لپ تاپ

نسل آینده سرفیس ها با تراشه آرم و تمرکز زیاد روی هوش مصنوعی همراه خواهد بود

چند هفته پیش، گزارشی در مورد برنامه های مایکروسافت برای انتشار نسل بعدی کلاینت ویندوز در اواسط سال 2024 منتشر شد. با این حال، یک قطعه کلیدی گم شده بود: سخت افزار. مایکروسافت علاوه بر ساخت سیستم عامل، رایانه هایی را نیز عرضه می کند که آخرین نوآوری های نرم افزاری خود را به نمایش بگذارند.

با تغییر مدیریت اخیر (پانوس پانای، رئیس سابق سرفیس، اکنون در آمازون است) و غیبت عجیب سرفیس پرو/لپ تاپ – دو کامپیوتر سرفیس محبوب – به درستی می توان پرسید: چه چیزی در سرفیس در سال 2024 می آید؟ طبق یک گزارش جدید، مایکروسافت مشغول آماده‌سازی نسل بعدی سرفیس پرو و لپ‌تاپ است و رونمایی آن برای نیمه اول سال 2024 (ظاهراً در بهار) برنامه‌ریزی شده است. سرفیس پرو “10” و سرفیس لپ تاپ “6” تغییرات قابل توجهی را به همراه خواهند داشت.

در مورد تراشه ها، مایکروسافت برای اولین بار کامپیوترهای سرفیس بیشتری را با پردازنده های ARM ارائه خواهد کرد. منابع مایکروسافت ادعا می‌کنند که رایانه‌های آینده در پیکربندی های اینتل و کوالکام در دسترس خواهند بود: نسل چهاردهم اینتل “Meteor Lake” و سری اسنپدراگون ایکس. پیش از این، پردازنده‌های ARM تنها در سری Surface Pro موجود بودند.

هر دو پیکربندی اینتل و کوالکام با واحدهای پردازش عصبی اختصاصی (NPU) برای تسریع وظایف وابسته به هوش مصنوعی همراه خواهند بود. با این حال، ظاهراً مایکروسافت تأکید بیشتری بر انواع ARM به عنوان دستگاه های هدفمند برای نسل بعدی ویندوز (با نام رمز “CADMUS PC”) خواهد داشت. این رایانه‌های CADMUS با عملکرد عالی و عمر باتری بی‌رقیب خود با دستگاه‌های مبتنی بر سیلیکون اپل رقابت خواهند کرد.

نسل دهم سرفیس پرو تراشه‌های جدید و به‌روزرسانی‌های قابل توجه نمایشگر را به همراه خواهد داشت. به دنبال پشتیبانی بهتر HDR با حداکثر روشنایی بالاتر، پوشش ضد تابش جدید و گوشه های گرد باشید. جالب اینجاست که مایکروسافت همچنین در حال آزمایش مدل‌های ارزان‌تری است که وضوح نمایشگر پایین‌تری دارند (از 2880×1920 به 2160×1440).

تغییرات اضافی در سرفیس پرو “10” شامل پشتیبانی از NFC برای کاربران تجاری، دوربین جلویی بازسازی‌شده با لنز بازتر، رنگ‌های جدید، و نوع پوشش به‌روز شده با دکمه اختصاصی Copilot است. در مورد لپ‌تاپ سرفیس 6، انتظار می‌رود حاشیه‌های نازک‌تر و گوشه‌های گرد، دو اندازه نمایشگر، پورت‌های بیشتر (حداقل دو USB-C، یک USB-A و Surface Connect) و یک تاچ پد لمسی جدید. علاوه بر این، رایانه یک دکمه اختصاصی برای فراخوانی Copilot (yay) دریافت می کند.

سرفیس پرو “10” و سرفیس لپ تاپ “6” باید در سال 2024 بیشترین توجه را به خود جلب کنند، اما مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی یک سرفیس لپ تاپ گو جدید و جانشین سرفیس استودیو لپ تاپ 2 است (انتظار می‌رود در سال 2025). علاوه بر این، این شرکت در حال آزمایش ایده گسترش خط تولید سرفیس پرو با مدل 11 اینچی و ارائه سرفیس پرو/لپ تاپ جدید در طراحی قدیمی با سخت افزار جدید برای مشتریان تجاری است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا