های جدید Core Ultra اینتل مجهز شده اند که شامل سه موتور محاسباتی – یک واحد پردازش مرکزی، واحد پردازش گرافیکی و واحد پردازش عصبی است. اینها طوری طراحی شده اند که برای کارایی بیشتر با هم کار کنند.

لنوو خاطرنشان می‌کند که برخی از وظایف محاسباتی را می‌توان برای عملکرد بهتر و مدیریت توان به GPU یا NPU واگذار کرد. از آنجایی که آنها بر روی ویندوز 11 اجرا می شوند، هر سه لپ تاپ از ویژگی های Copilot AI پشتیبانی می کنند.  IdeaPad Pro 5i اولین لپ‌تاپ مصرف‌کننده اینتل Evo Edition است که بر روی چیپست Intel Core Ultra کار می‌کند. لنوو ادعا می‌کند که این لپ تاپ ویژگی‌های سریع‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند تولید تصویر و متن، و همچنین ویرایش عکس را تقویت می‌کند. همچنین ادعاهایی مبنی بر بهبود عملکرد برای کارهای سنتی سخت مانند ویرایش و خروجی ویدیو، همراه با چند وظیفه وجود دارد.

می‌توانید IdeaPad Pro 5i را به پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 4050، حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر یک ترابایت SSD مجهز کنید. یک اسلات SSD قابل ارتقا و کارت خوان SD نیز می تواند به افزایش فضای ذخیره سازی کمک کند. این لپ‌تاپ در فرمت‌های 14 و 16 اینچی با چندین گزینه نمایشگر، از جمله پنل OLED 16:10 با طیف رنگی 100 درصد DCI-P3 و نرخ تازه سازی 120 هرتز در دسترس است. دوربین IR Full HD دارای سنسور ToF و شاتر حریم خصوصی به همراه پشتیبانی از Windows Hello است.

مهم نیست که چه اندازه لپ تاپی را انتخاب می کنید، یک باتری پلیمری 84 وات ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع از طریق Thunderbolt 4 دریافت خواهید کرد. شما یک پورت HDMI 2.1، دو اسلات USB 3.2 Gen 1 Type A و یک جک 3.5 میلی متری صدا دریافت خواهید کرد. همچنین پشتیبانی از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 وجود دارد. مدل 14 اینچی 3.22 پوند وزن دارد و نوع بزرگتر آن 4.3 پوند است. لنوو IdeaPad Pro 5i اکنون در دسترس است و قیمت این لپ تاپ از 1150 دلار شروع می شود.

باید کمی بیشتر برای لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 12 صبر کنید. برخی از پیکربندی‌ها در اواخر این ماه (از 2989 دلار شروع می‌شوند) و مجموعه کاملی از گزینه‌ها در ماه مارس در دسترس خواهند بود. ThinkPad X1 2-in-1 Gen 9 نیز در ماه مارس در دسترس خواهد بود. انتظار می رود قیمت این لپ تاپ از 2639 دلار شروع شود. لنوو یک ویژگی اصلی متمرکز بر دسترسی را در ThinkPads جدید به شکل نشانه های لمسی اضافی روی صفحه کلید ادغام کرده تا به افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند کمک کند. این شرکت می گوید که با تیم مایکروسافت Accessibility برای کمک به توسعه استانداردهای صنعتی جدید در طراحی صفحه کلید کار کرده است.

به عنوان مثال، کلیدهای F2 و F3 (اغلب برای کنترل صدا استفاده می‌شوند) دارای علامت‌های لمسی هستند، همانطور که کلید Insert برای کمک به افراد در تشخیص آن از کلید Delete، دارای نشانه‌های لمسی است. در همین حال، ThinkPad X1 2-in-1 دارای یک قلم مغناطیسی بزرگتر است که گفته می شود تجربه بهتری را برای کسانی که ترجیح می دهند از قلم استفاده کنند، ارائه می دهد. مدل‌های ThinkPad X1 دارای یک ویژگی تقویت‌کننده نور کم برای وب‌کم هستند. لنوو می‌گوید این ابزار برای کارایی بیشتر سیستم در زمانی که نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی مانند زوم در حال اجرا است، روی NPU اجرا می‌شود.

ThinkPad X1 Carbon Gen 12 را می توان با حداکثر 64 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD پیکربندی کرد. هیچ گزینه GPU اختصاصی وجود ندارد زیرا لپ تاپ از گرافیک Intel Arc پشتیبانی می کند. صفحه نمایش 14 اینچی می تواند وضوحی تا 2.8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز در پنل OLED داشته باشد. در مورد پورت ها، دو USB-C Thunderbolt 4، دو USB-C، یک HDMI 2.1 و یک جک 3.5 میلی متری صدا دریافت خواهید کرد. ThinkPad X1 Carbon Gen 12 می تواند به Wi-Fi 6E یا 7 و بلوتوث 5.3 مجهز شود.

چندین گزینه وب کم یعنی تا یک دوربین 8 مگاپیکسلی MIPI Computer Vision با شاتر حریم خصوصی نیز وجود دارد. وزن لپ تاپ از 2.42 پوند شروع می شود. ThinkPad X1 Yoga Gen 9 دارای مشخصات مشابهی است هرچند که البته 2 در 1 است. تفاوت اصلی دیگر این است که وزن از 2.92 پوند شروع می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا