لپ تاپ

ایسر لپ تاپ های Swift و Aspire خود را با اینتل Core Ultra و کلید کوپایلت تازه کرد

ایسر جدیدترین لپ تاپ های خود را برای سری محصولات Aspire و Swift خود در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس معرفی کرد. در حالی که دستگاه‌های جدید هر کدام ویژگی‌های خاص خود را برای ارائه دارند، اکثر آن‌ها چند چیز مشترک دارند: آنها از پردازنده‌های Core Ultra جدید اینتل (اولین تراشه‌های این شرکت با واحدهای پردازش عصبی که می‌توانند وظایف هوش مصنوعی را تسریع بخشند)، و کلید اختصاصی (که می‌توانند دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت را احضار کند)، استفاده می کنند.

یکی از مدل‌هایی که اکنون از پردازنده‌های Intel Core Ultra 7 استفاده می‌کند، Acer Aspire Vero است که بخشی از آن از مواد بازیافتی مانند پلاستیک اقیانوس برای صفحه نمایش 16 اینچی 2560 در 1600 پیکسل ساخته شده است. با یک بار شارژ می تواند تا 10.5 ساعت دوام بیاورد و دارای سازگاری Wi-Fi 7 و دو پورت USB-C است. این لپ تاپ با ویندوز 11 عرضه می شود و با کوپابلت یکپارچه شده که با کلید اختصاصی دستگاه می توان به سرعت به آن دسترسی داشت. این مدل در ماه آوریل در آمریکای شمالی با قیمت 750 دلار و در اروپا تا ماه مارس با حداقل 1199 یورو در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، Acer Aspire Go 15 و Aspire Go 14 جدید اکنون با پردازنده‌های اینتل Core i3 سری N عرضه می‌شوند، اگرچه دومی می‌تواند به جای آن به تراشه‌های AMD Ryzen 7000 مجهز شود. هر دو دارای کلیدهای اختصاصی جدید Copilot و اتصال Wi-Fi 6 هستند، اگرچه مدل کوچکتر صفحه نمایش WUXGA دارد، در حالی که مدل بزرگتر دارای صفحه نمایش FHD است. لپ‌تاپ‌های 15 و 14 اینچی در ماه فوریه با قیمت‌هایی از 250 دلار روانه بازار می‌شوند.

ایسر همچنین خط به روز شده لپ تاپ Swift خود را معرفی کرده که با مدل های جدید Swift Go 16 و Swift Go 14 و پردازنده های Core Ultra اینتل و پردازنده های گرافیکی داخلی Intel Arc شروع می شود. ایسر آن‌ها را “رایانه‌های هوش مصنوعی” با کلیدهای اختصاصی Copilot و ویژگی‌های کنفرانس ویدیویی تقویت‌شده با هوش مصنوعی، مانند تاری پس‌زمینه و کادربندی خودکار می‌نامد.

مدل 16 اینچی دارای صفحه نمایش 3.2K OLED است، در حالی که مدل 14 اینچی Swift Go شامل صفحه نمایش 2.8K OLED می شود. هر دو می توانند تا 180 درجه باز شوند و از حافظه LPDDR5X تا 32 گیگابایت و SSD تا 2 ترابایت پشتیبانی کنند. این مدل‌ها در ماه مارس در آمریکای شمالی عرضه می‌شوند و خریداران 750 دلار به بالا را جبران می‌کنند.

در نهایت، Acer Swift X 14 اکنون با پردازنده‌های Core Ultra H-Series اینتل، پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 40 Series، صفحه نمایش 2.8K OLED و البته یک کلید Copilot اختصاصی عرضه می‌شود. این مدل برای کارهای سنگین از جمله رندر سه بعدی، ویرایش ویدیو و پخش زنده با کیفیت بالا طراحی شده است. همانند لپ‌تاپ‌های Swift Go، این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌های کنفرانس ویدیویی تقویت‌شده با هوش مصنوعی است و از حافظه تا 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند، اما کاربران باید به SSD‌های 1 ترابایتی بسنده کنند. این مدل از ماه فوریه با حداقل 1400 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا