لپ تاپ

لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو شامل تراشه اینتل Core Ultra و فناوری خنک‌کننده اختصاصی هستند

لنوو در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس، تعداد انگشت شماری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید خود را معرفی کرد. هر یک از این رایانه‌ها دارای فناوری اختصاصی Legion Coldfront: Hyper cooling است که دما را پایین نگه می‌دارد و در عین حال اطمینان حاصل می‌کند که صدای فن‌ها زیاد بلند نمی‌شود.

آنها همچنین با تراشه های هوش مصنوعی برای بهبود سرعت و عملکرد بسته بندی شده اند. این لپ‌تاپ‌ها با ویندوز 11 عرضه می‌شوند و سه ماه رایگان Xbox Game Pass Ultimate دارند. لنوو Legion 9i مدل پرچمدار با بیشترین امکانات و بالاترین قیمت درخواستی است. این یک به‌روزرسانی از لپ‌تاپی با نام مشابه است که در ماه سپتامبر منتشر شد، اما این لپ‌تاپ دارای یک پردازنده نسل چهاردهم Intel CoreTM Gen i9-14900HX و تا گرافیک NVIDIA GeForce RTXTM 4090 است.

همچنین دارای تراشه ارتقا یافته هوش مصنوعی LA3-P این شرکت بوده که به طور خودکار قدرت را به CPU و GPU بر اساس کاری که با رایانه انجام می دهید تنظیم می کند. علاوه بر این، تراشه هوش مصنوعی Lighting Audio Sync را فعال می کند که نورهای RGB لپ تاپ را با صدا برای افزایش غوطه وری هماهنگ می کند. یک صفحه نمایش 16 اینچی Mini-LED با رزولوشن 3.2K، نسبت تصویر 16:10 و نرخ تازه سازی 165 هرتز را دریافت می کنید. شما می توانید تا 64 گیگابایت رم DDR5 و حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی Gen4 PCIe را انتخاب کنید. همچنین دارای یک پوشش فوق‌العاده از جنس کربن جعلی است که زیبایی‌شناسی را از لپ‌تاپ‌های بازی مشابه متمایز می‌کند. Lenovo Legion 9i اواخر این ماه با قیمت اولیه 4400 دلار عرضه می شود.

لنوو Legion Pro 7i دارای پردازنده کاملاً جدید Intel Core 14th Gen i9-14900HX، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4090 در مدل های رده بالا، حداکثر 32 گیگابایت رم و حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی SSD است. یک صفحه نمایش 16 اینچی IPS وجود دارد که از نرخ تازه سازی تا 240 هرتز و 500 نیت روشنایی پشتیبانی می کند. این پنل ارتقا یافته PureSight دارای پوشش 100 درصدی DCI-P3 است. Legion Pro 7i در ماه مارس با قیمت پایه 2700 دلار در دسترس خواهد بود. همچنین Legion Pro 5i کم مصرف نیز وجود دارد که این ماه با قیمت 1500 دلار در دسترس است.

علاوه بر این، این شرکت مدل های استاندارد Lenovo Legion 7i و 5i را معرفی کرد. آنها نام “Pro” را به رخ نمی کشند، اما همچنان باید برای گیمرهای مدرن کافی باشند. این لپ‌تاپ‌ها در رنگ‌های متنوعی در دسترس هستند که شیک هستند و می‌توان آنها را با جدیدترین تراشه‌های Core i9 14900HX اینتل و تا GPU NVIDIA GeForce RTX 4070 تجهیز کرد. هر دو مدل دارای صفحه نمایش 16 اینچی، حداکثر 32 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD هستند. Legion 7i در ماه مارس با قیمت اولیه 2100 دلار و 5i در ماه آوریل با قیمت اولیه 1400 دلار عرضه می شود. همچنین یک نسخه کوچکتر و سبکتر از 5i در ماه آوریل با قیمت 1500 دلار عرضه می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا