گوناگون

پلتفرم Snapdragon Auto Connectivity وای فای 7 را به خودروها می آورد

کوالکام، غول تراشه‌ای که قدرت بسیاری از گوشی‌های هوشمند ما را تامین می‌کند، مصمم است بازیگر بزرگی در دنیای خودرو باشد. این شرکت از پلتفرم اتصال فوق سریع جدیدی که به طور خاص برای وسایل نقلیه طراحی شده، رونمایی کرد.

این پلتفرم جدید، Snapdragon Auto Connectivity QCA6797AQ نام دارد و از آخرین استانداردهای اتصال شامل وای فای 7، 5G، فناوری موقعیت یابی دقیق، C-V2X و جدیدترین بلوتوث پشتیبانی می کند. در زبان انگلیسی ساده، همه اینها به اتصالات بسیار سریعتر و بسیار مطمئن تر ترجمه می شود. از دانلود سریع‌تر نقشه گرفته تا پیش‌بینی‌های دقیق‌تر ترافیک، همه چیزهایی که ما در تلفن‌های هوشمند خود بدیهی می‌دانیم، سرانجام به خودروها راه پیدا می‌کنند.

کوالکام همچنین نشان می‌دهد که چگونه Wi-Fi 7 عصر خدمات خودروی متصل را آغاز می‌کند که به خودروسازان اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را ارائه دهند، داده‌ها را برای تشخیص‌ها تخلیه کنند، و حتی ویژگی‌ها یا ارتقاهای موقتی را ارائه دهند. در حالی که پتانسیل وجود دارد، فقط امیدواریم که ماشین های ما را به بیلبوردهای غلتکی با پاپ آپ های مداوم و تبلیغات آزاردهنده تبدیل نکند.

حرکت کوالکام یک روند قابل توجه در صنعت خودرو را برجسته می کند: این حرکت به طور فزاینده ای توسط نرم افزار و فناوری هدایت می شود، دقیقاً مانند گوشی های هوشمند ما. خودروسازان در تلاش هستند تا خود را به عنوان شرکت های فناوری آینده معرفی کنند. چیزی که باید دید این است که آیا رانندگان واقعاً آن را خریداری خواهند کرد یا خیر. آیا واقعاً می‌خواهیم اتومبیل‌هایمان بیشتر شبیه گوشی‌های هوشمند شوند؟ فراموش نکنیم که خودروها در درجه اول برای رانندگی مناسب هستند.

منبع
arenaev
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا