موبایل و تبلت

اوپو Find X7 Ultra اولین گوشی با دو دوربین زوم پریسکوپ معرفی شد

زمانی بود که سازندگان گوشی‌های هوشمند به ادعای دوربین‌های چهارگانه عجله می‌کردند، اکثر آنها این کار را با استفاده از دوربین چهارم متوسط انجام می‌دادند – معمولاً برای عکس‌های ماکرو، اگر فیلتر تک رنگ یا فقط یک سنسور عمق نباشد. با این حال، امروزه ما در برخی از گوشی‌های پرچمدار دارای دوربین‌های چهارگانه “اصلی” هستیم، بنابراین برندها برای متمایز کردن بیشتر خود باید خلاقیت بیشتری به خرج دهند.

در این مورد اوپو تصمیم گرفت نه تنها یک، بلکه دو دوربین تله فوتو پریسکوپ را در Find X7 Ultra جدید خود با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3، به عنوان یک جهش از سیستم دوربین سه گانه در مدل قبلی، استفاده کند. به گفته اوپو، “سیستم دوربین HyperTone” فایند X7 اولترا دارای وضوح 50 مگاپیکسلی یکسان در هر چهار دوربین عقب هاسلبلد است که به لطف سنسورهای نسبتاً بزرگ آنها در مقایسه با رقبا، وجود دارد.

تصویرگر اصلی شامل سنسور 1 اینچی نسل دوم سونی، LYT-900 بوده که از نظر مصرف انرژی و عملکرد حرارتی کارآمدتر است. این سنسور با دیافراگم f/1.8، و OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر)، فاصله کانونی 23 میلی متری و کاهش 50 درصدی بازتاب لنز تکمیل می شود. دوربین فوق عریض سنسور 1/1.95 اینچی سونی LYT-600 با دیافراگم f/2.0 می باشد که این دوربین را به یکی از سریع‌ترین دوربین‌های عکاسی در کلاس خود تبدیل می‌کند.این دارای فاصله کانونی معادل 14 میلی متر و فاصله فوکوس تا 4 سانتی متر است.

سپس ما با دو دوربین تله فوتو پریسکوپ می مانیم. اولین مورد، زوم اپتیکال 3 برابر، دارای سنسور 1/1.56 اینچی سونی IMX980 است (“تقریباً سه برابر” بزرگتر از رقبا). شما همچنین دیافراگم f/2.6، به همراه “Prism OIS”، فاصله کانونی 65 میلی‌متری و فاصله فوکوس 25 سانتی‌متری هستید که برای پرتره‌ها و عکس‌های محصول مفید است. سپس یک پریسکوپ با زوم اپتیکال 6 برابری داریم که توسط سنسور IMX858 سونی 1/2.51 اینچی تغذیه می‌شود و دارای دیافراگم f/4.3، فاصله کانونی 135 میلی‌متر، فاصله فوکوس 35 سانتی‌متری به‌علاوه Prism OIS است. اوپو می‌گوید Find X7 Ultra با زوم 12 برابری تقویت‌شده با هوش مصنوعی، محدوده فاصله کانونی معادل 14 تا 270 میلی‌متر را کنترل می‌کند.

اوپو همچنین ادعا می کند که در اینجا به پیشرفت های بزرگی در عکاسی موبایل دست یافته است. مهم‌تر از همه، بالاخره “موتور تصویر HyperTone” خود را عرضه می‌کند، که ظاهراً نتایج عکاسی محاسباتی را برای HDR بهبود می‌بخشد و همچنین از نوردهی بیش از حد و وضوح بیش از حد جلوگیری می‌کند. این ظاهراً به مدت دو سال با نظر عکاسان حرفه ای و کارشناسان رنگ در حال توسعه بود. به گفته اوپو، همه چیز در مورد “ادغام کیفیت عینی با عاطفی ذهنی” است. بهتر از آن، HyperTone Image Engine در نهایت بسته به سازگاری، در برخی از دستگاه‌های فعلی اوپو، یعنی سری Find N و Reno، عرضه خواهد شد.

سایر زمینه های بهبود عبارتند از ثبات کیفیت در سراسر محدوده زوم (به ویژه در محیط های کم نور)، و همچنین عکس های پرتره واقعی تر به لطف “حالت پرتره هاسلبلاد” جدید. در مورد دوم، اوپو به جای دریافت بوکه‌ای جعلی و تشخیص ضعیف لبه، متعهد است که “بوکه سینمایی با عمق پیش‌زمینه و پس‌زمینه” را با دقت خیره‌کننده تا یک تار مو، به‌علاوه حداقل تاخیر شاتر به عنوان امتیاز ارائه کند. اوپو همچنین یک “حالت Master Hasselblad” را ارائه می دهد که بر اساس ویژگی های دوربین بدون آینه Hasselblad X2D 100C با فرمت متوسط است.

برای ایجاد استایل دلخواه خود و همچنین سایر ویژگی‌های عکاسی مانند ISO دستی، سرعت شاتر، EV، فوکوس و تعادل رنگ سفید، می‌توانید با کنترل اشباع، کنتراست، وضوح و وینیت کار کنید. این حالت Master همچنین ضبط “RAW MAX” را ارائه می‌کند – در انتظار به‌روزرسانی OTA – که از 13 استاپ محدوده دینامیکی، همراه با عمق رنگ 16 بیتی در فضای رنگی BT2020 برای هر 50 مگاپیکسل ثابت پشتیبانی می‌کند.

Find X7 Ultra در سه رنگ موجود است: “آبی اقیانوسی”، “قهوه‌ای” و “مشکی سفارشی” که همگی دارای روکش چرمی گیاهی هستند (و نسخه مشکی آن با دوخت‌های تزئینی عرضه می‌شود). علیرغم دوربین پریسکوپ اضافی، باتری سخاوتمندانه 5000 میلی متری و پشتیبانی از شارژ بی سیم (در عرض 60 دقیقه با استفاده از 50 وات؛ دو برابر آن برای شارژ سیمی 100 واتی SuperVOOC)، این دستگاه در واقع وزن و ضخامتی مشابه Find X6 Pro دارد. این به لطف سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم باریک‌تر، چرم گیاهی نازک‌تر و طراحی صفحه منطقی بهبود یافته است. اوپو همچنین کل ماژول دوربین عقب را با استفاده از آهنرباهای یک طرفه محکم نگه داشته تا از تداخل بین سه قسمت OIS جلوگیری کند.

این گوشی جدید همچنین دارای درخشان‌ترین پنل QHD (3168 در 1440 پیکسل) اوپو است که حداکثر روشنایی در فضای باز به 1600 نیت و حداکثر روشنایی محلی 4500 نیت برای اهداف HDR می‌رسد. این پنل 6.82 اینچی AMOLED از نرخ رفرش معمولی 120 هرتز و تأخیر لمس بسیار کم، همراه با پشتیبانی از “لمس آب باران” برای دست‌های خیس (دارای رتبه IP68 در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر آب) پشتیبانی می‌کند. در حالی که نوار لغزنده سه مرحله ای اینجا باقی مانده، برای تغییر سریع حالت اعلان یا قطع دسترسی دوربین، موقعیت مکانی و میکروفون برای یک حالت حریم خصوصی شدید، به یک “لغزنده VIP” تغییر کاربری داده شده است.

در کمال تعجب، اوپو در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه Find X7 Ultra در خارج از چین ندارد، بنابراین باید آن را از یک واردکننده تهیه کنید. این مدل از 5999 یوان (حدود 845 دلار) با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی تا 6999 یوان (حدود 990 دلار) با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی متغیر است. همچنین یک نسخه ویژه با پشتیبانی از تماس ماهواره ای در اواخر مارس ارائه می شود، اما قیمتی ذکر نشده است.

برای کسانی که بودجه کمی دارند اما همچنان به همان ظاهر فانتزی می‌خواهند، مدل پایه Find X7 با پردازنده دایمنسیتی 9300 ارائه می‌شود. این گوشی تنها سه دوربین پشتی داشته که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور 64 مگاپیکسلی با زوم پریسکوپ 3 برابر و دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی می شود. همچنین دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی OLED کمی کوچکتر با وضوح کمتر 2780 در 1264 است. جای تعجب نیست که هیچ ویژگی اسلایدر VIP در این مدل وجود ندارد. Find X7 از 3999 یوان (حدود 560 دلار) شروع می‌شود و 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می دهد، و حداکثر قیمت آن به 4999 یوان (حدود 700 دلار) برای 16 گیگابایت رم به اضافه 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی می‌رسد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا