نرم افزار و اینترنت

فایرفاکس 121 منتشر شد

بنیاد موزیلا آخرین آپدیت ویژگی را برای مرورگر خود در کانال Release منتشر کرد. نسخه 121 برای همه کاربران عرضه می شود و رمزگشایی AV1 را در ویندوز بهبود می بخشد، پشتیبانی از کنترل صوتی در مک اواس و کامپوزیتور Wayland در لینوکس را برای ژست های لمسی و صفحه لمسی بهتر، عملکرد گرافیکی بهبود یافته و موارد دیگر به ارمغان می آورد.

در نسخه جدید اکنون فایرفاکس از کاربران ویندوز درخواست می‌کند تا Microsoft AV1 Video Extension را نصب کنند تا پشتیبانی رمزگشایی سخت‌افزاری را برای کدک ویدیوی AV1 از about:support در صورتی که قبلاً نصب نشده، فعال کند. همچنین فایرفاکس از فرمان های کنترل صوتی در سیستم های macOS پشتیبانی می کند.

در لینوکس، فایرفاکس اکنون به‌جای XWayland، به‌صورت پیش‌فرض از ترکیب‌کننده Wayland استفاده می‌کند. این ویژگی از ژست‌های حرکتی صفحه لمسی و صفحه لمسی، صفحه لمسی، تنظیمات DPI هر مانیتور، عملکرد گرافیکی بهتر و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. نمایشگر PDF اکنون دارای یک دکمه شناور برای ساده کردن حذف نقشه ها، متن ها و تصاویر اضافه شده در PDF است.

علاوه بر این، فایرفاکس 121 تا 18 آسیب پذیری امنیتی را برطرف می کند تا مرور شما را ایمن تر کند. فایرفاکس 121 در ویندوز، مک اواس و لینوکس در دسترس است. برای دانلود آخرین آپدیت فایرفاکس به وب سایت رسمی مراجعه کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا