موبایل و تبلت

آنر از MagicOS 8.0 با ویژگی های هوش مصنوعی رونمایی کرد

همانطور که برنامه ریزی شده بود، آنر آخرین نسخه سیستم عامل موبایل خود یعنی MagicOS 8.0 را در چین عرضه کرد. این سیستم عامل با هوش مصنوعی سطح پلتفرم و رابط کاربری مبتنی بر هدف (IUI) عرضه می شود. این برند همچنین MagicLM را معرفی کرد (یک مدل اختصاصی با زبان بزرگ روی دستگاه). جورج ژائو، مدیر عامل آنر، می‌گوید که نرم‌افزار جدید این شرکت گامی مهم در جهت ارائه نسل بعدی تعامل انسان و دستگاه و اکوسیستم به کاربران است.

Magic Portal برندی است که آنر برای رابط کاربری مبتنی بر هدف خود از آن استفاده می کند. به عبارت ساده تر، این یک ویژگی توصیه میانبر است که به کاربران امکان می دهد تنها با یک کشیدن انگشت، بین سرویس های اپلیکیشن جابجا شوند. Magic Portal در حال حاضر از بیش از 100 اپلیکیشن محبوب در چین پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن ها در دسته‌هایی مانند سفر، بهره‌وری، اجتماعی، جستجو، سرگرمی، خرید و غذا پخش می‌شوند.

علاوه بر این، MagicLM با هفت میلیارد پارامتر در سطح پلتفرم با پردازش داده ها در دستگاه برای حفظ حریم خصوصی بیشتر عمل می کند. آنر برای اجرای روان و کارآمد آن بر روی پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل  3 با کوالکام همکاری کرده است. جدا از قابلیت‌های استاندارد درک زبان طبیعی، MagicLM همچنین قادر به تولید ویدیو بوده و اولین در صنعت است که به کاربران اجازه می‌دهد یک فریم خاص را در ویدیوهای خود بیابند. همچنین با دستیار صوتی YOYO یکپارچه شده است.

علاوه بر این، آنر یک برنامه اکوسیستم LLM را در چین راه اندازی کرد. این ابتکار ادغام مدل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را در MagicOS ترویج می دهد. شرکای مانند Amap، Baidu و Umetrip تجربیات خود را در نیمه اول سال 2024 ارائه خواهند کرد. MagicRing که در MagicOS 7.0 معرفی شد، عملکردهای بین دستگاهی را فعال می کند. این ویژگی اکنون از اتصالات از شبکه های نقطه به نقطه به شبکه های کاملاً متصل پشتیبانی می کند.

اکنون با 500 درصد بهبود در سرعت، 25 درصد بازده انرژی بیشتری دارد. این ویژگی از هشت کانال انتقال پشتیبانی می‌کند تا به تماس‌ها، اعلان‌ها، صفحه‌کلید و ماوس، فایل‌ها، پنجره‌های برنامه و عکس‌ها اجازه دهد تا به‌طور یکپارچه در دستگاه‌ها جریان پیدا کنند. در مورد حفظ حریم خصوصی، MagicOS 8.0 دارای Parallel Spaces در سراسر سیستم است.

کاربران می توانند فایل ها را از طریق Magic Portal به فضای خصوصی منتقل کنند. یک ویژگی جدید تبلیغات تکان دادن به بلوک به حذف تبلیغات پاپ آپ مزاحم کمک می کند. در نهایت، تمام پردازش های هوش مصنوعی داده های شخصی به طور ایمن در دستگاه انجام می شود. MagicOS 8.0 برای اولین بار در سری Honor Magic 6 فردا (11 ژانویه) عرضه خواهد شد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا