نرم افزار و اینترنت

ویژگی آزمایشی جدید هوش مصنوعی کروم می تواند به شما در نوشتن کمک کند

گوگل با انتشار کروم M122 یک ویژگی آزمایشی هوش مصنوعی را به مرورگر خود اضافه کرده است. این ابزار جدید هوش مصنوعی که “Help me write” نام دارد، می تواند به معنای واقعی کلمه به شما کمک کند تا جملات توصیفی بیشتری یا حتی پاراگراف های کامل را از یک دستور کوتاه بنویسید. گوگل می گوید این ابزار از مدل های Gemini خود برای درک زمینه صفحه وب که در آن هستید استفاده می کند تا بتواند پیشنهادات مناسبی را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر در یک صفحه بررسی هستید، می تواند به شما پیشنهادی بدهد که به جای یک نسخه فروش، مانند یک بررسی خوانده می شود.

در یکی از نمونه‌های گوگل، این ابزار توانست توصیف مناسبی از آنچه که شخص می‌فروشد را با پیامی که به سادگی می‌خواند: “حرکت به مکان کوچک‌تری که سرخ‌کن بادی به قیمت 50 دلار می‌فروشد” ارائه دهد. این ابزار یک پاراگراف کامل را پیشنهاد می کرد که می توانست پیام کاربر را بهتر منتقل کند. در این پیشنهاد آمده است: “من به مکان کوچکتری نقل مکان می کنم و جایی برای سرخ کن هوا ندارم. وضعیت خوبی دارد و عالی کار می کند. من آن را به قیمت 50 دلار می فروشم. لطفاً در صورت تمایل با من تماس بگیرید.”

در مثالی دیگر، کاربر از ابزار درخواست کرد تا برای آنها درخواستی برای بازگرداندن کلاه ایمنی معیوب دوچرخه بنویسد و به آنها اطلاع دهد که محصول دچار ترک شده که در گارانتی محصول ذکر نشده است. همانطور که در مثال‌های گوگل می‌بینید، اگر اولین چیزی که ابزار نوشتن به‌اندازه کافی برای پاسخگویی به نیازهای شما خوب نیست، می‌توانید طول و لحن پیشنهاد را تغییر دهید. پس از اتمام کار، می توانید روی دکمه Replace کلیک کنید تا درخواست خود را با نوشتن پیشنهادی تغییر دهید.

برای فعال کردن ابزار آزمایشی، باید به تنظیمات در منوی کشویی سه نقطه کروم بروید. در آنجا می‌توانید Experimental AI page را پیدا کنید که در آن می‌توانید “Help me write” را فعال کنید. برای استفاده از این ویژگی، فقط متنی را که می‌خواهید بازنویسی کنید برجسته کنید و سپس روی آن کلیک راست کنید تا کادر “Help me write” را فراخوانی کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر فقط برای کاربران آمریکایی مرورگر کروم در کامپیوترهای مک و ویندوز موجود است. همچنین فقط می تواند اعلان ها را بفهمد و پیشنهادات را به زبان انگلیسی بنویسد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا